Cekin.si
Bencinska črpalka - 2
Naslovnica

Bo letos pričel cene goriva tudi pri nas oblikovati trg?

Lina Eržen
06. 01. 2015 08.01
29

V Evropski uniji le še naša država uravnava cene goriva. Letos se lahko to spremeni, posledično pa bi se lahko zgodilo, da bi se cene goriva še znižale, pojasnjuje strokovnjak Aleš Peternel.

Bencinska črpalka - 2
Bencinska črpalka - 2FOTO: Thinkstock
"Mislim, da lahko letos pričakujemo, da cene ne bodo več kontrolirane. Da se bo Slovenija prilagodila in gorivo ne bo več glavni vir državne blagajne," pove Aleš Peternel iz Slovenskega nacionalnega naftno-plinskega komiteja. Če bi cene tudi pri nas pričel oblikovati trg, bi lahko zaradi konkurence prišlo še do večjega znižanja cen goriva na bencinskih črpalkah oziroma bi te postale bolj podobne tistim v sosednjih državah.

Aleš Peternel
Aleš PeternelFOTO: osebni arhiv
Cena za sod surove nafte je na mednarodnih trgih padla na najnižjo raven v zadnjih petih letih. Kaj to pomeni za povprečnega slovenskega potrošnika?

Za povprečnega slovenskega potrošnika trenutno ne pomeni veliko. Kljub precejšnjemu padcu cene surove nafte, se v Sloveniji tekoča goriva na bencinskih črpalkah niso pocenila toliko, kot bi se lahko, ker je, tako kot je padala cena nafte, država zviševala trošarine.

Zakaj pa so lahko cene goriva nižje v okoliških državah?

Pri nas je oblikovanje cen pod nadzorom države, v tujini pa ni. To pomeni, da lahko trgovci s tekočimi gorivi cene oblikujejo prosto, torej glede na ponudbo in povpraševanje. Vse naše sosede so že sprejele liberalizacijo cen tekočih goriv, v Sloveniji pa je do sedaj veljala obrazložitev, da se država boji, da bi s tem prišlo do prevelikih skokov cen, ker je premalo konkurence. To pa ne drži, ker je v Sloveniji konkurence dovolj. Bencinskih servisov je okrog 545.

Primernejše je malo znižati ceno in več prodati, ker s tem pride tudi več dajatev v blagajno.

Kaj bi se zgodilo, če bi tudi pri nas država dovolila, da se cena oblikuje tržno, torej v skladu s ponudbo in povpraševanjem?

Cene bi bile različne. Recimo na avtocestah bo cena zagotovo nekoliko višja kot v naseljih, višja bo tudi v naseljih, kjer je večje povpraševanje. Če je povprašavanje manjše, pa po navadi trgovci cene znižajo, da lahko prodajo to, kar imajo.

Bi po vašem mnenju morali tudi v Sloveniji sprejeti takšen način uravnavanja cene goriv?

V tržnem gospodarstvu se cene oblikujejo v skladu s ponudbo in povpraševanjem. Slovenija je članica Evropske unije, tržno gospodarstvo pa je temelj gospodarstva v Evropski uniji. Če tega ne dovolimo na področju tekočih goriv, kršimo pravila Evropske unije.

Točenje goriva
Točenje gorivaFOTO: Thinkstock
Imate občutek, da država razmišlja v tej smeri?

Da. Vendar potrebujejo določene analize. Pričakujem, da bodo te analize v doglednem času izvedli in da se bodo prepričali, da je primernejše malo znižati ceno in več prodati, ker s tem pride tudi več dajatev v blagajno, kot pa če obratno ostanemo pri visokih dajatvah in manjši prodaji. Država bi morala znižati dajatve. Trenutno so precej višje kot v sosednjih državah.

Če bi bila cena nižja, bi bilo tako kot včasih, ko so hodili v Slovenijo tankat iz vseh obmejnih držav.

Mar ni za državno blagajno negativno, da so v okolici goriva cenejša?

Seveda, ker je na naših bencinskih črpalkah, posebno tranzitnih in obmejnih, velik padec prodaje. Tranzitni potniki se oskrbijo z gorivom, preden vstopijo v Slovenijo. Če bi bila cena nižja, pa bi bilo tako kot včasih, ko so hodili v Slovenijo tankat iz vseh obmejnih držav, še posebej Italijani, pa tudi Avstrijci in Hrvati.

Pričakujete letos kakšne spremembe?

Mislim, da lahko pričakujemo sprostitev cen, da te ne bodo več kontrolirane.

Lahko torej letos pričakujemo, da se bodo na naših bencinskih črpalkah cene znižale, tako kot v sosednjih državah?

To lahko pričakujemo, ni pa sigurno, ker je odvisno od ekonomske politike države in odločitev finančnega ministra.

Prazna denarnica
Prazna denarnicaFOTO: Thinkstock

 

Koliko pa bi morali razmišljati o alternativnih virih energije?

Na vsak način so velik izziv za prihodnost, vendar so zaenkrat zelo dragi. Alternativna vira za promet sta zelena elektrika in biodizel, ampak proizvodnja je zelo draga. En liter neobdavčenega biodizla stane skoraj toliko kot en liter obdavčenega mineralnega dizla, torej z vsemi dajatvami.

Se lahko kljub temu uveljavijo še v našem času?

To so stvari, ki se hitro menjajo, in pričakujem, da se bo to področje zelo razvijalo, ker je to koristno za okolje. Po drugi strani proizvajalci surove nafte vidijo v alternativnih virih energije veliko konkurenco in so pri teh razvojnih projektih prisotni samo, da pravočasno vidijo, kaj se dogaja, da se lahko prilagodijo. Nafte je namreč dovolj še za vsaj 100 let. Danes nihče več ne govori, da bo nafte zmanjkalo, ker so se razvili novi postopki pridobivanja, zaradi katerih so se zaloge nafte, ki jo lahko izkoristimo, precej povečale. Z novimi tehnologijami lahko po novem denimo pridobimo nafto iz globin morja pod 2500 metrov. Pa tudi zaradi novih nahajališč, recimo v Severnem morju, bo nafta po moji oceni še precej let konkurenčna, če ne bodo politično ukrepale države.

 

 

 

Komentarji (29)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV
papillon34 08. 01. 2015 06.28
+1
Jst sem za bruto plačo in naj vsak plača storitve, ki jih potrebuje. Bom sam plačal gasilce, če me bo treba rezat ven iz avta, urgenco..... , par 10 k€ za vsako kap, ki me kresne....100.000 na leto če postanem dializni bolnik, otrokom vrtec, osnovno, srednjo šolo, faks in naprej,.... vsak kilometer vožnje po SLO cestah naj mi po prevoženem km zaračunajo.... vsako storitev javne uprave naj mi zaračunajo po komercialni ceni.... Dokler pa imamo sistem kakršnega imamo, plačujmo podobne dajatve okrog energentov , kot je to v ostalih državah s katerimi smo ob skupnem koritu. Tudi za električno energijo, ki je bistveno cenejša, kot v EU sokoritnicah. Lani je bil moj otrok prepeljan s helikopterjem na urgenco prek pol SLO. Računa niti pogledal nisem.
Prinašalec 07. 01. 2015 07.50
+2
Pobirajo pač tam kjer je mogoče,.....drugega ne znajo.
johndoe35 07. 01. 2015 03.42
+1
Jaz sem meseca decembra v avstrijo odnesel vsaj 200€. Trikrat sem šel tankat polnega ker se dosti vozim. Pa tudi vse katere poznam . V avstriji pravijo da se vračajo stari časi ko spet začnemo hoditi v avstrijo
Super1337 07. 01. 2015 02.14
+1
Vlada pravi, da dvigujejo trošarine zato, da potem ko se bo gorivo podražilo, bodo z nižanjem trošarin uravnavali ceno goriva.... hahaha... ko se bo gorivo začelo dražit, bodo te besede že pozabljene....
jebivoje 06. 01. 2015 23.59
+5
kaj se majo za razmišljat in odločat politiki ,če očitno kršijo evropsko uredbo.
tornadotex 06. 01. 2015 21.46
+1
Vau ,še malo pa se bomo zopet greli na kurilca...lol
SkokecPokec 06. 01. 2015 15.56
-12
Cenejše gorivo, večja potrošnja, več izpušnih plinov. Po drugi strai bi pa večja potrošnja bila dober vzrok za dvig cen,...
pankration 06. 01. 2015 17.53
+8
Potrošnja bo tako ali tako ista. Le določeni paraziti ne bi imeli nič od tega.
papillon34 06. 01. 2015 19.08
+0
Hmmm. Mar ni parazit tisti, ki se izogiba dajatvam, vrtec pa ima na pol zastonj, otroke šola na račun državne blagajne, se vozi po SLO cestah... Lani je obolelega sina z gora pripeljala GR, včeraj sem klical 112, ko je voznica zletela s ceste v globel. Pridrveli so fantje in dekle z ne poceni opremo, ki so plačani s kupčka ki ga ustvarjamo s plačilom davkov.
papillon34 06. 01. 2015 14.53
-4
"V Evropski uniji le še naša država uravnava cene goriva..." Je to nujno slabo? Ne vem. V Evropi ima trenutno vsaj 10 do 15 držav dražje gorivo. Kako to?
FIGEC 06. 01. 2015 18.38
+8
Ker imajo 3X večje plače kot mi...
papillon34 06. 01. 2015 18.59
-3
Na račun tega, ker imamo nižje plače nafte ne dobimo ceneje in mnoge storitve ne stanejo 3x manj, kot v Evropi. No, minimalec v SLO ni 3 x manjši, kot v Evropi in je celo večji, kot je npr. z zveznim zakonom predpisan v ZDA.
Švaba 06. 01. 2015 14.14
+9
prekl... oderuhi politični slovenski,vlada nesposobna lopovska..... požrešneži..... pobrat čim več narodu... torej kršite pravila EU ker nabijate cene, banda požrešna ... da vas ni sram ...
Bramor 06. 01. 2015 14.09
+15
Naša država se ne bo odpovedala monopolu nad gorivom, elektriko, plinom, alkoholom in tobakom. Toliko o tem!
FIGEC 06. 01. 2015 18.40
+6
Pa to so artikli, ki si jih pod monopolom želijo največje barabe. Če bi bila indijska konoplja legalizirana, bi si država prilastila monopol tudi nad njo. Višek pogoltnosti in vampirizma...
Primzy D Mimzzy 06. 01. 2015 14.06
+4
to se govori in planira že 2 leti in še nič. tko da dvomim da se bodo hoteli odrečt dobičku. še zlasti zdaj ko je cena nafte drastično padla v pol leta in slovenija dviguje trošarine do prodajne cene ki je pač taka kot je, kao konkurenčna, a nabavna cena za sod je točno zdej 49.17$, ko kje pol trošarina in davek a a a
FIGEC 06. 01. 2015 18.44
+4
Vsi davki so na gorivo vezani procentualno s točno določenim procentom, a ker našim lakomnežom to ob padcu cen surove nafte ne ustreza, so si omislili trošarine kot cenovni korektiv. Prilagajajo jih kot "žvakaču gumu". To je seveda z vidika Evrope velik prekršek. Vprašam se, če se kdo pri koritu tega sploh zaveda...?!!
jebivoje 07. 01. 2015 00.06
+2
državni aparat imamo kot 3o mio. država in to ne zdrži kratkoročno kaj šele na daljši čas. v tej smeri nočejo nič storiti in zato molzejo narod na čedalje bolj bizarne načine in če se takoj nekaj ne ukrene je kolaps države neizogiben.
Peter Kralj 1 06. 01. 2015 12.47
+13
Prosti trg je dober v normalnem svetu - v SLO pa samo prilivanje na ogenj za naše tajkune s podjetji v stečaju. Se bolj nas bodo ropali!
brusilec 06. 01. 2015 22.02
+1
točno tako.. čaka nas : kartelno dogovarjanje.. oni se bodo lepo dogovorili kako in kaj se bodo cene dvigale in včasih spuščale,.. kaj neki klamfe pokajo z 500 črpalkami, imamo samo koliko..7 ponudnikov v sloveniji? znotraj ta velikih so pa pogoji in številke jasne, mogoče bodo na avtocestah cene še dodatno nabili, nekje bogu za hrbtom pa tudi, kjer ne bo nobene druge pametne izbire in se ti ne bo dalo voziti 30km zato da pršparaš 2€ !! mogoče bo malce ceneje samo v naseljih z "konkurenco".. ker boš lepo pogledal na net kakšna je kje cena in šel tja. dejansko napovedujem propad še tistih nekaj malih.. ker jih bodo ta veliki popapcali.. vsak trenutek bodo cene za 1 cent nižje, tako se pa na leto privarčuje tudi po 100€.
Maltežan 06. 01. 2015 11.16
+33
Slovenci bi lahko tožili državo na evropskem sodišču zaradi tega
Victorinox 06. 01. 2015 11.02
+4
Edino pravilno in pošteno.
FIGEC 06. 01. 2015 18.45
+1
Kaj pa?
xes 06. 01. 2015 08.30
+71
"Primernejše je malo znižati ceno in več prodati, ker s tem pride tudi več dajatev v blagajno." ... samo na ta racun bi lahko slovenija odlicno sluzila poleti, ce bi le imela goriva cenejsa kot sosednja avstrija in hrvaska. Ves tranzit na jadran bi tankal pri nas, spotoma kupil se kaksno vodo in sendvic ... vsi to vemo, samo nasim politikom to nikoli ne bo jasno!
0523 06. 01. 2015 11.00
+35
Kaj pa nam koristi, ko pa imamo tega Gargamela za finančnega ministra
User431305 06. 01. 2015 12.17
+2
larifari ni problem konkurenca ampak visoke trošarine katere bi ob prostem trgu vseeno ostale.
Shark51 06. 01. 2015 14.45
+8
Polnjenje državne blagajne Tako pa se bo povečal delež dajatev. Slovenija se z najnovejšimi dvigi davkov uvršča med deseterico držav EU z najbolj obdavčenimi in najdražjimi pogonskimi gorivi. Od litra bencina bo od jutri manj kot tretjina pripadla prodajalcu za njegov zaslužek in pokrivanje stroškov nabave. Kar dve tretjini pa bosta šli v državno blagajno. Ali povedano v številkah: če boste za rezervoar bencina odšteli 60 evrov, bo prodajalcu ostalo 19,5 evra, kar 40,5 evra pa vam pobere država. Od tega zneska je 26,6 evra trošarina, za 3,1 evra drugih dajatev, na vse to pa plačate še 10,8 evra DDV.
FIGEC 06. 01. 2015 18.52
+6
Treba bo v boj za staro pravdo. A še pomnite, kolik davek je to bil? ENA DESETINA ALI 10%. Daleč smo dogurali. Ni đabe rek, da lonec hodi po vodo tako dolgo, dokler se ne razbije. To bando vampirsko je treba razbiti na molekularni nivo, ker bodo sicer hudiči čez čas iz pepela vstali, tako kot so denacionalizacijski upravičenci, po tem ko so njihovi predhodniki krvavo ožmikali slovenske reveže in si nagrabili bogastvo.
brusilec 06. 01. 2015 22.06
0523 ... kaj misliš da naši ta veliki bencinčki pa nimajo provizije 20% ?? država še vedno lepo skrbi zanje...
Oglaševanje Uredništvo PRO PLUS Moderiranje Piškotki Spremeni nastavitve piškotkov Politika zasebnosti Splošni pogoji Pravila ravnanja za zaščito otrok
ISSN 2630-1679 © 2025, Cekin.si, Vse pravice pridržane Verzija: 1187