KARIERA

Do zaposlenih se obnašajte kot do odraslih

Natisni0
Podjetja in vodje, ki hodijo v korak s časom, že vedo, da so si zaposleni različni in da je treba to različnost spoštovati.

Britanski poslovnež Richard Branson, ustanovitelj Virgin Group, ne skriva, kako vodi podjetje. Rad deli nasvete in rad govori o tem, kakšno je vzdušje v njegovem podjetju. 

PREBERI ŠE
Tako preprosto, a tako pomembno: kakšne čudeže delata papir in pisalo

Sam je prepričan, da je prožnost ključnega pomena pri ustvarjanju dobrega vzdušja med zaposlenimi. Prav fleksibilnost je po njegovem mnenju tista, ki pri zaposlenih krepi občutek pripadnosti podjetju. 

Tisti, ki delajo v timih, vedo, da smo vsi le ljudje, ki imajo dobre in tudi slabe dneve. So dnevi, ko se nekdo v ekipi ne počuti najbolje, nima idej, morda celo motivacije. Pride spet dan, ko nekdo ne najde skupne besede s preostalo ekipo sodelavcev, je čustven, morda razdražljiv ... Vse to so normalni pojavi, pomembno je le, da se vsi trudijo ohranjati primerno in spoštljivo raven komunikacije in medsebojnih odnosov. Tako deluje dobra ekipa. 

Branson pravi, da pridejo dnevi, ko ekipa ne dela s polno paro. In to je popolnoma normalno, dodaja. Poudarja pa, da obstaja način, da vodje ekip ustvarijo dobro ozračje in pri delavcih spodbudijo razvoj močnega občutka pripadnosti ekipi in podjetju, ki ima na dolgi rok izredno pozitiven vpliv. "Menim, da bi se morali do zaposlenih obnašati tako, kot se do svoje družine. Politiko podjetja bi morali uskladiti s tem," je poudaril. 

"Če si ljudje želijo delati od doma, jim to omogočite. Če si želijo vzeti nekaj časa zase, da bi potovali po svetu, jim to dovolite. Zakaj? Če jim omogočite prožnost in se do njih obnašate kot do odraslih, vam bodo to bogato povrnili," je opozoril Branson. 

PREBERI ŠE
Tako je prepričala delodajalca, da ji je dal daljši dopust!

Na vprašanje, ali ne bi produktivnost padla in bi se posledično vse sesulo, če šefi ne bi imeli zaposlenih pod nadzorom, Branson odgovarja, da ne, saj ljudje čutijo veliko odgovornost, ker jim vodje zaupajo. 

Vodja podjetja Arrival Gym Jackelyn Ho je bila ob Bransonovih besedah močno zaskrbljena. Kako lahko podjetje deluje in je uspešno, če šef nima popolnega nadzora nad zaposlenimi? Če jih ves čas ne nadzira in preverja? Če jih ves čas nima na očeh in jim ne gleda pod prste? Tako se ne bi smeli obnašati niti do otrok, kaj šele do odraslih!

Ho priznava, da je misel premlevala nekaj dni, nato pa je dojela, da ima Branson v bistvu prav.  

Ko je treba, mora vodja zaposlenim omogočiti prožnost. Razmislite: ali imate v ekipi žensko, ki je zaključila s porodniško? Ali jo boste ob prihodu obremenili z dopoldanskimi, popoldanskimi termini, vikend delom, osemurnim delovnikom ... Ali pa ji boste prisluhnili in ji omogočili, da del nalog opravi od doma? Kdaj bo ta ženska kot delavka srečnejša in produktivnejša? Verjemite da takrat, ko bo vedela, da lahko dneve, ko nima zagotovljenega varstva otroka, delo opravi od doma. Seveda, če je delo te vrste, da ji to omogoča. In verjemite, da bo ta ženska dala vse od sebe, da to delo opravi ne dobro, temveč odlično, saj bo na ta način želela pokazati, kako to možnost, ki ji jo nudi delodajalec, ceni in spoštuje. Vodja bo imel v ekipi zadovoljno zaposleno, ki bo želela ostati v podjetju, saj se bo počutila razumljeno in slišano. Njena produktivnost se bo povečala. 

Vodja mora razumeti tudi, da delovno okolje različno vpliva na ljudi. Delovno okolje lahko zaposlene zelo motivira ali popolnoma uniči. Če opazi, da se sicer dober delavec slabo počuti v pisarni odprtega tipa, naj mu ponudi možnost dela od doma. Ho pravi, da se lahko zelo hitro ugotovi, ali je delo od doma prava rešitev. Od koga boste imeli več - od odličnega delavca, ki se težko osredotoči v odprti pisarni ali od istega zaposlenega, ki doma opravi delo s tako odličnostjo, ki je v skupni pisarni ne bi zmogel?

PREBERI ŠE
V kakšni pisarni bi raje delali?

Ali bodo prožnost izkoriščali? Seveda je možno, da so v timu tudi take osebe, ki bodo to priložnost skušale izkoristiti. Zato je pomembno, da se pred uvedbo tega ukrepa pogovorite, kaj vam in kaj zaposlenim pomeni prožnost in kako naj bi potekalo delo od doma. Kdaj mora biti delavec dosegljiv? Ali je to osem ur v kosu ali le ena (določena) ura na dan? Vas moti, če večino dela opravi zvečer ali zgodaj zjutraj? Kot nadrejeni morate o teh zadevah dobro razmisliti, saj kasneje delavcu ne morete očitati, da ni bil dosegljiv od ponedeljka do petka, in sicer od 9. do 17. ure. 

Določite tudi dneve, ko se morajo vsi zaposleni zbrati na sestanku, na katerem boste kot ekipa preverili, kako vam gre. 

Tistim, ki še naprej želijo delati iz pisarne, to tudi omogočite. Med zaposlenimi, ki delajo od doma ali iz pisarne, ne delajte razlik. Prav tako ne dopuščajte morebitnih nerganj ostalih zaposlenih, ki še naprej hodijo na delovno mesto. Slednji morajo spoštovati odločitve vodje ekipe in se v le-te ne smejo vtikati. 

Na žalost pa si nekatera podjetja prožnosti ne morejo privoščiti. V teh primerih morajo vodstva razmisliti, kakšno obliko prožnosti lahko ponudijo zaposlenim, katerih prisotnost na delovnem mestu je nujna. 

Ho se sprašuje tudi, ali je primerno zaposlene obravnavati kot družinske člane. Morda je, morda ni. Treba je razumeti, da Branson na tej točki ni govoril o tem, da bi se vodja do zaposlenih moral obnašati kot do svojih otrok ali partnerjev, temveč da je do njih odprt, kot je do svojih družinskih članov. Torej: da jim prisluhne, da se zanima za njihovo počutje, da želi iz njih izvabiti najboljše, da se zanima za njihovo zadovoljstvo in srečo ... 

Dober vodja je vodja, ki veliko zahteva, a tudi veliko nudi. 

KOMENTARJI (0)
Opozorilo: Po 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti. S klikom na gumb Spletno oko prijavite komentar, za katerega menite, da vsebuje sovražni govor.
PRIJAVI KOMENTAR Pravila za objavo komentarjev
PREKLIČI