Cekin.si
Essilor je že v preteklosti Luxottici pošiljal ponudbe za združitev. Tokrat mu je uspelo.
Banke

Dobili smo novega velikana na področju očal. Se bo nadaljeval diktat cen?

M.M./STA
17. 01. 2017 08.00
16

Luxottica in Essilor sta velikana na svojih področjih. A ker je vse kazalo, da bi si lahko začela konkretno skakti v zelje, sta le sklenila dogovor o združitvi. Luxottica je že dolga leta diktirala cene okvirjev, Essilor pa je vodilni pri izdelavi stekel za očala. Kaj sledi?

Končno se bodo okvirji in stekla izdelovala pod isto streho, so sporočili iz italijanskega in francoskega podjetja.

Italijanski proizvajalec in prodajalec luksuznih očal Luxottica je končno uslišal francosko podjetje Essilor, ki je v preteklosti že ponujalo prevzemne ponudbe, a jih je italijansko podjetje zavračalo. Zdaj so iz obeh podjetij potrdili, da gredo v združitev. Essilor bo prevzel Luxottico, s tem pa bo nastalo največje podjetje v tem sektorju. Tržna kapitalizacija skupne družbe bo dosegla 46,2 milijarde evrov, celoten projekt prevzema pa naj bi zaključili v drugi polovici letošnjega leta. 

Septembra 2014 je Luxottica potrdila medijem, da so prejeli ponudbo, a da niso bili zadovoljni s predlaganimi pogoji. Takrat so še poudarili, da se je to dogajalo pred časom oz. v letu 2013. 

Očitno pa so Francozi tokrat ponudili nekaj, česar Italijani niso mogli zavrniti. Družina izvršnega direktorja Luxottice Leonarda del Vecchia, ki ima v lasti 62 odstotkov te družbe, bo svoj delež prodala francoskemu proizvajalcu leč, ki bo nato objavil ponudbo za prevzem še preostalih delnic.

Po objavi namere so delnice obeh podjetij kar poskočile.

Podjetji sta v skupni izjavi zapisali, da bodo investitorji za vsako delnico Luxottice prejeli 0,461 vrednosti delnice Essilorja. Analitiki menijo, da bo prevzem prinesel veliko dobrega delničarjem obeh podjetij.

81-letni Leonardo Del Vecchio, ustanovitelj in večinski lastnik Luxottice, bo v "novem" podjetju še naprej na vrhu. Sedanji izvršni direktor družbe Essilor 61-letni Hubert Sagnieres bo postal njegov namestnik. Sicer pa bo Del Vecchio imel v rokah med 31 in 38 odstotki podjetja, s čimer bo postal največji delničar združenega velikana.

Znano je, da je imela Luxottica v zadnjih letih kar nekaj težav v svojih vrstah zadržati vodstveni kader. Med tistimi, ki so odšli, sta tudi dva direktorja.

Velikan, ki bo diktiral cene

Združitev sta že potrdila upravna odbora obeh družb, potrebujejo pa še dovoljenja regulatorjev.

S sporazumom bosta podjetji postali velikan na svojem tržišču, kar pomeni, da bi moralo drugega največjega proizvajalca luksuznih očal Hermes International močno skrbeti. Essilor in Luxottica kot rezultat združitve v srednjeročnem obdobju pričakujeta med 400 in 600 milijoni evrov prihodkov. Dolgoročno pa naj bi definitivno presegli tudi Hermes. Združeno podjetje bo imelo več kot 15 milijard evrov letnih prihodkov, kažejo načrti.

Luxottica med drugim proizvaja okvirje za znamke Armani, Chanel, Versace, Donna Karan, Miu Miu, Prada in drugi. Podjetje je znano tudi po tem, da razvija koncept očal, ki se odzivajo na glasovno upravljanje. Projektirajo jih za športnike, kot so kolesarji in tekači.

Essilor je najbolj znan po proizvodnji leč oz. stekel za očala.

Obe podjetji sta v preteklosti tekmovali z drugimi veliki igralci, zdaj pa bosta diktirali razvoj celotnega tržišča, menijo poznavalci in analitiki. Tržišče se namreč močno širi, uporabniki pa postajajo vedno bolj zahtevnejši.

