Podjetje Jaguar je svojo pot pričelo s proizvodnjo stranskih prikolic za motorje leta 1922, imenovalo pa se je “Swallow Sideways” ali skrajšano SS. Po vojni leta 1945 je to postalo zelo nepraktično in podjetje se je preimenovalo v Jaguar in leta 1948 predstavilo legendarni XK120. S svojimi športnimi avtomobili so zmagovali na največjih dirkah, od tega kar trikrat v Le Mansu. In kar je še bolj pomembno, navdušili so slavne. Humphrey Bogart in Lauren Bacall, Clark Gable ter Steve McQueen so potovali na angleški pogon. Leta 1960 je bil Jaguar največji angleški proizvajalec avtomobilov. Pot navzdol se začne v osemdesetih letih, ko angleški ponos kupi ameriški Ford. Ko so otočani mislili, da ne more biti slabše, ga je Ford leta 2008 prodal indijski Tati. Podjetju, ki je znano po tem, da izdeluje najcenejši avto na svetu, Tata nano.
Legenda med bogatimi se na pot uspeha odpravi leta 1904, ko svoje moči združita Henry Royce in Charles Rolls. Zaslovela sta z avtomobilom, ki je v primerjavi z ostalimi deloval tako tiho, da se ga je prijelo ime srebrni duh, oziroma “Silver ghost”. Originalni avto iz leta 1907 neuradno velja za najdražji avto na svetu (35 milijonov dolarjev). Značilnost Rolls Roycev je bila, da niso bili narejeni za voznika in njegov užitek, pač pa za potnike. Po tem, ko so uspešno premagali finančno krizo, konec dvajsetih let prejšnjega stoletja, so pripojili tudi luksuzno blagovno znamko Bentley. Podjetje so leta 1978 celo nacionalizirali, nato pa ga prodali po delih. Leta 1980 je del podjetja, ki je izdeloval avtomobile kupil Volkswagen v upanju, da je postal lastnik tako Bentleya, kot Rolls Royca. Na veliko razočaranje Nemcev, je bila blagovna znamka Rolls Rolyce že prej skrivaj prodana. Danes tako Volksvagen dela Bentleye, ki izgledajo kot Rolls Royci, legendarni Rolls pa pripada BMW-ju.
Veste kaj pomeni Alfa v Alfa Romeo? “Anonima Lombarda Fabbrica Automobili”, ali anonimna tovarna avtomobilov iz Lombardije. Ustanovili so jo leta 1910 v Milanu. Že deset let kasneje je uspehe žela njihova športna ekipa pod vodstvom Enza Ferrarija. V času fašizma in mogočnih ikonagrafij je kraljevala Alfa Romeo 8C Mille Miglia, v kateri se je rad kazal Mussolini. Oblikovalci so v njeni obliki prepoznali celo falični simbol. Italijanska legenda je ponovno rojstvo doživela pred nekaj leti z omejeno izdajo legendarnega rdečega športnika. tako kot v zadnjem času še nekateri legendarni modeli, kot je, iz petdesetih let nepozabna Alfa giulietta. Podjetje je bilo kar dvakrat naciolizirano: leta 1930 in ponovno 1980. Leta 1986 je podjetje prevzel Fiat, med združitvijo prestižnih italijanskih avtomobilističnih znamk skupaj z Lancio in Maseratijem.
Avtomobile iz nekadnje SSSR, so industrijske velesile vedno gledale zviška. Zaradi okornega designa se jim je marsikdo posmehoval. Toda zaznamovali so živiljenja milijonov ljudi v času komunizma. Lada je imela med njimi poseben status. Podjetje je z izdelavo avtomobilov pričelo šele leta 1966 v sodelovanju s Fiatom in avtomobili iz te tovarne so bili nesporna ruska prodajna in izvozna uspešnica. Največja slabost avtomobilov je bilo kritično pomanjkanje konjskih moči, največja prednost pa robustnost in skorajda pregovorna neuničljivost. Blagovna znamka je še vedno v državni lasti, kljub temu pa del koncerna Renault-Nissan-Lada, ki velja za tretjega največjega proizvajalca avtomobilov na svetu.
Volvo
Podjetje Volvo je samostojno pot pričelo leta 1935. Avtomobili tega podjetja so zasloveli z robustnimi konstrukcijami in pregovorno vzdržljivostjo, saj so bili narejeni za delovanje v ostrih skandinavskih zimah.
Švedi si lastijo številne inovacije, predvsem na področju varnosti: stranske zračne blazine, tritočkovni varnostni pas in zavorno luč na zadnjem oknu. Ameriški urad za varnost na avtocestah je celo odkupil serijo Volvov, po katerih je vzpostavil standarde varnosti v ZDA. Leta 1999 je Volvo končal v lasti Forda, ki je omehčal švedsko robustnost in ga približal blagovnim znamkam, kot sta Audi in BMW. Kot kaže bo naslednji lastnik švedske legende kitajski zasebni proizvajalec avtomobilov Geely. Cena naj bi se gibala okoli 3,5 milijarde dolarjev, kar je kar polovico manj, kot so za podjetje plačali Američani.
Komentarji (0)
Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV