Cekin.si
Zavezanci si morajo urediti namensko digitalno potrdilo.

Davki

Zavezanci potrebujejo digitalno potrdilo

STA
05. 11. 2015 09.12
0

Zavezanci, ki bodo morali imeti davčne blagajne, si morajo urediti digitalno potrdilo, lahko pa tudi pooblastijo koga drugega. Vloge bodo lahko oddajali od sredine novembra dalje.

Uvedba davčnih blagajn, ki bodo od 2. januarja obvezne za vse, ki izdajajo račune pri gotovinskem poslovanju, se vse bolj bliža. Prej imajo zavezanci še kar nekaj opravkov, med drugim si morajo urediti namensko digitalno potrdilo.

Zavezanci namensko digitalno potrdilo potrebujejo, da bo njihova davčna blagajna delovala. Vloge zanj bodo lahko od 15. novembra dalje oddali prek portala eDavki. Na istem portalu bo mogoče namensko potrdilo tudi prevzeti, nato ga bo zavezanec namestil v program davčne blagajne ali v mini blagajno.

Zavezanci si morajo urediti namensko digitalno potrdilo.
Zavezanci si morajo urediti namensko digitalno potrdilo.FOTO: Thinkstock

Vsi bodoči uporabniki davčnih blagajn, ki še niso registrirani kot uporabniki portala eDavki, bodo lahko za pridobitev namenskega digitalnega potrdila pooblastili koga drugega. Na finančni upravi jim svetujejo, naj pooblaščenca izberejo čim prej, morda računovodski servis ali ponudnika davčne blagajne.

V ta namen morajo izpolniti obrazec, ki se imenuje Obrazec za dodelitev in preklic zunanjih pooblastil v sistemu eDavki, in ga pošljejo na finančni urad, kjer imajo registrirano podjetje ali dejavnost. Pooblaščenec bo lahko nato v imenu uporabnika davčne blagajne vložil zahtevek za pridobitev namenskega digitalnega potrdila in ga tudi prevzel.

Namensko digitalno potrdilo je nova vrsta digitalnega potrdila, ki se ga bo uporabljalo samo za izmenjavo podatkov o računih in poslovnih prostorih zavezanca. Vsebovalo bo davčno številko in ime zavezanca, namen uporabe in zaporedno številko potrdila, izdanega posameznemu zavezancu. Potrdilo bo za zavezance brezplačno, veljalo pa bo pet let.

Zakon o davčnem potrjevanju računov, od katerega si vlada obeta omejitev sive ekonomije, je v veljavi od avgusta, uporabljati pa se bo začel 2. januarja 2016. Da bi zavezancem omogočili lažji prehod na novi način izdajanja računov, bo sistem poskusno stekel že 1. decembra letos.

V skladu z zakonom bodo morale biti blagajne zavezancev prek spleta povezane s centralnim informacijskim sistemom Fursa. Pred izdajo računa, plačanega z gotovino, pri čemer za gotovino ne veljajo le bankovci in kovanci, ampak tudi bančne kartice, bo moral zavezanec prek Fursovega informacijskega sistema izvesti postopek potrjevanja računa. Dolžnost kupcev pa bo, da račun obvezno prevzamejo in ga zadržijo neposredno po odhodu iz poslovnega prostora.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.

Komentarji (0)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV
Oglaševanje Uredništvo PRO PLUS Moderiranje Piškotki Politika zasebnosti Splošni pogoji Pravila ravnanja za zaščito otrok
ISSN 2630-1679 © 2025, Cekin.si, Vse pravice pridržane Verzija: 795