30.09.2016
LJ
24° / 12°

To morate storiti, če vam med vožnjo poči guma

Med vožnjo jo je nenadoma zaneslo. Močno je zavrla, volan ji je ušel iz rok. Nosilo jo je, zdelo se ji je, da celo večnost. Ustavila se je šele, ko je zadela ob odbojno ograjo. "Na srečo je bila razbita pločevina. Plačala sem kazen, vendar sem sama kriva. Počila mi je res dotrajana guma."

Poleg zavor so gume varnostno gledano najbolj pomemben del avtomobila. Počene in slabe so pogosto vzrok za prometne nesreče v Evropi.

Zato se vam res izplača vložiti v dobre pnevmatike. Poškodovana guma lahko namreč poči, voznik pa izgubi nadzor nad vozilom, kot se je zgodilo bralki. Hitro izgubo zračnega tlaka lahko povzročijo tudi ostri predmeti na cestišču ali udarne jame, ki jih je na slovenskih cestah precej. Takrat se seveda zgodi nesreča.

Nesreča
Slabe gume so nevarne, obenem pa zaradi njih porabimo več goriva. (Foto: Thinkstock)
Premalo napolnjena pnevmatika po podatkih nemškega avtokluba ADAC se lahko že s pol bara nižjo vrednostjo stabilnost vozila zmanjša za 50 do 70 odstotkov. Za 10 odstotkov se poveča zavorna pot, poraba goriva je višja za okoli 0,3 litra na prevoženih 100 kilometrov. Nepravilno lahko delujeta tudi elektronska sistema ABS in ESP.

Ko poči guma, se vaš avtomobil v samo četrtini sekunde iz ubogljivega spremeni v težko obvladljivega. Obenem vas lahko prestraši glasen pok, na katerega se strahoma odzovete. Lahko sledi hitro obračanje volana in silovito pritiskanje na zavore, avtomobil pa vas noče in noče ubogati. Kako tudi ne, ko pa ste izgubili četrtino oprijema.

Po morebitnem poku vsaj nekaj trenutkov ne pritisnite na zavore. Nežno obrnite volan v smer, kjer imate še obe polni gumi za zmanjšanje naklona vozila. Ko se vozilo umiri, se počasi spravite s ceste; umirite se in pokličite pomoč. Ob vsem ne bosta odveč nasveta: vedno imejte obe roki na volanu, držite varnostno razdaljo in se držite hitrostnih omejitev.

Morda guma kljub dotrajanosti ne bi počila, če bi bila pravilno vzdrževana in napolnjena. Boljši avtomobili imajo senzorje, ki opozorijo na stanje tlaka, pri drugih je treba večkrat osebno preveriti, ali so pnevmatike varne za vožnjo. Če so mehke ali prazne, jih je seveda treba napolniti. Priporočljiv zračni tlak v gumah, ki bi ga morali preverjati vsaj enkrat mesečno, je različen in naveden v navodilih proizvajalca vozila.

Lahko zamenjate gume, če ste prepričani, da ne bo več poledice in snega

Zakonodaja za letne pnevmatike, ki so dovoljene od 15. marca, priporoča vsaj 1,6 milimetra profila, kar pa je po besedah prometnih strokovnjakov premalo. Neke vrste osnovno pravilo narekuje štiri enake pnevmatike z ne manj kot štirimi milimetri profila, ki niso starejše od štirih let.

Gume so namreč narejene iz naravnega materiala, zato se z leti starajo in postajajo vedno trše. Pnevmatika z manj kot štiri milimetre profila ali starejša od štirih let sicer ni neprimerna, se je pa treba zavedati njenih lastnosti ter hitrost in varnostno razdaljo prilagoditi kakovosti pnevmatik.

Preberite, če se ne morete odločiti, ali že zamenjati zimske pnevmatike z letnimi!

Kot določa zakon o varnosti cestnega prometa, morajo imeti motorna in priklopna vozila v cestnem prometu predpisano zimsko opremo med 15. novembrom in 15. marcem oziroma tudi zunaj omenjenega obdobja v zimskih razmerah, ko se sneg oprijema vozišča ali ko je vozišče poledenelo.

FB članek - join us

Pošlji sporočilo

Tvoja E-pošta:

E-pošta prejemnika:

Kratko sporočilo:

Glasuj

Prenesi v

Komentarjev: 14
 
bruna 17.03.2016 06:48:32
če imas mašino za rezanje gum je se tako dotrajana guma zopet uporabna :D jo imam doma
Samos75 16.03.2016 19:09:05
Teorija je eno, praksa je drugo.
Hellraiser 19.03.2016 15:50:14
In kak zaboga naj veš katera guma ti je počla, sploh pa v tako kratkem času.. Zna se zgoditi, da zaznaš, ampak v tisti "paniki" pa res dvomim.. Spet en bv članek
 
ad-hoc 16.03.2016 17:42:28
ali udarne jame, ki jih je na slovenskih cestah precej...mislm, d je avtorica knjige 50 odtenkov sive dobila navdih za naslov na naših cestah
nik500 16.03.2016 16:18:13
Kaj pa morajo narediti vozniki težkih tovrnjakov ko jim guma poči. Kako naj oni zamenjajo gumo.
 
zurc 16.03.2016 16:14:19
kako si nej pa razlagam ko mi nova guma naredi bulo (vožena 14 dni) znamke dunlop?pa to kar čez polovico profila ,je avto biu kot gugalnica!
ageless 17.03.2016 07:22:49
tko da si udaru v robnik :D
 
pametnejsiodostalihovac 16.03.2016 15:55:50
kondor...zdžijo že..varne pa niso...če maš mal u glavi bi to vedu pa tega nebi delu...zgleda pa da ne
Vig1 16.03.2016 17:03:52
To je veljajo 20 let nazaj. Danes zimske gume nudijo več kot dovolj dober oprijem tudi v največji vročini problem je samo, da se poleti hitreje obrabljajo kot letne gume. Prednost letnih gum pa je tudi manjša poraba goriva. Če torej voziš zelo veliko se letne gume finančno hitro izplačajo. Če pa narediš par 100 km na mesec pa je jasno, da ne boš kupoval letnih gum.
profi1. 16.03.2016 21:49:52
Ni res ! Zimska guma ima drugačno zgradbo kot letna. In ko je teperatura nad 10 stopinj , ni več varna za vožnjo . Ker je premehka in ima slabši oprijem in med drugim daljšo zavorno pot. pri letni gumi je pa ravno obratno . Zato pozimi tudi če ni snega vožnja z letno gumo ni varna , ker je pretrda i nima dobrega oprijema. Celoletna guma je pa tudi zanič, ker ne poleti ne pozimi ne nudi dovolj oprijema .
bohlojz 19.03.2016 14:07:26
profi,si probal,ali bereš časopise?
 
Kondor2 16.03.2016 06:55:36
jaz se vozim celo leto z zimskimi gumami,gume morajo biti kvalitetne in zdržijo 5 let,privarčuješ pri vulkanizerju tako,da v resnici čez 5 let plačaš samo 2 gume
Vig1 16.03.2016 16:55:53
Če imaš večji avto ali SUV je to povsem normalno. Vsi tako delajo. Preobuvanje je smiselno samo pri malih ali pa športnih avtih. Pri malih avtočkih zaradi manjše porabe, pri športnih pa zaradi boljšega oprijema.
profi1. 16.03.2016 21:52:02
Se pravi da se nihče ki vozi SUV ne vozi varno .
Več komentarjev

Iskanje

 

Anketa

Ali se dobro počutite v službi?

calculate
glossary
indexes
indexes