Cekin.si
Nepridipravi izkoristijo vsako naivno ravnanje z našimi podatki.

Banke

Pozor - pojavila se je nova oblika zlorabe kreditnih kartic

A.I.
31. 01. 2017 08.00
0

Združenje bank Slovenije opozarja, da se je pojavila nova oblika poskusa prevare oziroma goljufije s kreditnimi karticami. Stranke bank in hranilnic morajo biti posebej pozorne na neznane klicatelje, ki bi od njih zahtevali številko kartice. Prevarant bo nekaj osnovnih podatkov o klicani osebi že imel, zato bi mu lahko imetniki kartic hitreje zaupali.

Nepridipravi izkoristijo vsako naivno ravnanje z našimi podatki.
Nepridipravi izkoristijo vsako naivno ravnanje z našimi podatki.FOTO: Thinkstock

Združenje bank Slovenije opozarja pred novo obliko poskusa prevare oziroma goljufije s kreditnimi karticami. Neznana oseba pokliče stranko banke ali hranilnice in se predstavi kot zaposleni na oddelki pri VISA ali MasterCard kartični shemi.

Klicatelj že razpolaga z nekaterimi osnovnimi podatki o stranki, največkrat z njenim imenom in priimkom, naslovom in delom podatkov s kreditne kartice. Nepridiprav nato stranko opozori, da je bila njena kartica uporabljena za nakup. Če imetnik kartice to potrdi, klicatelj vpraša, če je bil nakup opravljen v v določeni trgovini. Stranka običajno odgovori z ne. Prevarant nato stranki "pojasni", da želi od nje številko z zadnje strani kreditne kartice (CVC ali CVV števillko), ki se uporablja izključno za nakupe preko spleta, da bi tako dokazala, da je resnično pravi imetnik kartice.

V primeru kraje ali zlorabe kartice nemudoma pokličite na banko ali policijo ter skrbno spremljajte promet na računu.

Neznana oseba stranki dodatno pojasni, da potrebuje te podatke kot dokaz, da kartica ni bila izgubljena ali ukradena. Po pridobitvi potrebnih podatkov za izvedbo plačila preko interneta se nato v nadaljevanju res lahko zgodijo dejanske zlorabe strankinega računa.

Združenje bank Slovenije zato opozarja vse imetnike plačilnih in kreditnih kartic na posebno previdnost in pravilno uporabo ter nadvse skrbno ravnanje s podatki. Velja namreč, da imetniki kartic svojih podatkov nikoli nikomur ne posredujejo preko elektronske pošte oziroma po telefonu. Združenje priporoča, da stranke pri uporabi plačilnih kartic dosledno upoštevajo pravila varne uporabe plačilnih kartic, saj se lahko s previdnim ter odgovornim ravnanjem izognejo prevaram in morebitni škodi.

Med uporabo bankomata ne sme nihče videti vaše PIN številke.
Med uporabo bankomata ne sme nihče videti vaše PIN številke.FOTO: POP TV

Ukrepi za čim boljšo zaščito

S kartico ravnajte skrbo, takoj ob prejemu jo podpišite.
PIN številko in geslo si zapomnite in ju ne pišite na papir.
Ne nasedajte elektronskim, telefonskim in drugim sporočilom, četudi navidezno prihajajo od vaše banke ali hranilnice. Vklopite si prejemanje varnostnih SMS sporoči o plačilih ali dvigih gotovine.
Redno spremljajte transakcije s plačilno kartico.
Pri plačevanju kartice ne izpustite iz oči.
Ko vnašate PIN številko, pazite, da vnosa nihče ne vidi.
Bodite pazljivi na e-sporočila, ki jih niste zahtevali ali iskali, ali na klice pri katerih vas sprašujejo po osebnih podatkih in med njimi po številkah plačilnih kartic.
Na spletnih straneh ne vpisujte številke plačilne kartice povsod, kjer jo od vas zahtevajo, temveč le takrat, ko ste se žodločili za nakup in dejansko žželite plačati s plačilno kartico.
Med uporabo bančnega avtomata ne sme nihče videti vaše PIN številke.
Plačilno kartico uporabljajte na tistih avtomatih, ki stojijo na obljudenem in dobro osvetljenem mestu.
Če potujete v tujino, je dobro razpolagati z več različnimi plačilnimi karticami, različnih blagovnih znamk in kartičnih sistemov.
V gneči imejte torbico, denarnico ali mobilno napravo tesno ob sebi.

S kartico moramo ravnati skrbno.
S kartico moramo ravnati skrbno.FOTO: Thinkstock

Če se kraja ali zloraba vendarle zgodi ...

Obvezno si zapiššite telefonsko šštevilko, ki je zapisana na hrbtni strani plačilne kartice in na katero lahko pokličete 24 ur na dan 365 dni v letu in takoj prijavite izgubo, krajo ali težžave z vaššo plačilno kartico.
 
Prijavo preklica, izgube ali kraje plačilne kartice ali mobilne naprave opravite takoj, ko jo zaznate. Le tako bo vašša plačilna kartica oz. mobilna naprava čim hitreje blokirana, s čimer boste zmanjšali možžnost zlorabe in omejili viššino finančne izgube.
 
V primeru izgube, kraje plačilne kartice ali mobilne naprave skrbno pregledujte promet na računu, da boste na banki ali hranilnici lahko pravočasno oddali reklamacijo za transakcijo, ki je niste opravili sami. Sum kraje plačilne kartice obvezno prijavite tudi najbližžji policijski postaji. Enako storite tudi, če ste v tujini.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.

Komentarji (0)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV
Oglaševanje Uredništvo PRO PLUS Moderiranje Piškotki Politika zasebnosti Splošni pogoji Pravila ravnanja za zaščito otrok
ISSN 2630-1679 © 2025, Cekin.si, Vse pravice pridržane Verzija: 795