Winnie Sun, soustanoviteljica podjetja Sun Group Wealth Partners s sedežem v Irvinu v Kaliforniji, pravi, da se nekatere osebe ob besedi upravljanje z denarjem "zgrozijo". "To je podobno, kot če bi nekomu rekli, da se mora zdravo prehranjevati," je dejala Sunova, članica sveta svetovalcev ameriške medijske hiše CNBC. "Za povprečnega potrošnika je to zelo obremenjujoč koncept," je dodala.
Približno 68 odstotkov potrošnikov pravi, da bi jim upravljanje z osebnimi financami pomagalo pri doseganju osebnih in družinskih ciljev, vendar jih 40 odstotkov pravi, da še nikoli niso imeli urejenega domačega proračuna, je pokazala anketa, ki jo je leta 2019 objavil odbor CFP Board, ki nadzoruje podeljevanje naziva certificiranega finančnega načrtovalca.
Sun ocenjuje, da se več kot 60 odstotkov njenih strank "počuti, kot da bodo dobesedno trpeli", če se bodo morali ukvarjati z vodenjem domačega proračuna.
Ponavadi je tako, da pogovori o vodenju osebnih financ potekajo v dveh smereh – o porabi denarja za nujne stvari in porabi za želje. A kaj hitro lahko ta okvir za večino ljudi postane zelo pretesen ter vodi do nezadovoljstva in na koncu do opustitve upravljanja z denarjem.
Ta klasični okvir naj bi nam pomagal pretehtati finančne prednostne naloge in tako nadzorovati porabo, je dejala Sarah Newcomb, vedenjska ekonomistka pri družbi Morningstar. A v ljudeh lahko prebudi tudi občutek pomanjkanja.
Klasični finančni nasvet, ki namreč pravi, da je treba zmanjšati porabo za želje, kot so zabava, druženje, hobiji, zmenki in izobraževanje, je na primer v nasprotju z "naravnim procesom človeške motivacije", meni Newcombova. "Da, številke morajo delovati, vendar mora delovati tudi vaše življenje," je zapisala. "V nasprotnem primeru se boste notranje upirali svojemu proračunu, vsi pa vemo, kako se to lahko konča," opozarja.
Kako bi morali preoblikovati načrtovanje proračuna?

Finančni strokovnjaki priporočajo, da koncept oblikovanja proračuna spremenite v pozitiven in ne negativen koncept.
Sun je dejal, da lahko na primer gospodinjstva o domačem proračunu razmišljajo kot o "zbiranju sredstev" namesto o zmanjševanju porabe.
Določijo lahko tudi finančne cilje. Na primer, kaj želijo storiti z dodatnimi sredstvi? To je lahko odplačevanje dolga, dolgoročno varčevanje ali zbiranje denarja za kratkoročne cilje, kot so počitnice, je dejala Sunova. "Cilji naj vodijo pripravo proračuna."
"Zame načrtovanje proračuna ne pomeni omejevanja samega sebe," je v pogovoru za JPMorgan Chase in Essence dejala Lynnette Khalfani-Cox, strokovnjakinja za osebne finance, znana kot Money Coach. "Gre za to, da se odločim, kako bom razporedila svoja sredstva in kako bom porabila svoj denar," poudarja.
Trk dveh struj ali različna stališča partnerjev
Newcombova priporoča tudi iskanje novih strategij, s katerimi lahko zadovoljite svoje potrebe in hkrati prihranite denar.
Newcomb navaja resnični primer moža in žene, ki sta se prepirala o tem, koliko denarja vsako leto porabi za svoj čoln. Njegove potrebe so povezane s samouresničevanjem – on uživa v svobodi, ki mu jo omogoča čoln. Ona išče varnost in zaščito, ki sta prav tako pomembni za kakovost njenega življenja.
V tem primeru je mož našel novo strategijo: v klubu je mladim ponujal učne ure jadranja, kar je pomagalo nadomestiti stroške vzdrževanja čolna, ženi pa omogočilo, da je dodaten prihodek preusmerila v varčevanje.
Sun pravi, da obstajajo tudi drugi preprosti načini, kako lahko gospodinjstva najdejo dodaten denar, ne da bi pri tem veliko žrtvovala.
Gospodinjstva z več kot eno storitvijo pretočnih vsebin se lahko na primer odločijo, da bodo šest mesecev uporabljala eno storitev, nato pa naslednjih šest mesecev prešla na drugo, s čimer se proračun za to storitev zmanjša za 50 odstotkov, je dejala.
Gospodinjstva, ki imajo dovolj sredstev za nujne primere, lahko razmislijo o nakupu avtomobilskih in drugih zavarovalnih polic, za katere bodo plačevala nižje mesečne premije, je dejala Sunova.
Lahko se tudi dogovorijo, da bodo naročali dostavo živil na dom, tako se bodo lahko ognili nepotrebnim in impulzivnim nakupom v fizični trgovini. Sunova ugotavlja, da stranke na ta način običajno prihranijo od 20 do 25 odstotkov ali več pri nakupu živil.
Vsak dodaten denarni tok se lahko takoj uporabi za odplačilo dolga, dolgoročno varčevanje ali kratkoročni cilj, je dejala.
Na koncu, če gre za težave z denarjem, stranke pozove, naj v mesecu dni zmanjšajo porabo za 5 do 10 odstotkov. Po vsakem tednu uspeha jih spodbuja, naj praznujejo tako, da namesto dolga ustvarjajo spomine: morda tako, da nekaj počnejo s prijatelji ali se družijo v parku, na plaži ali pri nekom doma.
"Negativne občutke morate nadomestiti z veseljem," je dejala.
Povzeto po CNBC Your Money.
Komentarji (0)
Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV