25.08.2016
LJ
27° / 14°

Dizel gor, bencin dol

Za 50-litrski bencinski rezervoar bo treba po novem odšteti 55,6 evra. Če imate dizelski motor, boste za 50 litrov goriva plačali več, in sicer točno 50 evrov. Dražje bo tudi kurilno olje.

Bencinska črpalka
Cene naftnih derivatov se bodo opolnoči spremenile. (Foto: Thinkstock)

Neosvinčeni 95-oktanski in 100-oktanski bencin se bosta pocenila za 0,7 oziroma 0,6 centa, dizelsko gorivo pa se bo podražilo za 0,8 centa. Ravno tako bo dražje kurilno olje, za liter bo treba odšteti en cent več kot doslej. Za liter 95-oktanskega bencina bo treba po novem plačati 1,112 evra in 100-oktanskega 1,165 evra. Liter dizelskega goriva bo stal en evro, kurilnega olja pa 0,664 evra.

Medtem ko se cene surove nafte v zadnjem letu zaradi prenasičenosti trga znižujejo, so se tudi v Sloveniji lani znižale povprečne maloprodajne cene naftnih derivatov. Neosvinčeni 95-oktanski bencin je bil glede na leto 2014 cenejši za 11,2 odstotka, 100-oktanski za 9,6 odstotka, dizelsko gorivo za 12,9 odstotka, kurilno olje pa za 16,2 odstotka.

Kot izhaja iz objave na spletni strani ministrstva za infrastrukturo, je bila povprečna maloprodajna cena za liter 95-oktanskega bencina lani 1,287 evra, za 100-oktanski bencin 1,337 evra, za dizelsko gorivo 1,176 evra in kurilno olje 0,847 evra. Nižja je bila tudi cena industrijskega kurilnega olja in avtoplina. Povprečna maloprodajna cena industrijskega kurilnega olja je bila 0,650 evra za kilogram, kar je 19,2 odstotka manj kot leta 2014, avtoplina pa 0,614 evra za liter, kar na letni ravni predstavlja 19,1-odstoten upad.

Slovenija se sicer pripravlja na morebitno sprostitev cen naftnih derivatov, ki so zdaj regulirane. K deregulaciji so v preteklosti vlado že večkrat pozivali dobavitelji naftnih derivatov, tokrat vlada premišljuje, če in v kolikšni meri jim ustreči. Sprostitvi cen so namreč naklonjeni na ministrstvu za gospodarski razvoj in tehnologijo, ki je jeseni lani vlado pozvalo, naj se odloči, kako bo trg urejen v prihodnje. Vlada je takrat sklenila, da še štiri mesece ohrani obstoječi model oblikovanja cen, v tem času pa pridobi dodatne analize trga, na podlagi katerih se bo odločila o morebitni liberalizaciji trga.

Ministrstvo je nato v začetku leta predlagalo delno deregulacijo, s katero bi ceni 95-oktanskega bencina in dizelskega goriva ostali regulirani kot doslej, ceni 100-oktanskega bencina in kurilnega olja pa ne več. Vlada se je v začetku februarja, preden se je iztekla tedaj veljavna uredba, odločila, da še za dva meseca podaljša veljavni način oblikovanja cen naftnih derivatov. Za to se je odločila na podlagi ocene vpliva morebitne deregulacije cen naftnih derivatov na javnofinančne prihodke, ki jo je na podlagi analize urada za makroekonomske analize in razvoj ter lastnimi izračuni pripravilo ministrstvo za finance.

Analize kažejo, da bi deregulacija cen vplivala na spremembo prodajnih cen naftnih derivatov in količine prodanih naftnih derivatov, kar bi posledično zmanjšalo javnofinančne prihodke. Ob deregulaciji bi namreč distributerji naftnih derivatov zvišali svoje marže, kar bi zvišalo cene in znižalo količine prodanih naftnih derivatov. Na ministrstvu za infrastrukturo, kjer popolni sprostitvi cen sicer niso naklonjeni, izvajajo vse potrebne aktivnosti za nov način zbiranja cen naftnih derivatov za potrebe poročanja Evropski komisiji ob morebitni liberalizaciji trga. Končane naj bi bile do 9. junija.

Tako se cene naftnih derivatov v Sloveniji še naprej določajo skladno z vladno uredbo, po metodologiji, ki temelji na gibanju cen naftnih derivatov na svetovnem trgu in na gibanju tečaja dolar-evro. Nove cene se izračunavajo na vsakih 14 dni.

FB članek - join us

Pošlji sporočilo

Tvoja E-pošta:

E-pošta prejemnika:

Kratko sporočilo:

Glasuj

Prenesi v

Komentarjev: 0
Več komentarjev

Iskanje

 
calculate
glossary
indexes
indexes