Cekin.si
Zaskrbljena podjetnica
Fino o financah

Pazite, da se ne zgodi tudi vam

M.M.
20. 11. 2025 03.16
0

Uspešen podjetniški podvig se začne z idejo, a zahteva temeljito pripravo. Od preverjanja tržnega povpraševanja in izdelave poslovnega načrta do registracije podjetja in vzpostavitve blagovne znamke so ključni koraki za prehod iz vizije v realnost ter zagotovitev stabilnosti v prvem letu.

Začetek podjetniške poti je za mnoge privlačen korak k neodvisnosti in ustvarjanju lastne prihodnosti, vendar je proces pogosto bolj zahteven, kot se zdi na prvi pogled. Pot od ideje do prvega izdanega računa je sestavljena iz premišljenih korakov – od preverjanja trga in oblikovanja poslovnega načrta do registracije podjetja in vzpostavitve blagovne znamke. Brez jasne strategije in priprav se lahko hitro znajdete med tistimi, ki obupajo že v prvem letu.

Najpogostejši razlog za neuspeh je pomanjkanje dejanskega tržnega povpraševanja, kar pomeni, da zgolj dobra ideja ni dovolj. Potrebno je raziskati konkurenco, razumeti potrebe kupcev in preveriti, ali vaš izdelek ali storitev resnično rešuje problem. Poleg tega je nujno razmisliti o financiranju, pravni zaščiti in organizaciji poslovanja, saj brez teh temeljev podjetje težko doseže stabilnost. Ko so ti koraki opravljeni, se začne prava podjetniška zgodba – pridobivanje prvih strank in izdaja prvega računa, ki predstavlja simbolični trenutek prehoda iz ideje v realnost.

Priprava je ključna

1. Od ideje do preverjanja trga

Vsaka podjetniška pot se začne z idejo, a kot poudarjajo na spletni strani Inc.com, je ključna njena validacija. Preden vložite čas in denar, preverite, ali obstaja dejansko povpraševanje. To pomeni raziskavo trga, analizo konkurence in pogovor s potencialnimi strankami. Cilj je ugotoviti, ali vaš izdelek ali storitev rešuje resničen problem in ali so ljudje pripravljeni plačati za rešitev. Testiranje koncepta je nujno – lahko gre za ankete, fokusne skupine ali minimalno izvedljiv produkt, ki ga predstavite ciljni skupini. Zberite odzive testne skupine, jih preučite in šele nato se odločite, ali sploh obstaja dovolj velik trg za vašo idejo. 

Podjetnikmora imeti denarni tok pod nadzorom.
Podjetnikmora imeti denarni tok pod nadzorom. FOTO: Adobe Stock

2. Oblikovanje poslovnega načrta

Ko idejo potrdite, je naslednji korak izdelava poslovnega načrta. Slednji ni le formalnost, temveč orodje, ki določa strategijo, cilje, strukturo podjetja in finančne projekcije. V njem opredelite, kako boste ustvarjali prihodke, kakšni bodo stroški ter kako boste financirali začetno fazo. Dobro zasnovan načrt je tudi osnova za pridobivanje investitorjev ali bančnih posojil. Prav z njim boste namreč trkali na vrata bank in investitorjev. Če vaš poslovni načrt ne bo dodelan do zadnje podrobnosti, vas bodo zelo verjetno zavrnili. 

3. Registracija podjetja in pravni koraki

Po potrditvi ideje in izdelavi načrta je čas za formalizacijo. Izberite ustrezno pravno obliko (npr. samostojni podjetnik, družba z omejeno odgovornostjo) in uredite registracijo. Ne pozabite na licence, dovoljenja in zavarovanja, ki so potrebna za vašo dejavnost.

4. Vzpostavitev blagovne znamke in prodajnih kanalov

Preden izdate prvi račun, morate ustvariti identiteto blagovne znamke. Ta je namreč ključna za razlikovanje od konkurence. To vključuje ime podjetja, logotip, spletno stran in prisotnost na družbenih omrežjih. Poleg tega določite prodajne kanale – ali boste prodajali prek spleta, fizične trgovine ali obojega.

5. Priprava na prvo prodajo

Ko imate vse formalnosti urejene, se osredotočite na pridobivanje prvih strank. Začnite z mreženjem in promocijo, lahko tudi z omejenimi brezplačnimi storitvami za pridobitev referenc. Pomembno je, da vzpostavite sistem za spremljanje prihodkov in stroškov, saj bo to osnova za izdajo računov.

Podjetnica
PodjetnicaFOTO: Adobe Stock

Osnovni koraki za začetek

KorakVsebina
1. IdejaKdo rabi, zakaj?
2. Poslovni načrtKaj ponujati, komu in kako zaslužiti
3. Pravna oblikas.p., d.o.o., popoldanski s.p.
4. StroškiOprema, računovodstvo
5. RegistracijaAJPES, SPOT točke, TRR
6. Prvi računDDV, davčne obveznosti

Osnove finančnega planiranja za s.p.

Voditelj oddaje Fino o financah Adi Omerović opozarja, da je treba poznati osnove finančnega planiranja za samostojne podjetnike. "Prispevki. Okoli šeststo evrov na mesec in to še pred dobičkom. Če ste normiranec, imate manj papirologije, ampak tudi manj davčnih odbitkov. Ločen poslovni račun ni birokratski trik, ampak nuja da vidiš, koliko res zaslužiš in koliko samo kroži. Ker v podjetništvu kralj ni tisti z največ prihodki, ampak tisti, ki ima zdrav, pozitiven denarni tok," je poudaril. 

Treba se je namreč zavedati, da pri podjetništvu ne gre za to, da zgolj delaš tisto, kar imaš rad. "Biti podjetnik pomeni nositi tri kape hkrati. Kot ustvarjalec imaš idejo. Kot finančnik moraš razumeti številke. In kot izvajalec poskrbiš, da stvar dejansko deluje. Če ti manjka ena od teh treh vlog, posel hitro začne šepati," pravi Omerović. 

Podjetje ne propade zaradi slabih idej, temveč zaradi slabega upravljanja denarja

Omerović je obiskal tudi banko NLB, kjer je želel izvedeti, kje se podjetnikom najpogosteje zatakne. "Z vidika bančno finančnega poslovanja opažamo predvsem štiri izzive, s katerimi se podjetniki soočajo na začetku svoje poti. To so: nepoznavanje temeljnih finančnih izkazov, slabo upravljanje denarnega toka, pomanjkanje dolgoročnega finančnega načrtovanja ter predvsem nepoznavanje davkov in ključne zakonodaje," mu je zaupala specialistka za podjetja Taja Slana iz omenjene banke. 

Tako kot je pri osebnih financah denarni tok zelo pomemben, je tudi v podjetništvu. 

Začnimo s primerom osebnih financ: iz prejetega zaslužka morate plačati vse obveznosti, imeti za hrano, na koncu pa mora ostati še kaj za hude čase. Nikar ne porabite več, kot zaslužite. Več o tem preberite v spodnjem članku. 

Sedaj pa pomislite na poslovne finance: če se boste osredotočili le na trenutno finančno stanje, se lahko hitro znajdete v nezavidljivi situaciji. Podjetniki ne smejo gledati zgolj na trenutno finančno stanje, temveč morajo načrtovati dolgoročno in predvideti morebitne zaplete, kot so zamude pri plačilih, okvare opreme ali dodatne investicije. Ključ do stabilnega poslovanja je skrbno upravljanje denarnega toka, saj ta pokaže, koliko denarja podjetje prejme in koliko ga porabi za obveznosti. Če denarni tok ni načrtovan, lahko podjetje kljub dobičku zaide v likvidnostne težave, kar pogosto vodi v dodatno zadolževanje. Pred tem je smiselno izčrpati vse notranje možnosti ustvarjanja dodatnega denarnega toka, torej povečanje prilivov. 

Fino! je enostavno debatirati o financah. Zato se pridružite Finančni debati!

UI Del vsebine je ustvarjen s pomočjo generativne umetne inteligence.
Komentarji (0)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV
Oglaševanje Uredništvo PRO PLUS Moderiranje Piškotki Spremeni nastavitve piškotkov Politika zasebnosti Splošni pogoji Pravila ravnanja za zaščito otrok
ISSN 2630-1679 © 2025, Cekin.si, Vse pravice pridržane Verzija: 1333