Zveza potrošnikov Slovenije (ZPS) je tokrat zaznala, da nekateri ponudniki pri oglaševanju "akcijskih" posojil ne razkrijejo vseh potrebnih in bistvenih informacij glede resnične cene posojila. Manj izkušeni se torej lahko kaj hitro znajdejo v situaciji, da sprejmejo napačno odločitev.
Posojila, ki jih ponujajo kot "akcijska, brez stroškov odobritve" in "z izredno ugodno obrestno mero", namreč niso nujno najboljša izbira, opozarjajo v ZPS.
"Problematičen je tudi način privabljanja potrošnikov k sklepanju hitro dostopnih posojil z uporabo oglasnih sporočil, kot je "vaše posojilo na voljo v petih minutah", saj gre običajno za nesorazmerno poudarjanje hitrosti in dostopnosti kredita v primerjavi z visokimi obrestnimi merami in stroški za te vrste posojil. Takšen pristop lahko potrošnike spodbudi k nepremišljeni ali hitri odločitvi k (dražjemu) zadolževanju," so razložili.

Katere podatke mora navesti posojilodajalec?
Posojilodajalci morajo v svojih odnosih s posojilojemalci ravnati skrbno in po načelih odgovornega kreditiranja, opozarja ZPS. V oglasu mora posojilodajalec razložiti oz. navesti:
- obrestno mero z navedbo, ali gre za fiksno, spremenljivo ali kombinirano, in morebitne druge stroške potrošnika;
- skupni znesek kredita;
- efektivno obrestno mero;
- obdobje trajanja kreditne pogodbe, razen kadar gre za pogodbo, sklenjeno za nedoločen čas;
- blago ali storitev ter ceno in znesek vsakega vnaprejšnjega plačila, če gre za kredit v obliki odloga plačila;
- skupni znesek, ki ga mora plačati potrošnik, in višino posameznih plačil, če je to mogoče.
Vse te informacije pa morajo biti prikazane tudi z reprezentativnim primerom, pri čemer oglaševana efektivna obrestna mera na dan oglaševanja odraža predpostavko, da je z oglaševano ali nižjo efektivno obrestno mero od oglaševane sklenjenih več kot polovica posameznih vrst kreditnih pogodb, še pravijo v ZPS.
In še:
- Sporočila morajo biti jasna in nezavajajoča, ne smejo biti nepoštena in pri potrošniku vzbujati napačnih pričakovanj v zvezi z razpoložljivostjo ali s stroški kredita. Vse informacije v oglasnih sporočilih morajo biti lahko berljive ali razločno slišne.
- Oglasna sporočila v zvezi s kreditom s spremenljivo obrestno mero morajo vključevati opozorilo, da se v primeru dviga obrestne mere lahko občutno poveča skupni znesek, ki ga mora potrošnik plačati.
- Pri pisnem oglaševanju morajo biti informacije in opozorila o efektivni obrestni meri ali skupnem znesku, ki ga mora plačati potrošnik, podani v besedilu, ki je najmanj enako veliko in enako poudarjeno kot tisto, s katerim so podane druge informacije o značilnostih financiranja, zlasti oglaševana kreditna obrestna mera. Informacije in opozorila morajo biti navedeni v osrednjem delu oglaševalskega besedila.
- Kadar je sklenitev pogodbe o pomožni storitvi, ki se nanaša na kreditno pogodbo, zlasti o zavarovanju, članstvu in drugi pogodbi, sklenjeni z dajalcem kredita ali s tretjo osebo, obvezna za pridobitev kredita ali tako določajo splošni pogoji, po katerih se kredit trži, in stroškov te storitve ni mogoče določiti vnaprej, se pri oglaševanju jasno, razumljivo in poudarjeno poleg navedbe efektivne obrestne mere opozori tudi na obveznost sklenitve pogodbe o pomožni storitvi.
- Kadar se oglašuje kreditna obrestna mera, ki se pridobi po ugodnejših pogojih, če potrošnik sklene z dajalcem kredita ali s tretjo osebo pogodbo o pomožni storitvi, ki ni obvezna za pridobitev kredita, se v oglasnem sporočilu poleg kreditne obrestne mere navede, za katero pomožno storitev je predvidena ugodnejša kreditna obrestna mera. Dodano mora biti tudi opozorilo, da se višina kreditne obrestne mere lahko zviša, če potrošnik ne sklene pogodbe o pomožni storitvi.
Vir vseh podatkov: spletna stran Zveze potrošnikov Slovenije
Komentarji (0)
Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV