Cekin.si
Fišing

Banke

Združenje bank Slovenije znova opozarja: Zaznali smo nove poskuse spletnih prevar!

M.M.
27. 01. 2022 15.18
0

Banke in hranilnice te dni opažajo porast poskusov spletnih prevar, predvsem t. i. phishinga (spletnega ribarjenja). Banke ali hranilnice ne bodo od vas nikoli zahtevale, da vnašate svoje prijavne podatke ali podatke o karticah na spletnih straneh, poslanih v elektronskih ali SMS-sporočilih – to je lahko prvi znak, da gre za prevaro. Če niste prepričani o verodostojnosti prejetega sporočila, raje preverite pri svoji banki ali hranilnici.

Kako poteka spletna prevara?

Goljufi po elektronski pošti ali SMS-sporočilih pošiljajo lažne informacije, da bi pridobili občutljive podatke. Pri tem se osredotočajo na tarče z veliko uporabniki – npr. na družbena omrežja, priljubljene spletne portale in trgovine, e-poštne storitve in storitve v oblaku, dostavne službe ter banke in hranilnice, so sporočili iz Združenja bank Slovenije (ZBS) in ob tem svetovali dodatno previdnost pri poslovanju v spletnih ali mobilnih bančnih aplikacijah, pri spletnih nakupih in poslovanju s plačilnimi karticami. 

Phishing
PhishingFOTO: Dreamstime

Kako prepoznati phishing?

S phishingom skušajo nepridipravi pridobiti različne osebne in občutljive podatke. 

"V večini primerov gre za krajo uporabniških imen in gesel ter podatkov o kreditni kartici, ki se običajno začne po elektronski pošti, zadnje čase pa vse bolj tudi po SMS-sporočilih ali s pomočjo telefonskih klicev. Sporočila so običajno poslana s sumljivih elektronskih naslovov, pogosto so zapisana v tujem jeziku ali v nepravilni slovenščini. Vsem je skupno to, da prejemnika nagovarjajo h kliku na povezavo v sporočilu, običajno pod krinko nekega nepredvidenega dogodka, ki zahteva hitro ukrepanje. Primer: pod pretvezo, da sporočilo pošilja banka ali hranilnica, vas obvestijo, da je vaš račun ogrožen ali zaklenjen oz. blokiran in da je zato treba klikniti na priloženo povezavo ter tam potrditi ali zavrniti transakcijo. Povezava v resnici vodi na lažno spletno stran, ki zahteva vpis uporabniškega imena, gesla in drugih osebnih podatkov. Sporočilo običajno vsebuje grafične elemente in podobo ciljane storitve, npr. mobilnih ali spletnih bank. Seveda gre za lažne povezave in lažna sporočila, zato je takšna sporočila najboljše izbrisati in nanje ne odgovarjati," pravijo v ZBS. 

Lažno povezavo ste že odprli. Kaj sedaj?

Če ste povezavo že odprli in:

– vnesli podatke za vstop v spletno ali mobilno aplikacijo svoje banke, je dostopno geslo najbolje takoj preventivno zamenjati;

– vnesli podatke svoje bančne kartice, je kartico najboljše nemudoma blokirati, kar storite s klicem na telefonsko številko kartičnega servisnega centra banke, ki je zapisana na hrbtni strani vaše kartice, ali s klicem v kontaktni center banke ali hranilnice.

"Če ste v spletni ali mobilni banki morebiti že potrdili kakšen plačilni nalog, ki so ga vnesli goljufi, o tem nemudoma obvestite svojo banko ali hranilnico. Uporabniki spletnih ali mobilnih aplikacij moramo biti namreč še posebej pozorni tudi pri potrjevanju zahtev za plačilo – potrdite le zahteve za plačilne naloge, ki ste jih v bančno aplikacijo vnesli sami," svetujejo v ZBS. 

Vir: ZBS

Za ogled potrebujemo tvojo privolitev za vstavljanje vsebin družbenih omrežij in tretjih ponudnikov.

 

 

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.

Komentarji (0)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV
Oglaševanje Uredništvo PRO PLUS Moderiranje Piškotki Politika zasebnosti Splošni pogoji Pravila ravnanja za zaščito otrok
ISSN 2630-1679 © 2025, Cekin.si, Vse pravice pridržane Verzija: 856