Cekin.si
Preverjeno! - Davek na luksuz
Davki

Poglejte, kako živijo slovenski graščaki!

Preverjeno!
10. 05. 2012 12.55
59

Ekipa oddaje Preverjeno! je tokrat poiskala tiste Slovence, ki jih bo najbolj prizadel napovedani davek na luksuz. Obiskali so dva slovenska graščaka in pokukala v njuni graščini.

Slovenci imamo več kot 5.000 nepremičnin, ki so, glede na cenitev geodetske uprave, vredne več kot milijon evrov. Imamo tudi nekaj graščakov, pa celo kopico lastnikov luksuznih plovil. To so ljudje, ki naj bi jim bil namenjen davek na luksuz, ki ga želi uvesti trenutna vlada.

Komentarji (59)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV
CiSaMi 13. 05. 2012 17.10
-2
sam imam tekmovalno jadrnico in že tako ali tako je to drag šport + ekipa + vsi stroški resnično mi ne rabijo nabijat davka
Tadej Bolta 13. 05. 2012 17.01
+18
men je malo smešno. ima grad za deset miljonov, pa se buni o plačilu davka 10 jurjev na leto.... in isto je za jahte... cene jaht se pričenjo pri 2 miljonih, privez stane 13.000 eur... a v nos jim gre povišanje davka za 600 eur... bogatuni so res največji možni škrtuhi kar jih je. vse za lastno rit, a bog ne daj, da bi moral za drugega plačati 1 eur več.
esq1 13. 05. 2012 17.16
+7
tudi po te bo prišla MATILDA! Ne morejo je podkupit....
ibasumik 13. 05. 2012 19.27
+8
Razumite, da ni poanta v denarju, da nebi mogli to plačat. Občutek, da te država šikanira samo zato, ker imaš več kot ostali. No, sam s tem (še) nimam problemov :-), se mi bo pa zdelo bedasto plačevati davek na hišo (pa magari vilo ali grad), če si ga že dvakrat plačal - prvič skozi dohodnino, drugič kot DDV. Po tej logiki naše države je najbolje vse sproti porabiti, nič ustvariti in prigospodariti. In država kar uspešno skrbi za to, da večina državljanov niti nima možnosti, da bi jim kaj ostalo, ampak živijo iz rok v usta.
User268636 02. 02. 2013 22.07
ni tako enostavno....če sam nekaj ustvariš, potem tudi drugače gledaš na denar, ki bi ga moral dajat drugim. delavcem, ki delate 8 ure nekje in ne zase, je drugače...nimate odnosta do denarja, ker ga sami na ustvarjate in zato se vam zdi nekaj povsem normalnega, da se keš daje kr tako naokoli. in to je velik problem slovenije. bogate države imajo urejeno politiko za bogataše. in tako je prav. mi bomo vedno neki provincialci, če ne bomo začeli delat bolj doraslo tistim, ki ustvarjajo denar v tej državi.
TRUMPP 13. 05. 2012 15.40
-1
Saj bo 3. svetovna vojna. In pride novi Tito. Zgodovina se bo ponovila.
grim3 13. 05. 2012 13.59
-2
Popolnoma zgrešena logika. Dejmo do konca obdavčit ljudi, ki imajo ogromno denarja, zato da se bo povprečen Slovencelj, ki živi v Spodnjem Dupleku in ne vidi dalj od svojega nosu lahko tolkel po prsih, kako smo fer država, kako tisti ki imajo največ, največ plačajo. Ko pa bodo ti ljudje spakirali kufre in se odselili v kako davčno oazo bomo pa kaj? Ljudi ki imajo ogromne prihodke bi morali minimalno obdavčit in na ta način še koga, ki sedaj živi nekje drugje prepričat da davke raje plačuje tu. Dajmo bit iskreni. če imaš možnost živeti kjer koli (in ljudje z ogromno denarja jo imajo), ni niti enega samega razloga, da bi živel v Sloveniji. Ampak to je že preveč komplicirano za povprečnega Slovenca. Prava raketna znanost...
User666102 13. 05. 2012 14.12
-4
saj je pa to logika zdajšnje vlade,... ko je pahorjeva vlada zapufala celotno državo in na veliko razsipavala z denarjem, posamezniki pa so ropali državo prek bank(NLB), je prišla suša in z jo kriza. Ena izmed logik je bila varčevanje ter ugodni pogoji za bogatejše... in slabši pogoji za reveže. Z revščino pa se poveča kriminaliteta - in kjer so pogoji za mafijo, pride do še večjega ropanja, zaradi tega se sloveniji ne piše nič kaj dobro. Prvo kot prvo bi morali pustiti banke naj pocrkajo in potem začeti vse jovo na novo. Debeli komarji odletijo, drugih pa ne pustiš več zraven, ne da se neprestano sesa državo. Kot pravim je najhuje to, da se je v Slo razpasla mafija in je ljubljana postala država v državi...
User445276 13. 05. 2012 15.07
+2
A ni to krasno, ker imaš več, pač plačaš več. Če pa komu kaj ne paše, pa naj se kar odseli v kakšno rabljeno garsonijero v Liecthtensteinu ali Monte Carlu.
grim3 13. 05. 2012 15.11
+3
Se jim ni treba, samo prijavijo se tam. No, v bistvu ni tako preprosto, ampak dojames bistvo.
bondxyz 13. 05. 2012 16.44
+4
Ne si mislit, da je kar tako , imam kolega, ki živi v Monaku. In ne moreš bit kar prijavljen tam, ampak moraš tam dejansko živet, če pa si tega ne moreš privoščit, te pa ne sprejmejo. Mogoče davčna oaza, ampak tudi življenje je dražje. Mogli bi biti višji davki za bogatejše, življenje tu je zanje itak poceni, če jim pa ne paše, naj pa gredo drugam.
User646648 13. 05. 2012 13.45
+20
Če si sposoben, delaven, si iz garsonjere prišel do gradu s svojim znanjem in delom je prav, da živiš v gradu, če ti je všeč. Če se obdavči samo bogate to pomeni, da država noče bogatih ljudi. Marsikje po svetu so boljši pogoji za življenje. In to vsi bogataši vejo, pa vendar ostanejo v svoji domovini, ker jo imajo radi, so navajeni biti tukaj ali bilokaj podobnega. Če jih bodo preveč obdavčili se bodo preselili in država bo izgubila še tisti njihov dohodek, ki ga je imela. Ne glede na to ali imaš 5€ ali 5000000€ imaš pravico, da živiš pod istimi pogoji glede davkov. Ni pravično do tistih, ki so v življenju veliko dosegli. Država bi se lahko raje ukvarjala z raznimi Bavčarji, Zidarji itd. in bi v budžet priteklo veliko več denarja. Realno pomislite, če bi kdorkoli izmed nas imel grad in 10 oldtimerjev v garaži, nikomur ne bi bil nič dolžen, redno plačeval vse potrebno, kako bi se počutili, če bi država rekla, da vam bo povišala davke na bogastvo. Ne bi vam bilo prav. Ne zaradi denarja, ker ga imate dovolj, ampak zaradi odnosa države do Vas, ki ste celo življenje garali in na koncu vas tolče zaradi tega. Slovenija ima nekaj izjemno uspešnih podjetij, ki se hvali z njimi. Za ta podjetja so odgovorni ljudje, ki jih bo država moralno potolkla. Kaj pomeni Pečečniku dodatnih 1000€ za davek? Skoraj nič. Ampak v takem primeru bi se večina pobrala iz države in šla nekam drugam, preselila vso proizvodnjo v drugo državo, kjer cenijo delo uspešnih ljudi. Poudarjam, ne gre za denar. Gre za odnos. In kaj bo država naredila s temi dodatnimi 200.000€? Izgubila bo njihove davke od proizvodnje, kar bo mnogo slabše.
kurcvasgleda01 13. 05. 2012 13.54
+3
Manca brez davkov ni države, ki bi preživela...če imaš v mislih Monaco ali kaj podobnega je pa tam hrana in vse ostalo tako obdavčeno, da te kap..Luxus je treba obdavčit to je dejstvo in graščina to 100 posto je...da sam bluziš na 500 kvadratih ali še več...halo
grim3 13. 05. 2012 14.01
+6
"Problem" je v tem, da ti lahko živiš v Sloveniji, ker ti je všeč, ker je to tvoja domovina itd. Davčni rezident si pa neke tretje države, ki ima boljše davčne pogoje. Slovenija od takih ljudi nima neke blazne finančne koristi.
ibasumik 13. 05. 2012 15.54
+9
rowachol, zakaj je greh biti sam na 500 kvadratih, ki si si jih sam prislužil? greh je npr. vleči socialno, čeprav je človek zdrav in bi lahko delal.
esq1 13. 05. 2012 16.31
+5
kaj je to sposoben? Aja, da najdeš čimveč lukenj v zakonu, da utajiš čim več davkov, da delavca čim manj plačaš, da zamenjaš ime firme in brcneš delavca v ta zadnjo, da najameš kredite, ki jih pozneje vsi davkoplačevalci plačujejo hmm dolg seznam...
bondxyz 13. 05. 2012 16.50
+3
Pa daj - pojma nimate. Kdorkoli je kadarkoli začenjal s podjetjem z 0, z minimalnimi finančnimi sredstvi, pa če je še ne vem ako pameten, izobražen in z ne vem kako idejo, ve, da od garsonjere do gradu je pa hudičevo težko rpit, če ne celo nemogoče. Poznam nekaj kar bogatih ljudi, tudi pri nas, ne bom o imenih, sam vse pri vseh ni bilo čisto po reglcih. Ene par, ki jim je uspoelo, pa je res bilo vse po pravilih, pa so sicer za povprečnega slovenca bogati, spet pa ne ultra bogati, z ne vem koliko jaht, hiš, gradov... Pa tudi, sem že napisala - morali bi biti višji davki za bogate, druge države jih imajo, ne si mislit. Medtem ko so pa v davčnih oazah stroški za življenje višji, pri nas je pa dobesedno zastonj (za bogataše mislim).
User646648 13. 05. 2012 19.21
+1
pikecpokec to pa sploh ni res. veliko je takih. samo odvisno je od tega, ali to kaže na ven ali ne. poznam mnogo primerov, ki imajo povezave s tujino in tako naprej. Če imaš podjetniško žilico se da marsikaj ustvariti. Večina takih je začela na nuli.
tatatu 13. 05. 2012 13.09
+5
Ta članek mi gre na živce!!! Ljudje nimajo za jesti,vi pa neke graščake tu promovirate!!!!
ibasumik 13. 05. 2012 12.44
+17
Ta predlog zakona je tipična slovenska fovšija .. da ne rečem Janševa fovšija, ker sam ni graščak in pomorščak.. ... ljudje že plačamo davek državi, ko denar zaslužimo. In potem še enkrat plačamo davek (DDV), ko so svoj denar zapravimo. In zdaj če si s tem denarjem kaj ustvaril (grad, jahto, hišo, karkoli), boš državi plačeval še dodaten davek, kot nekakšno varščino mafiji! Če pa si denar odnesel drugam, pa je vse ok, čeprav država ni nič dobila od tega. Ne mešajte tega vprašanja z vprašanjem vse večje revščine v Sloveniji. Dejstvo je, da je vedno nekaj ljudi, ki so dosti bogatejši od povprečja.
bondxyz 13. 05. 2012 16.53
+3
Uau, v bisatvu je pa to edina pametna stvar, ki jo hoče Janša naredit. Sam naj začne pri res bogatih, ne pri kakih s 3000 neto mesečno, ker to pa res ni neko bogastvo. Ultra bogati pri nas nsio denarja zaslužili, ampak so ga ukradli - to je pa malo razlika.
retro77 13. 05. 2012 12.21
+10
Graščaki, ki se pasejo na denarnicah delavcev, ki bi naredili vse da pošljejo svoje otroke v šolo. Kar na bruhanje mi gre ob takšnih graščakih.
User711707 13. 05. 2012 11.24
+22
res so bogi revčki majo miljone pa jamrajo za par sto evrov davka pa a jim ni jasn da so razvajeni u svojmu svetu živeči bogatuni upam da jih oropajo
betahouse 13. 05. 2012 13.30
+10
bi imel isto mnenje če bi bil na njihovem mestu ?
jaka 13. 05. 2012 11.11
+29
Ta grad v Mengšu smo plačali vsi tisti, ki imamo otroke v šolah iMORAMO kupovati pregrešno drage knjige in učne pripomočke svojim otrokom , da lahko obiskujejo BREZPLAČNO šolo!!! Založba Izolit je LASTNIK, avtor večine učnih knjig oz. pripomočkov in kasirajo kot nori na račun vseh nas.
User891594 13. 05. 2012 14.55
-1
ej pa super, zakaj se pa nisi ti spomnil nardit tako zalozbo pa ti bi kasiral na racun sole? :) Ce si pameten, tud ti ne delas zastonj..pa ne da bi zdej podpirali take, ampak dej mal no..
jaka 13. 05. 2012 17.17
+4
Ko učiteljica napiše otroku v beležko, da generično enak zvezek, kot tisti od založbe Izolit ni dober za delo, potem je to grob poseg v mojo denarnico, da zadovoljim voljo učiteljice po grščakovem izdelku.
User905616 13. 05. 2012 09.53
+30
eni zivijo u luksuzu med tem ko drugi nimajo za jest..sramota te drzave!!
User891594 13. 05. 2012 14.56
+0
Ja, teli v luksuzu v glavnem vsi delajo, ne mesajte zdej tega. Tile k pa nimajo za jest (ne recem da vsi) ampak so si CISTO sami krivi, kr usi k prosijo tamle na ulci za denar majo 2 nogi in 2 roki pa nej se spravjo delat.
undisputed 10. 05. 2012 18.51
+77
To je tako, zgradiš si bajto s krvavimi zulji, s svojim odrekanjem, plačaš davek na ves material, in pol boš pa vsak let plačevou davek za to da lahko zivis v svoji hiši, in si dobesedno najemnik v svoji nepremičnini.
Damir Secki 10. 05. 2012 08.33
+5
Zaradi takih in podobnih ljudi imamo mi navadni ljudje manj za jesti... hvala vam ker na odžirate od ust!
User891594 13. 05. 2012 14.57
+4
Kaksno naduro naredi.
User510891 09. 05. 2012 18.27
+12
Tomozuki nekako razumem kaj zelis povedati s tem, ker razmisljas tako kot zahodni svet. V tem svetu zivim tudi sama in ze nekaj let se sprasujem v cem je sploh smisel pohlepa. dirka za dobrinami, ki jih dejansko sploh ne potrebujemo in, zakaj za seboj puscamo milijone lacnih in se pretvarjamo, kot da jih ni? Kam je sla nasa clovecnost in morala? Upam, da se bos nekega dne tudi ti zacel to sprasevati.
User267070 09. 05. 2012 13.07
+29
lepo vas prosim Slovenci, doba socializma je že zdavnaj minila. Nehajte se smilit samemu sebi in nehajte druge krivit za svoje težave. Pošteno delo, tlaka, ... ??? Kje živite? Mislite da uporabljet možgane ni pošteno delo!!! Tole kar v sloveniji gledamo kot "bogatše", v tujini, s tistimi ki se radi primerjajo, poznamo kot višji srednji sloj, ... Sorry, tale gospod bi lahko svojih 7MIO investiral v kakšen lepši bolj okusen dvorec v Toskani, Provansi, .. vendar, okusi so različni. Sposobnosti tudi. In prav je tako.
Tomozuki 09. 05. 2012 15.10
+9
Jah, eni se očitno ne morejo otresti prejšnjega sistema, kjer smo bili vsi enaki. In takrat so taki, ki niso delali nič ali manj, živeli najbolje. Zdaj jim pa pač gre v nos, da nekateri, ki več delajo ali so se bolje znašli, zaslužijo več (pustimo zdaj tistih nekaj tajkunov). In vsak bi rad še svoj mošnjiček pristavil k tujemu uspehu.
Northwest 09. 05. 2012 12.23
+32
Nic se nebi cudil,ce se bo davek na luksuz zacel pri 45 m2 bivalne povrsine.
dajno 13. 05. 2012 12.24
+3
Misliš 5m2/ osebo...
DonMiltonFriedman 09. 05. 2012 12.07
+10
Ne vsiljujte raznih rdečih idej, k so itak obsojene na propad na dolgi rok. Vsi isto plačo in imetje? Zakaj bi potem človek hodil v šolo in se silil da neki postane v lajfu? Brez veze ane. Potem bi vsi mel mogoče končano OŠ, pa delal nekje na izi za isti denar kot vsi. Predsednik države ne bi znal štet do 10, v 10 letih bi nas prehitela Romunija, Bolgarija in razni podobni divjaki. Davek na luksuz? Seveda, potem pa še davek na sveži zrak, ki ga dihate. Gorenjci v gorah kjer je sveži zrak bi lahko plačevali 50% več kot mi iz centra, davek na stanovanja ob reki Soči itd, davek na naravna bogastva itd ane. Davek na razgled, vsi iz 4+ nadstropij v blokih po ene 20€ na mesec ker uživate lep razgled. Bolano.
User289753 09. 05. 2012 12.43
+3
Ta tvoja mentalite ne spada v 21 stoletje. Ti maš tipično neokapitalistično razmišljanje. Zakaj pa ne bi delal zaradi sebe in svojega duha. Da bi oplemenitil okolico in družbo. Da bi delal za svoje vnuke. Da bi lepše živeli v bolj zdravi družbi. Ti pa razmišljaš tajkunsko. MENI,MENI,MENI.
Tomozuki 09. 05. 2012 15.14
+25
Ni res porka.malorka :) Zakaj bi nekdo, ki si je z nekim poštenim delom nabral veliko denarja in nakupil veliko stvari (na katere je že ob nakupu plačal DDV), metal še v tvoj mošnjiček, ker si mu samo fouš? Mogoče vse to dela zato, da bodo njegovi potomci bolje živeli, ne pa še 1000 ostalih parazitov, ki samo čakajo na sedežni garnituri, kdaj jim kaj pade iz neba.
dajno 13. 05. 2012 12.25
+10
S poudarkom na POŠTENIM!
deadcool 09. 05. 2012 12.03
+15
no uglavnm use smo zvedl, keša majo tok da ne vejo kam bi ga dal, davka pa najraje nebi sploh plačeval...
esq1 09. 05. 2012 13.05
+5
itak so ga veliko zatajili!
Iluzionist 09. 05. 2012 11.31
+31
fb_623799443 09.05.2012 11:01:30 5 5 sam mislim,da s poštenim delom NIKOLI nebi mogli kupit takih gradov in pika...tukaj je definitivno vmes ali nekaj 100% provizije pri prodajah, ali izkoriščanje delavcev (v Primorju bi lahko imeli komot vsi delavci po 1000 eur plače, pa si je raje Črnigoj nakazoval 60k na mesec-ravno tako tudi svojemu ducatu pomagačev),ali kakšno tako in drugačno manipuliranje....je že res da je to samo biznis in močnejši zmaga,ampak...definitivno so to zame moralno sporne stvari... Ljudje se razlikujemo po inteligenci, talentiranosti, sposobnosti in izobrazbi. Ljudje, ki so pametnejši in bolje izobraženi, znajo bolje izkoristiti pravno-ekonomski sistem v svojo prid preko legalnih dejanj. Če so zakoni pisani tako, da imajo luknje, potem se bodo tisti, ki poznajo, lahko bolje okoristili. Prva stvar, ki jo človek sliši, ko emigrira v ZDAA je, da se da z znanjem, delom in sposobnostjo doseči VSE. To je t.i. "American dream", ki smo si ga zaželeli tudi mi v demkratični Sloveniji z odprtim tržnim gospodarstvom. Po vseh teh letih pa se ljudem zdi, da bi bilo lažje in bolj varno biti v kolektivnem planskem gospodarstvu, kjer ne bi bilo bogatašev in bi vsi imeli zagarantirano plačo in pokojnino. Vendar pa bi tak sistem ubil konkurenčnost in inovativnost. V tem se pa nakazuje tudi cikličnost družbenih ureditev človeštva, ki nihajo od komunizma/kolektivizma do kapitalizma/individualizma.
Tomozuki 09. 05. 2012 15.17
+15
Ja, itak. Vsi so tajkuni. Dajte že nehat posploševat tistih par tajkunov na vse, ki imajo nekaj pod palcem. Npr. Igor Akrapovič pravtako ima veliko pod palcem, ampak je vložil v svojo kariero neki trud in postal uspešen v svetovnem merilu. In zdaj bi ga "za kazen" dodatno obdavčili. Tipična slovenska zavist.
MihaPiha83 09. 05. 2012 17.03
+5
Ja american dream, veste zakaj se reče american dream...ker moraš spati da bi verjel vanj... american dream sanja nekaj tisoč ljudi ki ima ostali svet pod kontrolo ...
User757063 09. 05. 2012 11.31
+63
Morali bi si zmislit davek oziroma zakon o tajkunih. Vsak miljonček oziroma grad, bajto, ali jahto, za katere ne more prikazati, od kot mu denar, naj se vzamejo. In je to to....
Iluzionist 09. 05. 2012 11.34
-14
Ti torej predlagaš socialistično revolucijo, podobno kot je bila rdeča Oktobrska revolucija, kjer se je vzelo bogatim in dalo revnemu proletariatu. Leta so pokazala, da njihova ekonomska ideja ni bila ravno uspešna na dolgi rok. Slovenija bi pa v takem primeru doživela mednarodno izolacijo in ves kapital bi pobegnil iz države, na koncu bi ostali samo revni, s časom bi nas pa še nekdo okupiral..
User757063 09. 05. 2012 11.36
+17
Ti pa torej verjameš, da prav noben bogataš ne more prikazati, od kot mu imetje? Saj niso vsi lopovi...
Tomozuki 09. 05. 2012 15.19
+17
NightStalker: predlog BigLebowskega ni napačen. V Oktobrski revoluciji so vzeli vsem bogatim. V tem primeru bi pa samo tistim, ki ne bi mogli prikazati od kod jim denar.
Oglaševanje Uredništvo PRO PLUS Moderiranje Piškotki Spremeni nastavitve piškotkov Politika zasebnosti Splošni pogoji Pravila ravnanja za zaščito otrok
ISSN 2630-1679 © 2025, Cekin.si, Vse pravice pridržane Verzija: 1072