
Pred tedni je Airbus patentiral nov koncept, ki namesto običajnih (še kar udobnih) letalskih sedežev predvideva kolesarske. Da, potniki naj bi tako na letalu nekoč sedeli na sedežih, podobnih tistim, ki so nameščeni na kolesa. To bi letalskim prevoznikom omogočilo na želene destinacije pripeljati več potnikov naenkrat.

Poteza družbe Airbus je sprožila pravo tekmovanje med proizvajalci: tudi v letalih srednjega razreda proizvajalca Boeing naj bi potniki tako v prihodnje sedeli bližje drug drugemu. S tem bi lahko model 737-MAX-8 v prihodnje prepeljal tudi 200 potnikov naenkrat, kar je celih 11 ljudi več kot sedaj. Širina sedežev naj bi se iz sedanjih 76,2 oziroma 78,7 centimetrov zmanjšala na 73,7 centimetrov. Model naj bi sicer izdelovali posebej za nizkocenovne letalske družbe, kot sta Ryanair in Conner.
Več potnikov bodo strpali na letalo, cenejše bi bile lahko letalske vozovnice. To bi lahko pomenilo večjo prodajo in kljub nižji ceni tudi precej višje dobičke letalskih družb, ki bi imele tako dovolj sredstev za nakupe novih letal. Prav zato se proizvajalci trudijo na tem področju biti kar se da kreativni. Airbus naj bi že delal na povsem novem modelu A320, ki naj bi imel več izhodov – pomeni to tudi že uvedbo kolesarskih sedežev?
Roko na srce, ljudje si težko predstavljamo, da bi v letalu več ur sedeli na kolesarskem sedežu – brez naslonjal za roke in brez mizice pred sabo. Airbusov tiskovni predstavnik je na vprašanje o tej možnosti nemškim novinarjem povedal, da »Airbus vsako leto prijavi na stotine patentov. Veliko jih nikoli ne uresničijo in tako dejansko ostanejo samo na papirju.« Tudi pri največjem evropskem letalskem prevozniku Lufthansa so glede kolesarskih sedežev precej skeptični. »Počakati moramo, kaj se bo razvilo iz te ideje. Šele potem jo bomo lahko ustrezno ocenili in razmišljali o tem, ali in kaj umestiti na naša letala,« je bil jasen tiskovni predstavnik Michael Lamberty.
Komentarji (29)
Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV