Uporabnikom davčnih blagajn se bo v novembru začela iztekati veljavnost namenskih digitalnih potrdil za davčno potrjevanje računov. Na Finančni upravi RS (Furs) so dodali, da veljavnost teh digitalnih potrdil poteče po petih letih.
Prvi uporabniki so jih začeli pridobivati novembra 2015, torej dva meseca pred začetkom uvedbe davčnih blagajn. Če je posameznik v dvomu, kdaj točno mu poteče omenjeno potrdilo, naj se obrne na ponudnika davčne blagajne.
Namenska digitalna potrdila namreč po petih letih potečejo, kar pomeni, da davčne blagajne v tem primeru ne bodo delovale. Uporabniki torej ne bodo mogli davčno potrjevati računov. Zato naj uporabniki davčnih blagajn še pred potekom roka pridobijo novo namensko digitalno potrdilo in izvedejo zamenjavo potrdila v davčni blagajni, opozarjajo na Fursu.

Kako pridobite novo namensko digitalno potrdilo?
Če poteče 5-letni rok namenskega digitalnega potrdila, je treba pridobiti novega, postopek pa je enak, kot če bi prvič pridobili takšno digitalno potrdilo.
Kakšen je postopek pridobitve namenskega digitalnega potrdila?
– Zavezanec prek portala eDavki vloži Zahtevek za pridobitev namenskega digitalnega potrdila za izvajanje postopka davčnega potrjevanja računov, ki se imenuje DPR-PridobitevDP.
– Po vložitvi zahtevka zavezanec oziroma njegov pooblaščenec na osebni del portala eDavki prejme referenčno številko in geslo za prevzem namenskega certifikata.
– Prejeto referenčno številko in geslo zavezanec ali njegov pooblaščenec nato vnese v poseben portal za prevzem namenskega digitalnega potrdila na spletni strani MJU.
– Po vnosu omenjene referenčne številke in gesla na portal MJU lahko zavezanec ali njegov pooblaščenec na tem istem portalu prevzame namensko digitalno potrdilo v obliki ".p12" datoteke.
– Omenjeno potrdilo (".p12" datoteko) nato zavezanec ali pa ponudnik storitve davčne blagajne namesti v program davčne blagajne ali v mini blagajno.
Namensko digitalno potrdilo bo torej zavezanec lahko pridobil ali preklical le elektronsko prek sistema eDavki. Vsi uporabniki davčnih blagajn, ki še niso registrirani kot uporabniki portala eDavki, naj za pridobitev in preklic namenskega digitalnega potrdila čim prej pooblastijo drugo osebo, morda računovodski servis ali ponudnika davčne blagajne, so še poudarili na Fursu.
Komentarji (0)
Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV