Cekin.si
Mobilne banke

Krediti

Kaj storiti, če zaradi upada dohodkov ne morete več plačevati kredita?

Mira Matković
31. 03. 2020 09.09
0

Še nekaj časa bomo morali ostati doma. Marsikoga pa je zanimalo, kako v teh primerih urejati nujne zadeve – na primer urejanje limita na bančnih karticah ali odlog plačila kredita? Eno od bank smo prosili za nekaj nasvetov.

Te dni banke intenzivno opozarjajo, naj upokojenci ne prihajajo v poslovalnico po pokojnine. Banka NLB mlajše poziva, naj starejšim pomagajo pri dvigu denarja na bankomatu ali pri plačilu položnic preko spleta. 

Banko NLB smo prosili za nekaj pojasnil, kaj pa so nam odgovorili, si lahko preberete v nadaljevanju teksta. 

Koliko obiska imate še vedno v bančnih poslovalnicah? Bi lahko morda v odstotkih ocenili, koliko je fizični obisk upadel? Kdo se kljub temu še vedno odloča za obisk in kakšne zadeve urejajo?

Natančnih podatkov žal nimamo, vendar opažamo, da je strank manj kot običajne dni. Poleg trenutnih razmer zaradi epidemije je treba upoštevati še slabo vreme v zadnjih dneh.

Večinoma so sicer med obiskovalci starejše stranke ter tisti, ki prejemajo socialne transferje. Med opravili, ki jih stranke najpogosteje urejajo v poslovalnicah te dni, pa so: dvigi gotovine, vprašanja po moratoriju za plačilo svojih obveznosti. Nekaj vprašanj pa je povezanih tudi s trgovalnimi računi, saj so cene delnic na borzah upadle.

Koliko vas še naprej obiskujejo starejši in zakaj?

Ocenjujemo, da približno tretjina starejših strank fizično še hodi v poslovalnice.

Morda so od začetka bolj, saj so se oskrbovali z gotovino zaradi strahu, da bodo poslovalnice zaprte ter da bankomati ne bodo delovali. Zdaj je zaupanje že večje, saj na večini naših bankomatih oskrba poteka nemoteno. Izjema so bankomati v zaprtih poslovalnicah in tisti v drugih zaprtih prostorih, do katerih oskrbovalci ne morajo dostopati. Kateri bankomati delujejo, si lahko ogledate na spletni strani bankomati.net.

Koliko se je povečal digitalni obisk?

Primerjali smo obdobji od 11. do 25. marca 2020 ter od 11. do 25. februarja 2020. Naj izpostavimo nekatera ključna opažanja.

V tem času smo opazili povečanje obiska spletnih strani NLB. Število unikatnih ogledov strani se je povečalo za skoraj 60 odstotkov, obisk tudi sicer najbolj obiskane strani NLB Klik se je povečal za 44 odstotkov, veliko število uporabnikov je obiskalo strani z informacijami, povezanimi s koronavirusom (sporočila za javnosti, obvestila in nasveti uporabnikom, zemljevid z delovnimi časi poslovalnic). Kar 20 odstotkov od vseh unikatnih ogledov strani je bilo ogledov teh vsebin.

Tudi v teh hitro spreminjajočih se razmerah nam je uspelo ohraniti 24/7 razpoložljivost NLB Kontaktnega centra, z dostopnostjo in zmogljivostjo video klica pa bi lahko rekli, da postajamo prava virtualna NLB poslovalnica. Tako smo opazili kar 96-odstotno povečanje kontaktiranja strank. Po posameznih kanalih pa to pomeni: 79-odstotno povečanje telefonskih klicev strank, 100-odstotno povečanje klepetov in kar 234-odstotno povečanje video klicev. Našim strankam smo tako na voljo kadarkoli nas potrebujejo.

Naše stranke se rade poslužujejo tudi drugih digitalnih poti do banke, kot sta mobilna banka Klikin ter spletna banka NLB Klik. Namesto v poslovalnicah, zdaj še pogosteje svoje obveznosti plačujejo prek digitalnih kanalov. Tako smo v spletni banki NLB Klik opazili povečanje števila obiska in števila plačilnih transakcij za dobre 4 odstotke . V mobilni banki Klikin pa smo opazili 7-odstotno povečanje števila plačilnih transakcij. Pri tem naj izpostavimo, da smo kot enega izmed ukrepov za lažjo pridobitev sprejeli tudi ukrep, ki strankam, ki mobilne banke Klikin še nimajo, omogoča, da le-to v obdobju epidemije pridobijo kar prek video klica.

Kaj ponujate strankam – video klic, spletna in mobilna banka ...

Za veliko bančnih opravkov obisk poslovalnice sploh ni potreben. Na spletni strani NLB Skupaj z vami smo zbrali nekaj ključnih nasvetov, ki so lahko našim uporabnikom v veliko pomoč v obdobju epidemije.

Med drugim jih tudi prek te spletne strani pozivamo k uporabi digitalnih poti. Poslovanje prek spletne banke NLB Klik, elektronske banke NLB Proklik ali prek mobilnih bank Klikin in Klikpro je enostavno in omogoča urejanje bančnih opravkov kar od doma, kadarkoli naši uporabniki to želijo. Hkrati smo jim na voljo tudi prek video klica – za urejanje tistih stvari, za katere bi sicer morali obiskati poslovalnico in prek telefonske banke Teledom.

Mobilne banke
Mobilne bankeFOTO: Shutterstock

Kaj svetujete tistim, ki nujno potrebujejo limit na plačilnih karticah? Kako naj to uredijo brez obiska poslovalnice?

Začasno povečanje limita pride prav posebej v situacijah, ko naši uporabniki nujno potrebujejo denar takoj ali ko se jim prekine krog zaslužka in plačil. Svetujemo, da se izognejo obisku poslovalnic in to raje uredijo prek video klica. Tako lahko povečajo izredni limit na svojih NLB plačilnih karticah ter dnevni in mesečni limit plačil, ki ju imajo nastavljena v mobilni banki Klikin. Vedno pa je dobro, da sproti spremljamo porabo na karticah, za kar še posebej priporočamo uporabo SMS-Alarma o uporabi kartice.

Številni so se znašli v hudih stiskah (odpovedi, čakanje na delo, samostojni podjetniki ostajajo brez naročil in strank ...). Kaj svetujete tistim, ki ne morejo plačati mesečnih obrokov kredita (stanovanjskega, potrošniškega ...)?

Če se bo stranka zaradi posledic epidemije koronavirusa znašla v finančnih težavah, bo lahko na podlagi ZIUOPOK zaprosila za odlog plačila kredita (tj. moratorij) za do 12 mesecev.

Skrajni rok za oddajo vloge je 6 mesecev po datumu preklica epidemije. Svetujemo pa, da jo stranke oddajo na banko takoj, ko ugotovijo, da ne morejo več odplačevati kreditnih obveznosti. Stranke NLB lahko obrazec za vlogo dobijo na spletni strani NLB, oddajo pa jo lahko prek elektronske ali navadne pošte. Oddajo v poslovalnici v trenutnih razmerah vsekakor odsvetujemo.​

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.

Komentarji (0)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV
Oglaševanje Uredništvo PRO PLUS Moderiranje Piškotki Politika zasebnosti Splošni pogoji Pravila ravnanja za zaščito otrok
ISSN 2630-1679 © 2025, Cekin.si, Vse pravice pridržane Verzija: 782