Otroci, ki so odraščali s starši, ki so skrbno načrtovali proračun in ga pametno zapravljali, bodo bolj verjetno razvili podoben odnos do denarja. Po drugi strani pa bodo tisti, ki so odraščali v okolju, kjer je bilo zapravljanje nepremišljeno, morda morali kot odrasli izboljšati svoje finančne navade.
Nekatere navade, ki jih imajo ljudje danes – kot sta odlašanje z impulzivnimi nakupi ali racionalno razmišljanje o naročninah – so pogosto znak, da so odraščali s starši, ki so jih naučili ceniti denar in ga pametno zapravljati. Raziskave kažejo, da ljudje, ki so odraščali z dobrimi finančnimi navadami, manj verjetno zapravljajo denar za te stvari.
Hrana v smeteh

Dobri finančni temelji se pogosto kažejo v navadi, da hrane ne zavržemo. Mnogi ljudje so odraščali z neizrečenim pravilom, da za večerjo pojedo včerajšnje kosilo ali pa ostanke spakirajo za jutrišnji obrok. Poleg varčevanja denarja gre tudi za spoštovanje truda, vloženega v pripravo hrane.
Po eni študiji povprečna prehrana vključuje pet doma pripravljenih obrokov na teden, tri obroke iz ostankov hrane, tri obroke s hrano za s seboj in tri obroke iz restavracij. Tisti, ki so se naučili, da ne zavržejo hrane, vedo, kako pomembno je porabiti tisto, kar že imaš, preden narediš ali kupiš nekaj novega, poroča YourTango.
Naročnine, ki jih ne uporabljate

Če se navadite redno spremljati svoje stroške, pogosto ne plačujete za naročnine, ki jih ne uporabljate več. Čeprav se nekaj evrov na mesec morda zdi nepomembno, dolgoročno pomeni precejšen znesek za storitve, ki ostanejo neuporabljene. Raziskava YouGov je pokazala, da kar trije odstotki potrošnikov v zadnjih šestih mesecih niso uporabili več kot pet aktivnih naročnin.
Ljudje, ki so vajeni pregledovati svoje račune in odpovedovati naročnine, ki niso več uporabne, svoj denar običajno usmerjajo v stvari, ki jih dejansko uporabljajo.
Nakupovanje zgolj zato, da bi bili v stilu
Dobro razvita finančna ozaveščenost pogosto pomeni, da nočemo porabljati denarja, da bi sledili trendom. Čeprav je naravno želeti biti v koraku z modo ali tehnologijo, tisti, ki so vzgojeni z jasnimi vrednotami, ne dovolijo, da bi zunanji videz določal njihovo vrednost.
Zgodovinar Lawrence R. Samuel pravi: Nepotrebne stvari pogosto izražajo višji status kot nujne stvari, kar pojasnjuje, zakaj so luksuzni izdelki in izkušnje, s katerimi se lahko pohvalimo, tako privlačni za tiste, ki iščejo družbeno priznanje.
Ta pristop temelji na prepričanju, da samozavest ne prihaja iz denarnice, temveč od znotraj. Namesto da impulzivno kupujejo najnovejše in najdražje predmete, so dobro vzgojeni ljudje bolj previdni pri izbiri tistih, ki jih resnično potrebujejo – in ob pravem času.
Vir: index, YourTango
Se vam zdijo informacije pomembne? Vam je članek všeč? Delite ga s svojimi prijatelji!
Najbolj brane novice:
Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV