KARIERA

Kako ločiti zasebno življenje od službe?

Natisni0
Verjetno se je že vsak izmed nas kdaj soočal s težavami in prelomnicami v zasebnem življenju – bodisi z zaključkom partnerskega odnosa, smrtjo v družini, težjim konfliktnim obdobjem s partnerjem ali izvirno družino … Dejstvo je, da življenje prinese marsikaj, a kako v takšnem obdobju razmejiti svojo zasebnost od dela? Znan pregovor pravi, da je potrebno vsebine, ki se tičejo zasebnosti puščati pred vrati svoje službe, a pri tem se poraja vprašanje – je to v težjih življenjskih obdobjih mogoče in sploh smiselno?

Vas težave, ki jih imate doma, v službi obremenjujejo?
Vas težave, ki jih imate doma, v službi obremenjujejo?FOTO: Shutterstock

PREBERI ŠE
Če se v službi soočate s temi simptomi, potem morda potrebujete pomoč

Ločitev, zakonske težave, težje obdobje z najstnikom, bolezni, smrti v družini … prelomnic in težjih obdobij, s katerimi se srečujemo skozi življenje, je veliko in vedno vplivajo na naše vedenje in čustvovanje. Nekaj normalnega je, da se v takšnih obdobjih, ko smo z mislimi povsem drugje in nas tarejo skrbi, težje osredotočimo na delo. Nerealno je pričakovati, da bi v tem primeru lahko mirno potegnili ločnico med tem, kar se nam dogaja v zasebnem življenju in pa službenimi obveznostmi – smo vendarle ljudje.

Izpostavljamo nekaj ključnih nasvetov, ki vam bodo v pomoč pri lažjem obvladovanju težjih trenutkov v službi, in sicer skozi vidik čustev in avtoregulacije.

- Delite svojo stisko: To seveda ne pomeni, da celotnemu kolektivu, oddelku ali podjetju razkrijete s čim se soočate doma – to je vaša zasebnost. Je pa pomembno, da imate na delovnem mestu vsaj kakšnega sodelavca, s katerim sta se bližje in mu lahko zaupate. Če imate zelo razumevajočega in osebnostno zrelega šefa, je lahko to tudi on. Pomembno je, da lahko z nekom delite bolečino in skrbi, če in ko vas preplavijo čustva. Ni hujšega kot to, da ste v službi še dodatno zasuti z delom, znotraj vas pa divja orkan čustev. Poskrbite zase in v takšnih trenutkih poiščite podporo v zanesljivih in sočutnih sodelavcih.

PREBERI ŠE
'V službi vam ne bodo postavili spomenika'

Zapisujete le kratke misli, občutja, tegobe, vprašanja, dvome …
Zapisujete le kratke misli, občutja, tegobe, vprašanja, dvome …FOTO: Shutterstock

- Ostanite v trenutku tukaj in zdaj: Če se znajdete v obdobju, ki je izjemno stresno, celo tako zelo, da vpliva na vaše telesne in čustvene odzive, ki se kažejo kot pospešeno bitje srca, tesnobni ali panični napadi, slabost, potem se je koristno poslužiti enostavne tehnike, ki nam pomaga prebroditi težka občutja. Gre za tehniko ’prizemljitve’, ki pomaga pri osredotočanju nase,torej svoje telo in čute. Izvedba je zelo enostavna – tudi v službi. Stvar je v tem, da najprej osredotočite svoje misli na dihanje, nato pa na 4 čute – vid, sluh, voh, dotik. To se pravi, da se najprej izberete 5 stvari v okolici, ki jih vidite, nato 5 stvari, ki jih slišite, sledi 5 stvari, ki jih tipate in na koncu 5 stvari, ki jih vonjate. Ko krog zaključite, lahko ponovite enako, le da greste na število 4, nato 3, vse do konca. Ta tehnika pomaga v primeru stresa in tesnobe, izvajate pa jo lahko kadarkoli in kjerkoli.

- Razmejite delo od zasebnega življenja:V današnjem času, ko smo med seboj vsi povezani preko različnih aplikacij, družbenih omrežij, je težko postaviti jasne in toge meje med zasebnostjo in delom. A v obdobju, ko je vaš fokus drugje in vas tarejo druge skrbi, je nujno potrebno delo odklopiti. Če odgovarjate na elektronsko pošto v večernem času, ali celo sprejemate telefonske klice, ko za to niste več plačani, si s tem samo ustvarjate nepotreben stres in pritiske. Osredotočite se na to, kar je v tistem trenutku za vas pomembno – da prebolite, uredite razmere doma in se ponovno postavite na noge. O tem se lahko pogovorite tudi z nadrejenim, če se vam seveda zdi, da bi pomagalo. Če se nanj ne morete zanesti, se obrnite na koga drugega na podobnem ali višjem položaju.

Pomembno je, da imate na delovnem mestu vsaj kakšnega sodelavca, s katerim sta se bližje .
Pomembno je, da imate na delovnem mestu vsaj kakšnega sodelavca, s katerim sta se bližje .FOTO: Shutterstock

PREBERI ŠE
Vas šef nadleguje? Storite to!

- Pišite dnevnik občutij: Pisanje dnevnika je dandanes vse prevečkrat zanemarjena metoda, kar je škoda, saj deluje zelo terapevtsko. Pri tem seveda ne mislimo pisanja dnevnika kot nekoč, v času otroštva in najstništva, pač pa lahko zapisujete le kratke misli, občutja, tegobe, vprašanja, dvome … Nobene potrebe ni, da se razpisujete na dolgo in široko, če bi vam to predstavljalo težavo. S pisanjem svojih občutij  se vsaj deloma znebite stiske, ki je v vas, obenem pa to predstavlja neke vrste proces, ki vam pomaga skozi težko obdobje. Imejte ga s seboj v službi, a bodite pozorni na zasebnost.

Morda vam pomaga tudi pogovor s šefom.
Morda vam pomaga tudi pogovor s šefom.FOTO: Shutterstock

- Razmislite o pogovoru z nadrejenim: Kot smo omenili že zgoraj, je lahko pogovor s šefom zelo razbremenjujoč, če je le pripravljen slišati in zmožen začutiti, kaj preživljate. Morda se lahko v težjem obdobju dogovorite za izredno odsotnost ali kakšen prost dan več. Bistvo je, da v tem obdobju zmanjšate delovno obremenitev. A če mislite, da bi s tem šli v škodo sebi, ali da šefu osebnih stvari ne morete zaupati, se obrnite na kadrovsko službo ali drug oddelek, kjer vam morda lahko pridejo naproti.

- Obisk strokovnjaka: Če imate občutek, da vam je težko obdobje močno spodneslo tla pod nogami, je smiselno razmisliti o ustrezni profesionalni pomoči. Terapevt ali svetovalec vam lahko bolj učinkovito pomaga skozi določene vsebine, misli, občutke, vzorce … kar omogoča večji občutek obvladljivosti. Karkoli že preživljate doma, bodite nežni in potrpežljivi do sebe.

PREBERI ŠE
Spletno nasilje na delovnem mestu: kako se zaščititi?

KOMENTARJI (0)
Opozorilo: Po 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti. S klikom na gumb Spletno oko prijavite komentar, za katerega menite, da vsebuje sovražni govor.
PRIJAVI KOMENTARPravila za objavo komentarjev
PREKLIČI