Cekin.si
Podpis čeka

Finance

Ali znajo pripadniki generacije Z napisati ček?

M.M.
02. 08. 2023 04.45
1

Starostne razlike in finance, kako je s tem? Ali mladi znajo napisati ček in ali stari znajo uporabljati mobilne aplikacije za finance? Poglejmo!

Različne generacije so bile priča različnim gospodarskim okoliščinam. Bili so časi velikega gospodarskega razcveta, bili pa so tudi časi težkih recesij. Kako pa makroekonomski trendi vplivajo na naše finančno znanje? In ali bi vzpon finančne tehnologije lahko zapolnil to generacijsko vrzel?

Finančni portal FinanceBuzz je raziskal, kako generacijske razlike vplivajo na finančno pismenost in navade, ter primerjal različne odzive različnih generacij.

Raziskava je pokazala, da skoraj polovica polnoletnih pripadnikov generacije Z še nikoli ni napisala čeka, 80 odstotkov pripadnikov generacije baby boom pa ni prepričanih, ali bi lahko samostojno uporabljali mobilno plačilno aplikacijo.

Milenijci bolj kot druge generacije verjamejo, da je visokošolska izobrazba pot do dobre plače. Ko gre za finančne produkte, je jasno, da se mlajši ljudje hitreje prilagajajo kot starejši, zlasti na mobilno tehnologijo.

Baby boom je generacija, za katero je najmanj verjetno, da bo uporabljala spletne banke, investicijske aplikacije, mobilna plačila, storitve "Kupi zdaj/plačaj pozneje" in celo plačilne aplikacije peer-to-peer (P2P), kot sta Venmo in CashApp.

Le 49 odstotkov pripadnikov generacije baby boom je izjavilo, da uporabljajo plačilne storitve P2P, v primerjavi z 78 odstotki milenijcev in 72 odstotki anketirancev generacije Z. Podobno je samo 15 odstotkov pripadnikov generacije baby boom dejalo, da uporabljajo mobilne plačilne aplikacije, kot je Apple Pay. To je v primerjavi z več kot polovico (56 odstotkov) anketiranih iz generacije Z.

Ček
ČekFOTO: Thinkstock

A velik razkorak je tudi na drugi strani

83 odstotkov pripadnikov generacije baby boom še vedno najraje plačuje z gotovino, vendar le 21 odstotkov članov generacije Z počne enako. Za osebne čeke približno 65 odstotkov baby boom generacije pravi, da jih še vedno uporabljajo. To je v primerjavi s samo 21 odstotki generacije Z.

Zdi se, da se starejše generacije raje držijo tistega, kar poznajo, in se počutijo udobno.

Vir: Biznis Telegraf

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.

Komentarji (1)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV
Oglaševanje Uredništvo PRO PLUS Moderiranje Piškotki Politika zasebnosti Splošni pogoji Pravila ravnanja za zaščito otrok
ISSN 2630-1679 © 2025, Cekin.si, Vse pravice pridržane Verzija: 861