Cekin.si
Dvakrat večji voziček prinese prodajalcem 40 odstotkov večji zaslužek.
Naslovnica

10 načinov, kako vas skušajo pretentati!

L.E.
02. 01. 2015 15.58
20

Trgovina z živili že dolgo ni več samo prostor, kjer je na policah zložena hrana. Prodajalci veliko časa namenijo temu, da bi nas pretentali v nakup stvari, ki jih pravzaprav sploh ne potrebujemo.

Dvakrat večji voziček prinese prodajalcem 40 odstotkov večji zaslužek.
Dvakrat večji voziček prinese prodajalcem 40 odstotkov večji zaslužek.FOTO: Profimedia
Če se tudi vi vsakič, ko v trgovino zavijete samo po kruh in mleko, domov vrnete s celo vrečko živil, se morate naučiti prepoznavati trike, s katerimi nas želijo prodajalci prisiliti, da kupimo več, kot potrebujemo. Spoznajte, kako nas skušajo pretentati.

1. Ob ceni ni znaka za valuto

Ste kdaj opazili, da je v prodajalnah na veliko izpisano, da nekaj stane 3,99, medtem ko je valuta izpisana čisto na majhno ali je sploh ni? Obstaja razlog za to. Raziskave so pokazale, da se nam zdi nekaj ceneje, če vidimo samo številko, ne pa tudi znaka za denar. Ravno tako se nam zdi nekaj, kar stane 3,99, cenejše od tistega, kar stane 4,00. Tako delujejo naši možgani.

2. Sadje in zelenjava se kar bleščita

Dejstvo je, da ljudi pritegne vse, kar se blešči. To so lahko diamanti ali pa sadje in zelenjava. Zaradi tega trgovci sveže proizvode škropijo z vodo, da bi bili videti lepše, kar žal povzroči, da tudi prej zgnijejo. Da bi se njihova zunanjost tako čudovito bleščala, pa ta del prostora še pazljivo osvetlijo.

3. Po prodajalni vas vodijo sami

Ste kdaj opazili, da dobite v prodajalni potrebo, da se sprehodite mimo vseh polic, čeprav na določenem oddelku ne potrebujete ničesar? To se zgodi zato, ker je vsak supermarket urejen tako, da vas praktično vodi po določeni poti, na kateri je nato postavljena kopica skušnjav, od izdelkov, ki jih lahko brezplačno preizkusite, do izdelkov, ki naj bi bili občutno znižani.

Da bi prišli do mleka in mlečnih izdelkov, morate mimo vseh izdelkov, ki se prodajajo slabše.
Da bi prišli do mleka in mlečnih izdelkov, morate mimo vseh izdelkov, ki se prodajajo slabše.FOTO: Profimedia
4. Nakupovalni voziček je ogromen

Obstaja razlog, zakaj so nakupovalni vozički tako ogromni. Kolikor kupite, še vedno imate občutek, da niste vzeli veliko. Od leta 1938, ko so bili nakupovalni vozički izumljeni, so se povečali za kar trikrat. Marketinška agencija Martin Lindstrom je s svojo raziskavo dokazala, da potrošniki z dvakrat večjim vozičkom zapravijo za 40 odstotkov več. Dejstvo je, da nobena povprečna družina ne potrebuje toliko, da bi ga lahko kdaj koli napolnila. Pa ga vseeno. Zato naslednjič raje nakupujte z nakupovalno košaro. Če potrebujete le dve, tri stvari, pa se ponje odpravite celo brez nje. Naj vas ne pretenta znak, da morate uporabljati voziček ali košaro.

5. Pri blagajni vedno čakate

Ljudem, ki delajo na blagajni, je pogosto celo naročeno, da vas tam še malo zadržijo. Tako vas premamijo čokolade in žvečilke, ki so tam zložene, morebiti tudi časopisi. Namenoma so ob blagajni stvari, ki so cenejše, zato jih brez razmisleka vržemo v voziček. A v enem mesecu se lahko veliko izdelkov, ki stanejo "samo" po en evro, nabere v kar dobršen strošek.

6. Mleko je nekje v zadnjem delu prodajalne

Stvari, ki jih ljudje najpogosteje potrebujejo, so vedno v tistem delu prodajalne, da morate, preden pridete do njih, mimo vsega ostalega, kar potrebujete redkeje ali sploh ne. Da vas ne bi premamilo vse ostalo, se zato odpravite naravnost k hladilniku ter ne glejte ne levo ne desno.

7. V višini oči so najdražje stvari

Da bi kupili čim več stvari, ki jih prodajalci sicer prodajo težje, so ravno te po navadi zložene v višini oči. Gre za dražje izdelke ali izdelke, ki jih potrebujete redkeje. Da bi našli kaj cenejšega, se zato vedno potrudite pogledati še navzdol in navzgor. Obstaja pa še en trik. Stvari, ki hitro premamijo otroke, so v višini njihovih oči, zato je, če je le mogoče, bolje v prodajalno oditi brez njih.

Cenejših izdelkov v višini oči ne boste našli.
Cenejših izdelkov v višini oči ne boste našli.FOTO: Profimedia

8. Na koncu vsakega prehoda je nekaj znižano

Prodajalci na konec vsakega prehoda postavijo nekaj, kar naj bi vas premamilo. Britansko ministrstvo za zdravje je denimo ugotovilo, da se prodaja gaziranih pijač, če so postavljene na koncu prehoda, poveča za kar 52 odstotkov, prodaja alkohola pa za 46 odstotkov, zato so celo predlagali, da bi morali trgovce zakonsko prisiliti, da na to mesto postavljajo le zdrave izdelke. Pogosto so tu izdelki, ki so označeni kot znižani. A preverite, ali gre res za kakšno občutno znižanje. Veliko krat gre namreč za izdelke, pri katerih imajo trgovci najvišjo maržo, četudi jih nato prodajo za nekaj deset centov manj. Lahko se zgodi, da so na policah izdelki, ki stanejo ravno toliko ali so celo cenejši.

9. Takoj na začetku zdramijo vse čute

Prodajalci pri vhodu zložijo najbolj barvite in dišeče izdelke, saj vas tako pri priči vzdramijo in vzbudijo v vas željo po zapravljanju. Dobite občutek, da bi res radi kupili vse, kar je tako lepe barve in tako lepo diši. Na takšen način vas prisilijo, da že na samem začetku nakupovanja impulzivno kaj vržete v svoj voziček ali košaro. Poskušajte se zaustaviti.

10. Ponujajo vam brezplačno pokušnjo

Raziskave kažejo, da potrošnika najlažje prepričate, da nekaj kupi, če mu to najprej ponudite brezplačno. Potrošnik ima občutek, da je nekaj dobil zastonj, da ga je nekdo na ta način malo pogostil. Ljudje nato psihološko dobimo vzgib, da moramo nekaj storiti v zameno. Zato se tako izjemno poveča možnost, da na koncu prodajalno zapustite z izdelkom, ki ga sicer ne bi kupili.

Komentarji (20)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV
skismania 03. 01. 2015 21.54
za bebčke
hajer66 03. 01. 2015 18.40
+12
jaz sem za bojkot trgovin. en mesec pa da vidite kakšne cene bi se pojavile
laurahahn 04. 01. 2015 00.21
-1
kakšno hrano pa vi doma jeste? SDO-je iz vojašnice? Celi mesec?
User1089305 03. 01. 2015 17.05
+20
11. Politiku na predvolilnih plakatih nikoli ne piše, da so hitro pokvarljiva roba...ali bolje povedano - so tako zapakirani, da ovce ne zavonjajo njihovega smrada..
dinamitek 03. 01. 2015 19.57
+0
ovce ne,ovčarski pesi pa
gangsterist 03. 01. 2015 12.54
+32
me je zadnjič moj sosed, herbalife velnes strokovnjak povabil na njihov brezplačen šejk party, pol mi je pa ponujal pol kile zmlete soje za 45€
bebo3 03. 01. 2015 18.11
+2
ja in? kaj pa ostali ki se grejo amway pa to?
higgsov bozon 03. 01. 2015 11.52
+7
ta članek je treba napisat pred silvestrovem ane...
galiot 03. 01. 2015 16.22
+13
Zakaj saj trgovci to delajo celo leto jaz že dolgo kupujem samo tisto kar imam napisano na listku ,me ne ganejo police...
BoboPoštenjak 03. 01. 2015 11.16
+54
Kar se tiče brezplačne pokušine pri men to ne vžge.Popolnoma nasproten učinek.Zaradi miru rajši naredim velik krog.
Stoj? 03. 01. 2015 09.50
+24
Pa saj v tej Sloveniji so same trgovine,ni tovarn ki bi same, kaj poroizvedle,prodale domače izdelke domačim ljudem pa ne uvažat,saj na ta način polnimo tujcem žepe!!!
Jožek993 03. 01. 2015 13.36
+10
se strinjam popolnoma na uvozne izdelke dupli davek pa bo
dadinho10 03. 01. 2015 09.18
+14
ceprav razumemo poanto je malce ponesrecen stavek, da se nam nekaj kar stane 3,99 zdi cenejse od 4,00.... v resnici se nam ne zdi, ampak tudi je cenejse..... v bistvu vsi vemo, da trgovci namenjajo velike denarje za raziskave navad kupcev in veliko psihologije je prisotno v tem....pa vendarle na koncu sami odlocamo o tem kaj in koliko bomo kupili... vprasajte kdaj prodajalca, da vam pove zakaj so banane mokre?
User985009 03. 01. 2015 09.42
+19
To s ceno je mišljeno, da če je 3,99 ni nujno da je cenejše, če lahko podoben izdelek dobiš za 4,00 in je večja količina. Vedno je potrebno pogledati ceno na količino in ne samo na denarno vrednost.
an2000 03. 01. 2015 08.56
+6
živel potrošniški kapitalizem!
BŠK 03. 01. 2015 08.39
+14
Zakaj se spet ponavljate? Kako pa da ste to ugotovili šele po 25letih?
parklc 03. 01. 2015 08.28
+28
Pozabili ste napisati, da je pri mesu posebna luč, ki poudari meso in njegovo barvo. Ko pa prineseš domov, pa nikakor ne izgleda. Sam sicer mesa ne jem, je pa to opozorilo za tiste ki jedo meso
Anna77 03. 01. 2015 08.37
+32
In seveda v trgovskih centrih poleg ogromno luči še glasba (recimo ob božiču), da še bolj pademo noter. Kako so samo "raztegnili " božični čas- že od oktobra - samo, da se kupuje!
jaka 03. 01. 2015 12.37
+14
Res je! V trgovskem centru NIKOLI ne bodo vrteli poročil, politike, vremena, osmrtnic.... Vedno le lahkotna glasba, ala Daniela, Saška L,....
User947843 03. 01. 2015 12.45
+9
jem domačo mesu,
Oglaševanje Uredništvo PRO PLUS Moderiranje Piškotki Spremeni nastavitve piškotkov Politika zasebnosti Splošni pogoji Pravila ravnanja za zaščito otrok
ISSN 2630-1679 © 2025, Cekin.si, Vse pravice pridržane Verzija: 1072