Luxottica je že v preteklosti javno naznanila, da bo naskočila tržišča v Aziji, Afriki in Latinski Ameriki.

Luxottica je ves čas diktirala cene okvirjev, za katere mnogi menijo, da so predragi. Zdaj, ko smo dobili novega velikana na področju očal, lahko pričakujemo, da bo diktat še bolj krut. Luxottica, ki je nastala že leta 1961, je v preteklosti podjetja, ki so se jim uprla, "zmlela", nato pa odkupila. Dober primer je podjetje Oakley, ki se je uprlo narekovanju tržnih cen. Luxottica ga je kaznovala tako, da v svojih prodajalnah ni več ponujala njihovih očal. Oakley je začel propadati, čez čas pa ga je Luxottica kupila. 

To za potrošnike pomeni, da se bo diktat cen nadaljeval, morda se bo še bolj zaostril. V preteklosti so poznavalci poudarjali, da za okvirje, za katere bo kupec odštel od 400 do 500 evrov, izdelovalec porabi največ 50 evrov. 

Preberite tudi: V primerjavi z ženskami dajejo moški precej manj poudarka modnim dodatkom. Malodane edini kos, ki mu čez vse leto namenjamo pozornost, so sončna očala. Pri izbiri teh znajo biti precej pedantni, saj se zavedajo, da je ravno ta dodatek tista pika na i, ki bo poudaril naš stil. A z izbiro katerega modela sončnih očal nikoli ne morete zgrešiti?

 

Komentarji (16)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV
janezpodre 18. 01. 2017 07.59
Pozabil ste, da je pri Luxotici tudi vecni, nespremenljivi Ray Ban, ki je navkljub visoki ceni dalec najboljsi nakup.
FesterAdams 17. 01. 2017 21.25
+3
O tem, da so očala vsaj 10X predraga, pišem že vsaj 20 let. Pisal bi že prej, a jih takrat še nisem potreboval. Stavek "Končno se bodo okvirji in stekla izdelovala pod isto streho, so sporočili iz italijanskega in francoskega podjetja." pa zveni zelo butasto, kajti za nas grešnike je to še slabše, ne pa boljše. Če bi bil tov. Tito še živ stavim, da bi ukazal proizvodnjo okvirjev po proletarskih cenah in bi pomagal njemu tako cenjenemu delovnemu človeku. Današnja vlada počne to seveda v vidu čimvečjega DDV izplena, torej diametralno nasprotno. Imeli smo tovarno, kjer so izdelovali okvirje in razvojni kader tudi. A so jo zapravili, Optyl in tki. Carrera v Ormožu. Špegli so bili pregrešno dragi, toda slovenci nismo od tega razen bore mezde imeli nič. Je-beš tako politiko in državo...
SEJBOBOL 17. 01. 2017 21.10
-4
Ne potrebujem jh , od mene ne bodo dobil centa .....
Našvasan_zob 17. 01. 2017 20.08
+3
Kaj sledi? Kupovanje skoraj zastonj Kitajskih ponaredkov! :)))
est 17. 01. 2017 17.28
+6
Bojkot izdelka vedno zniža cene.
xy yx 17. 01. 2017 17.28
-3
jaz na štantu kupujem luksotike, pa že 30 let super vidim. Namreč vid je MOj in ne od okulistov in čim dražjih očal . Sam bebčki dajo 600 evrov za špegle, ki pridejo drgač 6 evrov
kor22 17. 01. 2017 09.51
+3
to je pa že monopol na nekem področju, monopole pa je treba uničit, ker zaj lahko oni ceno postavlajo tak kot se jim zljubi.
medvedJEkriv 17. 01. 2017 09.15
+17
Podpiram podjetje SAFILO, ki je takoj za Luxottico drugi največji proizvajalec korekcijskih in sončnih očal. Del tega koncerna je tudi SLOVENSKO podjetje SafIlo Ormož ( bivši Carrera Optyl Ormož). V Ormožu imajo vest tehnološki razvoj, patentiran material za izdelavo očal in proizvodnjo očal blagovnih znamk DIOR, MAX MARA, MARC JACOBS, FENDI, CELINE, JIMMY CHOO, HUGO BOSS....Luxottica pa ima proizvodnjo na Kitajskem, kjer že nekaj let izdelujejo RAY-BAN očala iz najcenejšega materiala, takšnega iz katerega so narejena cenena zanič očala za par eurov. Te združitve so pohlep, uničenje blagovnih znamk in nateg končnega kupca, ko ti prodajo očala visoke mode višjega cenovnega razreda, narejena pa so iz najcenejšega in zanič materiala, pod pretvezo kakšno kvaliteto si poceni kupil. Ne verjamem, da bodo blagovne hiše in lastniki blagovnih znamk (ARMANI, BOLCE & GABBANA, PRADA, BURBERRY, VERSACE, BVLGARI...)dovolili, da bo Luxottica, kot izdelovalec očal z njihovim imenom, nižala kvaliteto in jim diktirala ceno na tržišču. Na trgu je ogromno kvalitetnih proizvajalcev očal, ki se lahko združijo z blagovnimi znamkami za njihovo izdelavo. Kar se pa tiče proizvajalca stekel ESSILOR, imajo na tržišču močno konkurenco, bolje rečeno BOLJŠO. Tukaj so CARL ZEISS, RODENSTOCK in HOYA, ki so tehnološko naprednejša in cenovno ugodna za končnega uporabnika. In kaj zdaj? Mislite da se je konkurenca ustrašila? Ja, združili ste dva močna koncerna, prodajal nam boste pa POFL ROBO z imenom? NE HVALA !!!!!!!!!!!!!!!
devlon 17. 01. 2017 08.48
+3
v čem so njihova očala boljša od kitajskih za 30 eur?
Sputnik 17. 01. 2017 09.22
+7
kupi očala na pošti pa probaj razliko s tistimi iz optike. sem probal in vem kaj je razlika
medvedJEkriv 17. 01. 2017 09.25
+10
Ta očala so tehnično in moralno sporna. Moralno: Narejena so iz materialov, ki so okolju in človeku škodljiva. Ne uporabljajo vodo razgradljivih barv in lakov, plačilo delovne sile je mizerno, nekatera očala izdelujejo otroci, preko različnih pogodbenikov, nihče pa to ne preveri uradno. Tehnično: Glede na plačilo in izobrazbo delavcev in cenenega materiala, ne moreš pričakovati tehnološko narejena očala, ki bi bila najboljši MEDICINSKO TEHNIČNI PRIPOMOČEK ! Če imaš takšna očala, pojdi k optiku in ti bo podrobno razložil. Imel boš pa srečo, če boš še našel pravega optika. Danes so po večini to trgovine z očali, tam zaposleni pa po izobrazbi trgovci in ne optiki. Srečno.
Sputnik 17. 01. 2017 10.00
+3
ma sej tudi optiki in okulisti ne vejo več kaj govorijo. problem pa je res da so tam za prodajat in o sami stvari imajo glih 5% več pojma od mene namesto da je pameten da te zvije
devlon 17. 01. 2017 10.05
+1
moralno sporne so slovenske plače in ne bom plačal 400 eurov, če dobim isto za 50. Vse okvirje na kitajskem napravijo, dobičke pobašejo naši optiki. V glavnem, vsak po svoje. lahko samo rečem, da pol naše firme z zadovoljstvom gleda skozi stekla očal , ki so kupljena online. Pa gre za dioptrije
medvedJEkriv 17. 01. 2017 10.48
-3
devlon, se strinjam glede plač. Vendar ne enači različnih kvalitet. Npr: Mercedes enako kot Kia. Tehnološki razvoj in kvaliteta je tu enako očitna.
Die einemaister 17. 01. 2017 11.24
+2
ja v prid Kie
bebo3 17. 01. 2017 08.48
+3
zakaj nihče ne prepreči take koncentracije in združevanja? takorekoč nimajo konkurence sploh.
Oglaševanje Uredništvo PRO PLUS Moderiranje Piškotki Spremeni nastavitve piškotkov Politika zasebnosti Splošni pogoji Pravila ravnanja za zaščito otrok
ISSN 2630-1679 © 2025, Cekin.si, Vse pravice pridržane Verzija: 1087