Cekin.si
Marsikomu bo pot do novega ali boljšega avtomobila ustavil previsok davek.

Davki

Podražitve vozil zaenkrat še ne bo

Tony Carter
12. 01. 2010 11.51
1

Nove avtomobile naj bi se po novem obdavčilo glede na višino izpustov ogljikovega dioksida in ne več glede na ceno. Tako je želela vlada, a je skupina devetih državnih svetnikov vložila odložilni veto, tako da se za zdaj cene zaradi novega davka ne bodo spreminjale.

Marsikomu bo pot do novega ali boljšega avtomobila ustavil previsok davek.
Marsikomu bo pot do novega ali boljšega avtomobila ustavil previsok davek.FOTO: iStockphoto
Državni zbor je sredi decembra lanskega leta opravil tretjo obravnavo predloga novele zakona o davku na motorna vozila. Koalicijski poslanci pravijo, da gre za majhen, a pomemben korak k večji skrbi za okolje, opozicijski vladi očitajo le skrb za krpanje proračuna.

Davek na motorna vozila se sicer plača ob prvi predaji osebnih motornih vozil v promet. S predlagano novelo zakona bi v obdavčitev zajeta tudi motorna kolesa in kolesa z motorjem.

Medtem ko je zdaj stopnja davka odvisna od prodajne cene in se giblje od enega do 13 odstotkov, bo po novem odvisna od izpustov ogljikovega dioksida in drugih onesnaževal. Pri avtomobilih z bencinskim motorjem se bo gibala med 0,5 in 28 odstotki, pri motorjih z dizelskim motorjem pa med enim in 31 odstotki.

Približno 44 odstotkov prebivalstva je izpostavljenih nedovoljeni povišani koncentraciji delcev in zato letno predčasno umre približno 1700 ljudi. —Helena Kamnar, državna sekretarka, MF

Na ministrstvu za finance pojasnjujejo, da je namen zakona zmanjšati negativne učinke prometa na okolje in zdravje ljudi, k prekomernemu onesnaževanju poleg industrije in kurišč na trda goriva največ prispeva predvsem promet, zato na ministrstvu pričakujejo, da se bo z novim zakonom odnos do izbora spremenil že pri odločitvi za nakup novega motornega vozila.

Državni svet Republike Slovenije je 23. decembra lani na 14. izredni seji sprejel zahtevo, da Državni zbor Republike Slovenije ponovno odloča o Zakonu o spremembah in dopolnitvah Zakona o davku na motorna vozila. Pod zahtevo se je podpisala skupina devetih državnih svetnikov s prvopodpisanim državnim svetnikom Bojanom Kekcem.

Po navedbah predlagatelja so temeljni cilji zakona posodobiti lestvico za odmero davka z upoštevanjem okoljskih meril, uveljaviti ukrepe, s katerimi se bo v največji možni meri preprečila možnost utaje davka, celoviteje zajeti v obdavčitev večji del osebnih motornih vozil, torej tudi motorna kolesa in kolesa z motorjem. Nadalje želijo uveljaviti progresivnost obdavčitve s povečanjem davčne stopnje za motorna vozila z višjim škodljivim izpustom, preprečiti dvojno obdavčitev in jasneje zapisati določbe, ki so se ob izvajanju izkazale za nenatančne glede na namen zakona.

Maloprodajno ceno avtomobila prav gotovo oblikuje tudi država s svojimi zakoni.
Maloprodajno ceno avtomobila prav gotovo oblikuje tudi država s svojimi zakoni.FOTO: iStockphoto
Državni svetniki v zahtevi za ponovno odločanje še navajajo, da bi se na tak način dodatno obremenil predvsem srednji sloj, ki načeloma kupuje srednji rang avtomobilov in motorjev. Menijo, da je bistvo tega zakona, da se pobere več davkov od prodaje motornih vozil in da tega vlada kot predlagatelj zakona niti ne skriva, saj v oceni finančnih posledic zakona piše, da v letu 2010 iz tega naslova pričakujejo okoli 20 milijonov evrov več davčnih prihodkov. Obenem poudarjajo, da se ta zakon tovornih vozil, ki so največji onesnaževalec na cestah, sploh ne dotika.

S tem zakonom bi bili še posebej prizadeti motoristi, za katere bi bil davek na motorna vozila novost. Po mnenju državnih svetnikov bo bila obdavčitev za motoriste nesorazmerna z njihovim negativnim vplivom na okolje v primerjavi z osebnimi avtomobili.

Menim, da je zakon nujno potreben, čeprav se mu očita, da je njegov namen polnjenje proračunske blagajne. —Helena Kamnar, državna sekretarka, MF

Motorna kolesa v povprečju na leto opravijo okoli 3.500 km (avtomobili okoli 15.000), obdobje uporabe pa je pri motornih kolesih približno 6 mesecev na leto (pri avtomobilih pa celo leto). Zaradi teh razlik v trajanju in frekventnosti uporabe so motorna kolesa približno 8-krat manjši onesnaževalec okolja, kar bi bilo pri obdavčitvi potrebno upoštevati in temu primerno prilagoditi davčne stopnje, čemur pa ni tako, še povzemajo podpisani svetniki Državnega sveta RS, ki je z odložilnim vetom vsaj za nekaj časa premaknil sprejetje novele Zakona o davku na motorna vozila.

Neuradno je med prodajalci vozil slišati, da se bodo po sprejetju novele cene vozil načeloma zvišale, kjer pa bi pričakovali znižanje maloprodajne cene, pa bo cena ostala enaka, nekateri bodo za enak denar ponudili več iz dodatne opreme vozila. A potrebno bo počakati na sprejetje novele zakona, nato pa na odločitve in izračune prodajalcev, svoje bodo vsekakor naredil tudi trg, ponudba ter povpraševanje.

Avto je velik strošek!
Avto je velik strošek!FOTO: iStockphoto
UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.

Komentarji (1)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV
Oglaševanje Uredništvo PRO PLUS Moderiranje Piškotki Politika zasebnosti Splošni pogoji Pravila ravnanja za zaščito otrok
ISSN 2630-1679 © 2025, Cekin.si, Vse pravice pridržane Verzija: 795