Cekin.si
Nakupovanje v trgovini z oblekami

Banke

Stari od 18 do 24 let si želijo hitrih in priročnih finančnih storitev

M.M.
06. 07. 2021 05.00
0

Generacija Z, torej osebe v starosti od 18 do 24 let, si želijo drugačnega bančništva. Nova raziskava podjetja Mastercard namreč razkriva, da ta generacija z veseljem uporablja digitalne rešitve v bančništvu.

82 odstotkov sodelujočih iz celotne regije je dejalo, da ima odprt bančni račun, v Sloveniji pa ga ima kar 92 odstotkov. 

Mobilne bančne aplikacije so obenem zelo priljubljene med vsemi člani te generacije. Dobra mobilna aplikacija mladim Slovencem predstavlja enega od najpomembnejših dejavnikov pri izbiri finančne institucije (23 odstotkov), kjer ji družbo delajo še ugled (36 odstotkov), raven storitev za stranke (29 odstotkov) in ponudba (26 odstotkov). 

Mastercard je objavil rezultate nove raziskave v državah Srednje in Vzhodne Evrope glede stališč in vedenj generacije Z, najmlajše skupine potrošnikov. V 11 državah, med njimi tudi v Sloveniji, kjer je raziskava potekala, osebe v starosti od 18 do 24 let predstavljajo 7,2 odstotka prebivalstva (okoli 11,5 milijona ljudi) in njihov pomen za gospodarstvo narašča. 
Mobilno plačevanje
Mobilno plačevanjeFOTO: iStock

Ta generacija si želi hitrih in priročnih finančnih storitev in nakupov. 76 odstotkov jih kupuje prek spleta vsaj enkrat na mesec, v Sloveniji pa 69 odstotkov. Kupujejo predvsem oblačila (62 odstotkov), hrano (44 odstotkov) ali izdelke za lepoto in nego (41 odstotkov). 

So tudi cenovno ozaveščeni in ljubitelji promocij. 75 odstotkov jih pravi, da pred odločitvijo za nakup vedno preverijo ponudbo različnih trgovcev. 81 odstotkov pa jih pred nakupom pogleda, ali je izdelek na voljo po promocijski ceni pri drugem dobavitelju, kjer je odstotek pri vseh predstavnikih iz držav Srednje in Vzhodne Evrope malo manjši, in sicer 77 odstotkov. 

Kot že rečeno – želijo si preprostega plačevanja. V Sloveniji 27 odstotkov uporabnikov za spletno nakupovanje uporablja debetno kartico. Kar 36 odstotkov pa za spletna plačila uporablja kreditno kartico. 

V trgovini najraje izberejo brezgotovinsko plačevanje. Sicer bi kartico pogosteje uporabljali, a kaj, ko kar 32 odstotkov mladih Slovencev meni, da plačila s karticami še vedno sprejema premalo lokacij.

Kar 67 odstotkov pripadnikov generacije Z uporablja brezstični način plačevanja. Še več pa jih pravi, da si bodo ta način plačevanja uredili v prihodnosti. 

"Generacija Z želi obenem plačevati s svojo mobilno napravo in mobilna brezstična plačila omogoča prav tehnologija tokenizacije podjetja Mastercard. 38 % iz celotne CEE regije jih brezstično plačuje s svojim mobilnim telefonom, v Sloveniji je teh le 18 % mladih, 36 % jih to želi v prihodnosti, v Sloveniji pa 41 %," še pravijo pri Mastercardu. 

Glede na to, da pomen generacije Z za gospodarstvo narašča, je treba njihovim željam prisluhniti in takoj ukrepati. 

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.

Komentarji (0)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV
Oglaševanje Uredništvo PRO PLUS Moderiranje Piškotki Politika zasebnosti Splošni pogoji Pravila ravnanja za zaščito otrok
ISSN 2630-1679 © 2025, Cekin.si, Vse pravice pridržane Verzija: 856