Cekin.si
Warren Buffett
Investicije

Ta življenjska napaka Warrena Buffetta je bila draga

M.M.
11. 09. 2025 03.44
0

Združitev Krafta in Heinza leta 2015 in ustanovitev enega največjih živilskih podjetij na svetu je bila poslovna novica leta. Deset let pozneje sta oznanila, da se ločujeta. Kraft in Heinz se bosta odcepila v dve ločeni podjetji, ki bosta postali javni. Namesto da bi ustvarila globalnega živilskega velikana, sta morala Kraft in Heinz priznati, da je bila njuna združitev ena najslabših naložbenih potez zadnjega desetletja, in sprejeti drastične ukrepe v upanju, da bosta sprožila novo rast.

Zanimivo je, da je napako storil legendarni Warren Buffett, človek, ki mu pripisujejo nadnaravne moči presoje pri naložbah. Leta 2013 sta Buffettova Berkshire Hathaway in brazilsko investicijsko podjetje 3G Capital kupila Heinz za 23 milijard dolarjev, kar je 19,6 milijarde evrov. Dve leti pozneje se je začela združitev Heinza s Kraftom v vrednosti 62,6 milijarde dolarjev (53,2 milijarde evrov), s čimer je nastalo največje ameriško živilsko podjetje. Buffett se je hvalil, da je le on lahko izpeljal tako nenavadno transakcijo, poroča Poslovni dnevnik.

Zelo hitro so se pojavile težave

Združila je megaznamke Heinz, Kraft, Oscar Mayer, Philadelphia in Maxwell House. "Prinesli vam bomo kečap in gorčico Heinz ter hrenovke Kraft Oscar Mayer. Dodajte Coca-Colo in imeli boste moj najljubši obrok," je dejal Buffett.

Težave so se začele takoj po združitvi. Leta 2017 jim ni uspelo prevzeti Unileverja (prevzem bi bil vreden 143 milijard dolarjev, kar je 121,6 milijarde evrov), leta 2019 pa so imeli katastrofalno četrtletje. Ameriška komisija za vrednostne papirje in borzo (SEC) je zaradi suma prikrivanja izgub začela preiskavo računovodskih praks in notranjih kontrol Heinz Krafta, znižala dividende za 36 odstotkov in odpisala 15,4 milijarde dolarjev (več kot 13 milijard evrov) vrednosti blagovnih znamk Kraft in Oscar Mayer.

Kaj je bil glavni vir težav?

Warren Buffett
Warren BuffettFOTO: AP

Nato so za vodjo podjetja, ki naj bi stabiliziral Kraft Heinz, pripeljali Miguela Patricia, Portugalca z 20-letnimi izkušnjami pri pivovarskem velikanu Anheuser-Busch InBev. Patricio se je osredotočil na inovacije in optimizacijo portfelja, kar je bila prava smer, vendar je zaradi strukture podjetja ni mogel uresničiti. 

Ko je Kraft Heinz 2. septembra objavil uradni načrt za delitev na dve ločeni podjetji, je Patricio pojasnil, da je glavni problem struktura podjetja, ki jim preprečuje dobro določanje prioritet in vlaganje. Heinz se bo oblikoval v podjetje, ki bo združevalo hitro rastoče kategorije, ki so poleg Heinzovih izdelkov še Philadelphia in Kraft Mac & Cheese.

Kako se je Warren Buffett odzval na delitev?

Te blagovne znamke so lani ustvarile približno 15,4 milijarde dolarjev (več kot 13 milijard evrov), od tega 75 odstotkov od Heinza. Druge blagovne znamke, Oscar Mayer, Kraft Singles in Lunchabels, ki so lani ustvarile približno 10,4 milijarde dolarjev (več kot 8,8 milijarde evrov), se prodajajo Kraftu. Dan po objavi delitve so delnice Kraft Heinza padle za 7,2 odstotka, čeprav so vlagatelji že vedeli, kaj se bo zgodilo. 

Warren Buffett je moral javno priznati, da je razočaran nad delitvijo. "Očitno ni bila briljantna ideja, da bi vse te blagovne znamke dali v isti koš, vendar mislim, da delitev tega ne bo popravila," je Buffett povedal za CNBC.

Delničarji niso imeli vpliva na odločitev

Berkshire Hathaway z 27,5-odstotnim deležem, vrednim približno 8,9 milijarde dolarjev (7,6 milijarde evrov), ostaja največji delničar. Greg Abel, Buffettov naslednik pri Berkshire Hathawayu, je prav tako kritiziral odločitev Kraft Heinza, o kateri delničarji niso imeli besede. 

Med glavnimi razlogi za debakel združitve Krafta in Heinza analitiki navajajo preveč agresivno zniževanje stroškov, pomanjkanje inovacij, popolnoma različne cilje in značaje podjetij ter nove trende na trgu. Stranke se obračajo k bolj zdravim in manj predelanim izdelkom, 3G Capital, znan kot brutalen zniževalec stroškov, pa ni želel vlagati v posodobitev izdelkov in blagovnih znamk, ko so to najbolj potrebovali, zato je izgubil del trga.

Globalno vs. lokalno

Poleg tega Heinz kot globalna blagovna znamka omak ni mogel uskladiti svojih interesov s Kraftom kot podjetjem, osredotočenim na Ameriko. Podjetji imata različni distribucijski mreži in trženjski strategiji, ki jih, kot se je izkazalo, ni mogoče upravljati pod eno samo družbo, hkrati pa zmanjševati stroškov. Posledica tega je, da je Kraft Heinz od združitve in današnje ločitve izgubil približno 60 odstotkov svoje vrednosti in bo moral še vedno plačati 300 milijonov dolarjev stroškov ločitve (255 milijonov evrov). Zgodbe ne izboljša niti dejstvo, da je 3G Capital v četrtem četrtletju 2023 tiho prodal svoj 16,1-odstotni delež, potem ko ga je skozi leta postopno zmanjševal. Ločitev Krafta in Heinza naj bi bila zaključena v drugi polovici leta 2026.

Pričakuje se odobritev delničarjev in regulatorjev

Analitiki so skeptični in verjamejo, da bo ločitev pomagala le nekaterim podjetjem, trend pa ni ugoden. Poleg Kraft Heinza so se prestrukturirala tudi druga velika živilska podjetja. Kellogg je pred dvema letoma izločil prigrizke (Pringles, Cheez-It), Unilever sladoled (Magnum in Ben & Jerry's), medtem ko več drugih podjetij napoveduje ločitve.

Konsolidacija v ameriški živilski industriji ni več zmagovalna strategija

Trg se hitro spreminja, preference potrošnikov se lahko spremenijo čez noč, počasni, slabo organizirani konglomerati, kot je Kraft Heinz, pa se ne morejo več dovolj hitro odzvati na spremembe. Tako Kraft kot Heinz sta izgubila veliko časa in vrednosti, zdaj se morata znova boriti v bitkah, ki sta jih nekoč dobila.

Vir: Poslovni dnevnik

Se vam zdijo informacije pomembne? Vam je članek všeč? Delite ga s prijatelji!

Najbolj brane novice:

 

Komentarji (0)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV
Oglaševanje Uredništvo PRO PLUS Moderiranje Piškotki Spremeni nastavitve piškotkov Politika zasebnosti Splošni pogoji Pravila ravnanja za zaščito otrok
ISSN 2630-1679 © 2025, Cekin.si, Vse pravice pridržane Verzija: 1245