25.10.2014
LJ
13° / 7°

Čisto preprosto, pa tak učinek!

Možgani naj bi bili kot mišica. S pravimi 'vajami' naj bi se dalo njihovo sposobnost izboljšati. Predstavljamo vam aktivnosti, ki bodo prebudile vaše sive celice.

možgani

Če boste v katerega od najbolj razširjenih iskalnikov vpisali 'vaje za možgane', se vam bo izpisala cela kopica strani, ki vam bodo v glavnem ponujale kombinacijo zahtevnih logičnih nalog, telesne vadbe in pravilne prehrane. No, določeno stopnjo napredka lahko dosežete tudi na veliko lažji način.

1. Zamenjajte roko, s katero upravljate miško pri računalniku.
S tem se boste prislili, da boste uporabljali svojo nedominantno roko, zaradi česar boste povečali sodelovanje leve in desne možganske hemisfere. Znanstvene raziskave so pokazale, da imajo ljudje, ki enakovredno uporabljajo obe roki, kar za deset odstotkov bolj razvite povezave med obema polovicama možganov. Na začetku boste zagotovo imeli nekaj težav, a že po nekaj dneh se boste navadili.

2. Prisilite se, da si boste stvari zapomnili
Odpovejte se zapiskom, vpisom v telefon in različne opomnike, ki niso povezani z delom. Če se znajdete v situaciji, ko se nečesa ne morete spomniti, ne vpisujte takoj različnih gesel v google. Poskusite si kdaj tudi zapomniti kakšno telefonsko številko, ne da bi jo iskali v imeniku telefona. V trgovino se odpravite z natančno izdelanim seznamom stvari, ki jih potrebujete, a brez listka, kamor bi ga zapisali. Že popolnoma preproste vaje za vaše možgančke lahko postopoma prinesejo majhen, a opazen napredek.

3. Igrajte igre, ki vas bodo silile k razmišljanju
Ni treba, da gre za ekstremno težke igre. Že redno reševanje križank, sudokuja ali šah bodo pripomogli k izboljšanju vaše možganske kondicije. Važno je, da ne pustite, da se vaše sive celice ne polenijo.

FB članek - join us

Pošlji sporočilo

Tvoja E-pošta:

E-pošta prejemnika:

Kratko sporočilo:

Glasuj

Prenesi v

Komentarjev: 12
Buco - 03.05.2012 02:32:54
toplo vodo ste spet pogruntal
blabla33 03.05.2012 00:33:03
Zamenjajte roko s katero se samozadovoljujete
Jure Herer 03.05.2012 00:05:30
Vodič po lucidnih sanjah

1. Lepo dobrodošli k temu vodiču po lucidnih oz. zavestnih sanjah! Tu boste izvedeli zakaj milijoni ljudi stremijo k doseganju lucidnosti v sanjah, kako lahko sami pridemo do tega stanja in kako nam lahko koristi.


2. Lucidnost (v sanjah) je stanje uma, ko se popolnoma zavedamo dejstva, da se nahajamo sredi sanj. Lucidnost je, ko naš um pretentamo, da misli da je buden, naše telo pa v bistvu še vedno spi. Stvarnost tega stanja je lahko realna kot se realno da.

3. Priljubljene lucidne dejavnosti so npr. letenje, raziskovanje sanjskih svetov, pogovarjanje s sanjskimi osebami, celo raziskovanje svoje notranjosti, svojih višjih potencialov. V bistvu je edina ovira pri tem naš lastni racionalni um.


4. Obstajata dva glavna načina pristopa k doseganju lucidnosti. Prvi način naj bi se uporabil na začetku in je temelj ubadanja z lucidnostjo: sanjski dnevnik. Imejmo ga poleg postelje in vanj zapišimo vse sanje, ki se jih spominjamo vsakič ko se prebudimo. To bo pomagalo, da se naš um bolj osredotoči na sanje same in bo zagotovo odkrilo tudi zanimive teme, osebe in predmete, ki se v naših sanjah ponavljajo kar nam lahko v prihodnosti pomaga, da ugotovimo, da sanjamo, ko sanjamo.

Uporabljajmo preverjanje stvarnosti (reality check). To je temeljna tehnika, s katero lahko tekom sanjanja ugotovimo, da sanjamo. Če čez dan redno preverjamo stvarnost, bomo s časom začeli to početi tudi medtem, ko sanjamo kar bo privedlo naš um do tega, da se bo zavedel, kje je. In to je lucidnost. Najbolj priljubljeni "reality checki" so npr. štetje prstov, pritiskanje prstov skozi drugo roko, preverjanje, če stikala za luči delujejo pravilno (v sanjah ponavadi ne delujejo), poizkušanje letenja, itd.

Drugi skupek načinov doseganja lucidnosti je bolj neposreden in naj bi se ga lotili šele po tem, ko smo enkrat vešči zapisovanja sanj in preverjanja stvarnosti. Ko se zjutraj prebudimo, se ne premikajmo, temveč začnimo takoj misliti na sanje: "naslednjič, ko bom sanjal, se bom zavedal, da sanjam". Poizkusimo si v spomin priklicati zadnje sanje in si predstavljati, kako bomo sprevideli, da smo sredi sanj, ko se bomo ponovno potopili v te sanje. Dobro je, če si nastavimo budilko, da nas prebudi npr. eno uro pred naših navadnim bujenjem in poizkusimo to tehniko.

Še ena tehnika obstaja in sicer ta, da v sanje preidemo neposredno iz budnosti. Sprostimo se v postelji ali naslonjaču in opazujmo slike in oblike, ki v naših mislih švigajo sem ter tja. Dovolimo si, da skoraj zaspimo, vendar mora biti središče naše pozornosti usmerjeno v vsebino teh prikazov, ki nam jih za zaprtimi očmi servira naš um. Tehnika zna biti kar težka, vendar bomo s prakso pred seboj/za zaprtimi očmi videli slike dobesedno kristalno čiste kot film in če bomo v tem stanju vztrajali še malenkost, se bomo znašli sredi sanj! Najboljši čas za poizkušanje te tehnike je zjutraj, ko se prebudimo in bi radi spet zaspali ali pa med popoldanskim dremežem.


5. Ko dosežemo lucidnost, se lahko stopnja našega zavedanja začne kaj hitro nižati in lahko zdrknemo v navadne sanje, naše zavedanje, da smo v sanjah lahko popolnoma izgine. Da bi našo izkušnjo podaljšali so nam na voljo različni načini: drgnemo/manemo roke drugo ob drugo, osredinimo se na resničnost sanjskega sveta, ki je pred nami, na glas zahtevamo "povečaj moje zavedanje", "povečaj lucidnost", zavrtimo se okoli svoje navpične osi, itd. Pomembno je da z našimi čuti začutimo ta novi svet okoli nas.


6. Lucidne sanje so bile znanstveno dokazane, vendar ljudje poročajo o, recimo temu, še višjih sferah tega stanja, kot so npr. astralna potovanja, stanje, ko naš duh lahko prosto vandra naokoli, skupinske sanje, srečevanje sanjskih vodnikov in ostale nenavadne izkušnje. Kakršnakoli že je vaša izkušnja, nič vas ne more poškodovati in upamo, da boste v svetovih vašega uma uživali tako kot milijoni drugih sanjalcev po celem svetu.
Miki777- 03.05.2012 00:09:35
bogi ljudje nimajo časa za seks, ne da se grejo lucidne sanje
PiknyBoo 03.05.2012 20:54:04
haha, preverjanje realnosti - letenje, ziher bi šlo
 
pikecpokec 02.05.2012 20:50:01
To z reševanjem kakih nalog drži... Po mojem je odvisno od vzgoje v zgodnjem otroštvu. Sama sem imela polno enih takih zadev ponujenih, bolj skozi igro, pa potem nikoli problemov z logičnim razmišljanjem in spominom. Razen deloma po prometni, slabši spomin. To sem popravila pa s treningom - tek, sploh v hrib... Se ne zdi, da ima veze, sam vpliva na psiho in samozavest. Ampak ti itak v teh časih ne pomaga dosti :)
gnila.kolerba 30.04.2012 20:18:51
tko sm js 2 tedna hodu po žarnco, k sm se zmer spomnu da sm jo pozabiu kupit, ko sm hotu doma
luč pržgt...
Xit 30.04.2012 21:08:34
Pa koleraba ti je tud zgnila, ker si jo pozabo pobrat, a ne:)
mr-x 02.05.2012 19:18:14
Zdaj si ga pa spomnil na seme.. :)
Crni.si 02.05.2012 20:18:47
možgani se zmedejo, v trenutku ko odpreš vrata iz prostora v nek drug. oni avtomatsko naštimajo prazen list za nov prostor in pogosto se zgodi, da povsem pozabiš, kaj si imel ravnokar v mislih. zmedejo se tudi, ko v tišini začujemo pisk kakšne elektronske naprave, saj smo skozi tisočletja navajeni, da vsi naravni zvoki nekako počasi utihnejo in izginejo, piski pa so trenutni, hipni.
fujpolitiki 02.05.2012 20:21:09
haha koleraba legenda
BigLebowski 02.05.2012 20:27:48
Jooojj, če bi blo vsaj smešno to, kar je koleraba napiso! Jaz že pol leta nimam luči v wcju, ker se nikoli ne spomnim kupit žarnice, razen zvečer, ko nič ne vidim, ko grem scat! Pol pa čičam ko ena stara oma!
Več komentarjev

Iskanje

 

Anketa

Živite bolje ali slabše kot pred desetimi leti?

calculate
glossary
indexes
indexes