Cekin.si
Bogati Američan

Finance

Premožni Američani postajajo previdnejši pri potrošnji

M.M.
21. 05. 2024 04.15
0

Premožni Američani so bili vedno gonilo ameriškega gospodarstva, a morda se njihova era počasi končuje. Premoženje ameriških gospodinjstev se je v zadnjih letih povečalo, in sicer kljub visoki inflaciji in povišanim stroškom zadolževanja.

Močan delniški trg skupaj z naraščajočimi vrednostmi stanovanj je v obdobju 2019–2022 povečal premoženje Američanov, je razvidno iz poročila Federal Reserve o financah gospodinjstev. To povečanje še naprej krepi finance Američanov, saj delnice podirajo rekorde, visoki donosi obveznic pa krepijo varčevalne račune. Poleg tega so številni Američani, ki so pred začetkom zviševanja obrestnih mer s strani Fed leta 2022 sklenili hipotekarne kredite z nizkimi obrestnimi merami, zaščiteni pred učinki visokih hipotekarnih obrestnih mer. 

Vse skupaj pomeni, da je velika skupina ljudi v ZDA kljub inflaciji še naprej zapravljala za luksuz, potovanja in zabavo. Gospodarska rast v ZDA se je leta 2023 pospešila z veliko hitrostjo, predvsem po zaslugi ameriških potrošnikov, poroča ameriška spletna stran CNN. In prav Američani, starejši od 54 let, so tisti, ki imajo v ZDA v lasti velik del premoženja gospodinjstev, več kot 70 odstotkov.

Vendar se je gospodarski zagon v zadnjem času nekoliko upočasnil, saj so bili podatki o zaposlenosti in porabi na drobno za april slabši od pričakovanj. Čeprav širše gospodarstvo ostaja zdravo, vključno s trgom dela z brezposelnostjo pod štirimi odstotki, obstajajo znaki, da se je vedenje premožnih Američanov spremenilo.

"Znano je, da se potrošniki z najnižjimi dohodki resnično spopadajo z inflacijo, vendar z ekonomskega vidika največ zapravljajo tisti z višjimi dohodki," je za CNN povedala Nanette Abuhoff Jacobson, globalna naložbena strateginja pri družbi Hartford Funds.

Bogata Američanka
Bogata AmeričankaFOTO: Adobe Stock

V zadnjem krogu poslovnih rezultatov podjetij se je pojavilo nekaj dokazov, da so premožni Američani vse bolj previdni.

Britanski luksuzni trgovec na drobno Burberry je prejšnji teden sporočil, da se je njegov dobiček v proračunskem letu, ki se je končalo konec marca, zmanjšal za 40 odstotkov. Prodaja v Ameriki se je med letom zmanjšala za 12 odstotkov. "Izvajanje našega načrta ob upočasnjenem povpraševanju po luksuznih izdelkih je bilo zahtevno," je v izjavi povedal Jonathan Akeroyd, glavni izvršni direktor podjetja Burberry.

Podjetje LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton je prejšnji mesec v svojih zadnjih poslovnih rezultatih poročalo, da se je povpraševanje po vrhunskih alkoholnih pijačah v ZDA močno zmanjšalo, zaradi česar je oddelek za alkoholne pijače francoskega luksuznega konglomerata imel visoke zaloge.

Walmart, ki je tradicionalno namenjen Američanom z nižjimi in srednjimi dohodki, je prejšnji teden celo poročal, da so k njegovim dobičkom v zadnjem četrtletju prispevala predvsem gospodinjstva z višjimi dohodki ali tista, ki zaslužijo več kot 100.000 ameriških dolarjev na leto, kar je 92.052 evrov.

Vendar širša slika ni tako črnogleda

Royal Caribbean Cruises je zaradi dobrih rezervacij in visoke porabe na ladjah presegel pričakovanja glede dobička v prvem četrtletju. Povpraševanje po križarjenjih, ki so verjetno dejavnost za premožne, kaže, da bogati Američani še niso začeli množično opuščati potovanj. Vendar pa nekateri dvakrat premislijo, preden potegnejo kartico ali kliknejo na gumb za nakup.

Potrošniki so na splošno postali bolj občutljivi na cene.

Številni so se znašli v spirali dolgov. Med njimi je tudi 28-letna Ariel Barnes, ki ima dolgove na sedmih kreditnih karticah in s težavo plačuje minimalne obroke dolga. "Obresti so tako visoke, da se jim je težko izogniti," je povedala Barnesova. In slednja ni osamljen primer. Približno eden od sedmih (15,3 odstotka) kreditojemalcev iz generacije Z je po podatkih nove raziskave newyorške banke Federal Reserve Bank of New York izčrpal svoje kreditne kartice. Newyorška centralna banka je generacijo Z opredelila kot posojilojemalce, rojene med letoma 1995 in 2011, čeprav drugi kot mejno vrednost navajajo leto 1996 ali 1997.

Za primerjavo: le 4,8 odstotka posojilojemalcev iz baby boom generacije in 9,6 odstotka posojilojemalcev iz generacije X je izčrpalo svoje kreditne kartice, kar je lahko znak resnih težav z denarnim tokom.

Povzeto po CNN

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.

Komentarji (0)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV
Oglaševanje Uredništvo PRO PLUS Moderiranje Piškotki Politika zasebnosti Splošni pogoji Pravila ravnanja za zaščito otrok
ISSN 2630-1679 © 2025, Cekin.si, Vse pravice pridržane Verzija: 861