Otroci so se vrnili v šolo, po sproščenih poletnih dneh pa je lahko prilagajanje šolski rutini težko. Nova pravila, urniki in številne obveznosti mnoge pustijo utrujene in preobremenjene. Starši pogosto z najboljšimi nameni še povečajo pritisk s pričakovanjem odličnih ocen, poroča Psychology Today.
Čeprav si vsi želimo, da bi bili naši otroci uspešni, je pomembno, da ne zanemarimo njihovega čustvenega in duševnega zdravja. Občutki notranjega zadovoljstva so močno povezani z akademskim uspehom, kar potrjujejo tudi raziskave. Ena študija s 3400 dijaki je pokazala, da so imeli učenci z višjo stopnjo dobrega počutja bistveno večjo verjetnost, da bodo imeli boljše ocene v naslednjih sedmih do osmih mesecih.

Druga obsežna študija, ki je zajela več kot 750.000 učencev v Butanu, Mehiki in Peruju, je pokazala, da so tisti, ki so se naučili približno desetih življenjskih veščin, dosegli višje rezultate na nacionalnih izpitih kot tisti, ki so se učili po tradicionalnem učnem načrtu.
Žal se dobro počutje mladih zmanjšuje. Vedno več otrok se počuti osamljeno, tesnobno in depresivno, kar ni presenetljivo, saj so ti občutki povezani s slabšim akademskim uspehom. Čeprav ni čarobnega zdravila, obstajajo preproste, a koristne navade, ki jih starši lahko privzgojijo svojim otrokom, da jih okrepijo od znotraj navzven in jih pripravijo na uspeh, tako v šoli kot v življenju.
Prepoznati in uporabljati svoje prednosti
Eden najboljših načinov, kako pomagati svojemu otroku, je, da ga spodbudite, da se osredotoči na svoje osebne prednosti. Strokovnjaki s področja pozitivne psihologije so opredelili 24 ključnih značajskih prednosti, ki so pomembne v vseh kulturah – na primer ustvarjalnost, radovednost, prijaznost in vztrajnost. Vsi jih imamo, vsako v svoji kombinaciji.
Ko se otroci naučijo prepoznati in uporabljati svoje prednosti, se počutijo bolj varne in pristne. Namesto da posnemajo druge, se naučijo biti to, kar so. Ta občutek notranjega ravnovesja poveča zadovoljstvo in motivacijo ter posledično izboljša akademski uspeh.
Prilagodljiva miselnost pomaga pri učenju
Carol Dweck, psihologinja na Univerzi Stanford, je ugotovila, da so otroci, ki verjamejo, da se lahko s trudom izboljšajo, uspešnejši. To miselnost imenuje miselnost rasti.
Če na primer vaš otrok reče: Nisem dober v matematiki, ga naučite, naj doda besedo še – Še nisem dober v matematiki. To sporoča, da so znanje in spretnosti nekaj, kar se razvije, ne nekaj, s čimer se rodimo.
Ko ne gre, mu pomagajte razmišljati drugače
Neuspeh je sestavni del učenja, vendar ga otroci pogosto doživljajo dramatično. Čutijo strah in tesnobo, njihove misli pa se samodejno usmerijo v najslabši možni scenarij. To je normalen odziv, vendar je pogosto nerealen.
Dr. Martin Seligman, ustanovitelj pozitivne psihologije, svetuje preprosto tehniko: najprej naj si otrok predstavlja najslabši možni izid. Nato naj razmisli o najboljšem. In na koncu naj oceni, kaj se bo dejansko najverjetneje zgodilo.
Ta vaja pomaga otrokom, da se umirijo, razmišljajo racionalno in ne zapadejo v nepotrebno paniko.
Otroci, ki se dobro počutijo, dosegajo boljše rezultate
V tem šolskem letu ne pozabite na najpomembnejše: kako se vaš otrok počuti. Njihovo dobro počutje mora biti pred ocenami. Pomagajte jim prepoznati njihove prednosti, spodbujajte miselnost rasti in jih naučite, kako se spopasti z neuspehom. Ta pristop gradi notranjo odpornost in vašemu otroku daje temelje za uspeh – ne le v šoli, ampak tudi v življenju.
Vir: Index in Psychology Today
Se vam zdijo informacije pomembne? Vam je članek všeč? Delite ga s prijatelji!
Najbolj brane novice:
Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV