Cekin.si
Vozniki in voznice
Davki

Tako bo po novem obdavčena vožnja z okolju bolj prijaznimi vozili

STA/M.M.
08. 12. 2019 15.06
4

Vlada si je pred dvema letoma na področju alternativnih goriv v prometu zastavila ambiciozne cilje, ki za zdaj izgledajo še precej oddaljeni, a enega od korakov v tej smeri je storila s pred kratkim sprejetimi davčnimi spremembami. Po novem letu bo namreč uporaba službenih vozil na električni pogon za zasebne namene manj obdavčena.

Uporaba službenega vozila tudi za osebne namene velja za boniteto, od katere mora delodajalec svojemu zaposlenemu obračunati davek. Bonitete delodajalci prikažejo v obračunih davčnih odtegljajev, v katerih prikažejo dosežene dohodke v določenem obdobju in od njih obračunajo davke in prispevke za socialno varnost. Pri tem med dodatnimi podatki med drugimi navedejo tudi zneske bonitete za uporabo osebnega vozila v zasebne namene.

V skladu z veljavnim zakonom o dohodnini se pri izračunu višine bonitete prvo leto v davčno osnovo delojemalca všteva 1,5 odstotka nabavne vrednosti vozila mesečno, nato pa se z leti uporabe vozila davčna osnova postopoma zmanjšuje.

Vozniki in voznice
Vozniki in vozniceFOTO: Shutterstock

O kakšnih zneskih je govora?

Za izplačila v letu 2018 je boniteto za uporabo osebnega vozila v zasebne namene obračunalo 4546 delodajalcev za 34.718 delavcev, so za Slovensko tiskovno agencijo pojasnili na Finančni upravi RS. Skupni znesek plačil je znašal 37,5 milijona evrov.

Prihodnje leto se bo ta znesek predvidoma znižal. V skladu z novelo zakona o dohodnini, ki jo je DZ v okviru davčnega paketa za razbremenitev stroškov dela sprejel konec oktobra, bo namreč za vrednotenje bonitete za osebna vozila na električni pogon veljala posebna ureditev.

V davčno osnovo za taka vozila se bo po novem letu namesto 1,5 odstotka vštevalo le 0,3 odstotka nabavne vrednosti vozila mesečno, so se ob potrditvi novele zakona o dohodnini strinjali poslanci.

Ugodnejšo davčno obravnavo za okolju bolj prijazna službena vozila je predvidel že akcijski program za alternativna goriva v prometu, ki so ga na ministrstvu za infrastrukturo pripravili na podlagi strategije na področju razvoja trga za vzpostavitev ustrezne infrastrukture v zvezi z alternativnimi gorivi v prometnem sektorju v Sloveniji. Veljala naj bi do zaprtja cenovnih škarij med vozili, ki za pogon uporabljajo fosilna goriva, in vozili na električni pogon.

Strategija, ki jo je vlada sprejela oktobra 2017, v ospredje postavlja električna in hibridna vozila ter vozila na okolju prijaznejša fosilna goriva. Med drugim je v njej predvideno, da po letu 2030 v Sloveniji ne bo več dovoljena prva registracija avtomobilov z notranjim izgorevanjem na bencinski ali dizelski pogon.

Vse več nakupov električnih vozil

Prodaja avtomobilov na električni pogon, za katerih nakup je mogoče pridobiti tudi subvencijo Eko sklada, v zadnjih letih raste. Potem ko jih je bilo leta 2014 po podatkih Statističnega urada RS v Sloveniji prvič registriranih le 13, je leto pozneje Eko sklad odobril že več kot 100 subvencij za nakup. Leta 2017 se je število subvencij za nakup električnega avtomobila povzpelo na 378, leta 2018 na 624, v prvih devetih mesecih letos pa so jih odobrili 720, so pojasnili na Eko skladu.

Od tega so približno polovico električnih avtomobilov kupili občani, polovico pa podjetja. Povprečna vrednost vozila na zadnjih dveh pozivih je bila 32.472 evrov, so še povedali na Eko skladu.

Komentarji (4)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV
modelx 09. 12. 2019 08.53
+2
buluoza je govoriti, da so električni avtomobili ekološki. pa dajte povejte resnico, da je to veliko velčaj svinjarija od trenutne naftne tehnologije. koliko zemlje se osvina in razrije za baterije, pa stroški razgradnje ali osvinjanja z odlaganjem, kje je še proizvodnja dovoljšnje elektrike - menda bi v slo rabili 3 jeke, če gremo vsi na elektriko.
Brabus 09. 12. 2019 08.37
+5
Elektro avto je 3x precenjen, zato ga naj kar imajo. Vozim še naprej dizla.
abmam 08. 12. 2019 21.46
-4
Vse, samo dizla ne!
VAREN 08. 12. 2019 17.49
+17
Sem pristaš električnih vozil. A dokler bo nakup vozila z dizel motorjem cenejši, dokler me bo vzdrževanje in gorivo stalo manj, kot elektrika, bom vozil dizla. Na meni ne bo nihče služil na račun visoke cene električnega vozila. Pa ima veliko manj vgrajenih komponent, veliko cenejši elektro motor, pa še kaj.
Oglaševanje Uredništvo PRO PLUS Moderiranje Piškotki Spremeni nastavitve piškotkov Politika zasebnosti Splošni pogoji Pravila ravnanja za zaščito otrok
ISSN 2630-1679 © 2025, Cekin.si, Vse pravice pridržane Verzija: 1103