
Davek na motorna vozila se sicer plača ob prvi predaji osebnih motornih vozil v promet. S predlagano novelo zakona bi v obdavčitev zajeta tudi motorna kolesa in kolesa z motorjem.
Medtem ko je zdaj stopnja davka odvisna od prodajne cene in se giblje od enega do 13 odstotkov, bo po novem odvisna od izpustov ogljikovega dioksida in drugih onesnaževal. Pri avtomobilih z bencinskim motorjem se bo gibala med 0,5 in 28 odstotki, pri motorjih z dizelskim motorjem pa med enim in 31 odstotki.
Na ministrstvu za finance pojasnjujejo, da je namen zakona zmanjšati negativne učinke prometa na okolje in zdravje ljudi, k prekomernemu onesnaževanju poleg industrije in kurišč na trda goriva največ prispeva predvsem promet, zato na ministrstvu pričakujejo, da se bo z novim zakonom odnos do izbora spremenil že pri odločitvi za nakup novega motornega vozila.
Državni svet Republike Slovenije je 23. decembra lani na 14. izredni seji sprejel zahtevo, da Državni zbor Republike Slovenije ponovno odloča o Zakonu o spremembah in dopolnitvah Zakona o davku na motorna vozila. Pod zahtevo se je podpisala skupina devetih državnih svetnikov s prvopodpisanim državnim svetnikom Bojanom Kekcem.
Po navedbah predlagatelja so temeljni cilji zakona posodobiti lestvico za odmero davka z upoštevanjem okoljskih meril, uveljaviti ukrepe, s katerimi se bo v največji možni meri preprečila možnost utaje davka, celoviteje zajeti v obdavčitev večji del osebnih motornih vozil, torej tudi motorna kolesa in kolesa z motorjem. Nadalje želijo uveljaviti progresivnost obdavčitve s povečanjem davčne stopnje za motorna vozila z višjim škodljivim izpustom, preprečiti dvojno obdavčitev in jasneje zapisati določbe, ki so se ob izvajanju izkazale za nenatančne glede na namen zakona.

S tem zakonom bi bili še posebej prizadeti motoristi, za katere bi bil davek na motorna vozila novost. Po mnenju državnih svetnikov bo bila obdavčitev za motoriste nesorazmerna z njihovim negativnim vplivom na okolje v primerjavi z osebnimi avtomobili.
Motorna kolesa v povprečju na leto opravijo okoli 3.500 km (avtomobili okoli 15.000), obdobje uporabe pa je pri motornih kolesih približno 6 mesecev na leto (pri avtomobilih pa celo leto). Zaradi teh razlik v trajanju in frekventnosti uporabe so motorna kolesa približno 8-krat manjši onesnaževalec okolja, kar bi bilo pri obdavčitvi potrebno upoštevati in temu primerno prilagoditi davčne stopnje, čemur pa ni tako, še povzemajo podpisani svetniki Državnega sveta RS, ki je z odložilnim vetom vsaj za nekaj časa premaknil sprejetje novele Zakona o davku na motorna vozila.
Neuradno je med prodajalci vozil slišati, da se bodo po sprejetju novele cene vozil načeloma zvišale, kjer pa bi pričakovali znižanje maloprodajne cene, pa bo cena ostala enaka, nekateri bodo za enak denar ponudili več iz dodatne opreme vozila. A potrebno bo počakati na sprejetje novele zakona, nato pa na odločitve in izračune prodajalcev, svoje bodo vsekakor naredil tudi trg, ponudba ter povpraševanje.

Komentarji (1)
Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV