Cekin.si
Lahko ste povsem spontani.

Varčevanje

Ali veste, kaj je 'mehko varčevanje'?

M.M.
03. 11. 2024 04.47
0

Med mladimi se je uveljavil nov trend.

Večina ljudi ima en jasen cilj: trdo delati, prihraniti denar in se zgodaj upokojiti. Ste tudi vi med njimi? Potem nadaljujte z branjem!

Načrt je, da je treba v življenju uživati in ne ves čas delati, nato pa v starosti životariti od drobtinic. Tega se zavedajo tudi mlajši, ki želijo več kot le delati za osnovno eksistenco. Med mlajšimi zaposlenimi se je tako začel pojavljati trend mehkega varčevanja, ki postavlja pod vprašaj tradicionalno razmišljanje in odnos do denarja.

Mehko varčevanje pomeni, da se manj denarja nameni za prihodnost, več pa za sedanjost, poroča ameriška spletna stran CNBC.

Podporniki tovrstnega varčevanja so najpogosteje pripadniki generacije Z, ki se vsekakor držijo načela, da so izkušnje pomembnejše od denarja. 

"Mehko življenje" je življenjski slog, ki vključuje udobje in malo stresa ter daje prednost osebni rasti in duševnemu dobremu počutju. Iz tega izhaja tudi "mehko varčevanje". 

Poročilo "Prosperity Index", ki ga je pripravil inštitut Intuit, ugotavlja, da je pristop generacije Z, rojene po letu 1997, k naložbam in osebnim financam "mehkejši" kot v prejšnjih desetletjih. Kaj to pomeni? To pomeni, da mlajši vlagatelji vlagajo svoj denar v namene, ki odražajo njihova osebna stališča.

Prav tako iščejo čustveno povezanost z blagovnimi znamkami in strokovnjaki, s katerimi se odločijo sodelovati, je za CNBC povedala Liz Koehler, vodja za sodelovanje s svetovalci pri ameriškem podjetju BlackRock Wealth Advisory.

Trije od štirih pripadnikov generacije Z bi raje imeli boljšo kakovost življenja kot dodaten denar na banki.
Trije od štirih pripadnikov generacije Z bi raje imeli boljšo kakovost življenja kot dodaten denar na banki.FOTO: Shutterstock

Ali ljudje manj varčujejo?

Mlajši delavci se želijo osvoboditi finančnih omejitev. Trije od štirih pripadnikov generacije Z bi raje imeli boljšo kakovost življenja kot dodaten denar na banki, kaže poročilo družbe Intuit.

Pravzaprav se zdi, da so osebne stopnje varčevanja med današnjimi Američani zrcalo trenda mehkega varčevanja.

Po podatkih ameriškega urada za ekonomske analize bodo Američani leta 2023 varčevali manj. Po podatkih podjetja Trading Economics, ki segajo vse do leta 1959, je bila osebna stopnja varčevanja – del razpoložljivega dohodka, ki ga posameznik nameni za varčevanje – avgusta precej nižja, in sicer 3,9 odstotka, v primerjavi s povprečjem 8,51 odstotka v zadnjem desetletju.

Eden od razlogov za zmanjšanje osebnih prihrankov je odprava posledic pandemije covida-19, je povedal Ryan Viktorin, podpredsednik finančnega svetovalca pri družbi Fidelity Investments, ki se ukvarja s finančnimi storitvami.

Ker so Američani v zadnjih dveh do treh letih med pandemijo porabili precej manj denarja, bodo ljudje zdaj najverjetneje porabili veliko več, da bi nadoknadili izgubljeni čas, je povedala za CNBC.

Poleg tega ljudje zaradi inflacije težje pokrivajo svoje izdatke ali varčujejo, je dejala Koehlerjeva.

Zmanjšanje stopnje osebnega varčevanja odraža tudi spremembo finančnih ciljev med današnjimi delavci. Mlajši ljudje, ki vstopajo na trg dela, prinašajo nove finančne prioritete in so bolj nagnjeni k "ravnovesju med tradicionalnim 'prizadevanjem', da bi prihranili vsak cent, in uporabo dela svojega dodatnega dohodka za uživanje življenja zdaj", je dejal Viktorin.

Upokojitev in varčevanje

Upokojitev je za večino delavcev veliki finale. Vse bolj pa jih skrbi, da se morda sploh ne bodo mogli upokojiti.

Poročilo družbe Blackrock kaže, da bo leta 2023 le 53 odstotkov delavcev verjelo, da se bodo lahko upokojili z življenjskim slogom, ki si ga želijo. Med razlogi za pomanjkanje zaupanja v upokojitev med delavci so bili navedeni pomanjkanje dohodka v pokoju, zaskrbljenost zaradi nestanovitnosti trga in visoke inflacije.

Enako menijo tudi mlajši delavci, saj dva od treh pripadnikov generacije Z nista prepričana, ali bosta kdaj imela dovolj denarja za upokojitev.

Vendar pa ta strah mlajše generacije morda ne skrbi tako zelo, saj se večina dejansko želi upokojiti zgodaj ali pa se sploh upokojiti, je pokazalo poročilo podjetja Intuit.

Poleg tega je Transameriški center za pokojninske študije ugotovil, da skoraj polovica delovno aktivnega prebivalstva pričakuje, da bo delala tudi po 65. letu starosti ali pa se ne namerava upokojiti.

Tradicionalno pomeni upokojitev dokončno zapustitev delovne sile. Vendar so strokovnjaki ugotovili, da se med generacijami spreminja tudi sama opredelitev upokojitve.

Približno 41 odstotkov pripadnikov generacije Z in 44 odstotkov pripadnikov milenijske generacije, torej tistih, ki so trenutno stari od 27 do 42 let, si v času upokojitve precej bolj verjetno želi opravljati neko obliko plačanega dela.

To je več kot 31 odstotkov anketiranih pripadnikov generacije X (rojeni med letoma 1965 in 1980) in 21 odstotkov anketiranih pripadnikov generacije Baby Boom (rojeni med letoma 1946 in 1964), kaže poročilo Transameriškega centra za pokojninske študije.

Zaradi te vse večje naklonjenosti vseživljenjskemu dohodku bi lahko "upokojitev" morda postala zastarela.

Čeprav mlajši delavci ne nameravajo prenehati delati, si še vedno prizadevajo povečati svoje pokojninske prihranke.

Fidelityjeva analiza o upokojevanju v drugem četrtletju je pokazala, da so milenijci in pripadniki generacije Z še vedno glavni upravičenci varčevalnega načrta, ki ga ponujajo ameriški delodajalci in ima za varčevalce davčne ugodnosti.

Za kaj ljudje porabijo več denarja?

Še vedno ostaja eno vprašanje: kam ljudje usmerjajo svoj denar, ko več trošijo in manj varčujejo?

Študija podjetja Intuit je pokazala, da so milenijci in pripadniki generacije Z v primerjavi z generacijo X in generacijo boom bolj pripravljeni zapravljati za hobije in nebistvene nakupe.

Približno 47 odstotkov milenijcev in 40 odstotkov pripadnikov generacije Z je izrazilo potrebo po denarju za uresničevanje svoje strasti ali hobija v primerjavi z le 32 odstotki pripadnikov generacije X in 20 odstotki pripadnikov generacije boom.

Strokovnjaki so med nebistvenimi doživetji, ki jim mlajša generacija daje prednost, izpostavili potovanja in zabavo.

Andy Reed, vodja oddelka za vedenje vlagateljev v podjetju za upravljanje naložb Vanguard, je dejal, da se je poraba generacije Z za zabavo leta 2022 povečala na 4,4 odstotka v primerjavi s 3,3 odstotka leta 2019.

Poleg tega se Američani "znova osredotočajo" na popotovanja po pandemiji, kar je možen razlog za zmanjšanje stopenj osebnega varčevanja, je dejal Viktorin iz družbe Fidelity.

Čeprav mlajša generacija varčuje manj, to ne pomeni, da živi od plače do plače

Zdi se, da "generacija Z živi v okviru svojih zmožnosti, njihova povečana poraba pa bolj odraža naraščajoče stroške osnovnih življenjskih potrebščin kot pa naraščajoč okus za razkošje," je opozoril Reed.

"Poraba denarja za stvari, ki vas resnično osrečujejo, je odlična ... [vendar] bi morali ljudje zadovoljiti svoje kratkoročne potrebe in slediti svojim dolgoročnim ciljem, preden začnejo prosto trošiti," je dodal.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.

Komentarji (0)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV
Oglaševanje Uredništvo PRO PLUS Moderiranje Piškotki Politika zasebnosti Splošni pogoji Pravila ravnanja za zaščito otrok
ISSN 2630-1679 © 2025, Cekin.si, Vse pravice pridržane Verzija: 856