Cekin.si
Zavarovanje avtomobila

Zavarovanja

Lastniki avtomobilov, ste tudi vi zaznali, da se je to podražilo?

Špela Zupan
25. 05. 2023 04.30
0

Kje so vzroki za podražitve, pojasnjujejo v slovenskih zavarovalnicah.

V letu 2022 se je obrnil nekajletni trend padanja višine premij za avtomobilska zavarovanja in zavarovalnice so pojasnile vzroke, ki so večplastni ter mnogi tudi nepredvidljivi in nanje ne morejo vplivati. 

"Zaradi okoliščin, na katere nimamo vpliva in se odražajo na globalni ravni (v gospodarstvu in v obliki naravnih dogodkov), kot tudi zaradi nekaterih sprejetih ukrepov v Sloveniji, smo prilagodili višino premije pri avtomobilskih zavarovanjih. Cenovne prilagoditve so različne glede na vrsto zavarovanja in obseg kritij ter znašajo v povprečju vsaj 10 odstotkov," so sporočili iz zavarovalnice Generali

Ob poškodbi je namesto menjave boljša izbira popravilo, ker je ceneje, hitrejše, okolju bolj prijazno in ker del na vozilu ostane originalen. Vse seveda, če je dopustno s stališča varnosti.
Ob poškodbi je namesto menjave boljša izbira popravilo, ker je ceneje, hitrejše, okolju bolj prijazno in ker del na vozilu ostane originalen. Vse seveda, če je dopustno s stališča varnosti. FOTO: Adobe Stock

Med razlogi za podražitve zavarovanj za vozila so med drugim našteli vse višje cene rezervnih delov in tudi storitvenih uslug. Obrazložili so, da so cene ravno tako dvignili serviserji zaradi dražjega in težko dobavljivega materiala, višjih stroškov dela, dražjih energentov ... in dodali, da so na podražitve pri kasko zavarovanju (kjer je premija pogojena za vrednostjo vozila) vplivale tudi podražitve vozil

Poleg navedenega na višino premij vpliva tudi škodna pogostost, ki se zadnji dve leti zvišuje, "kar je delno posledica okrevanja po obdobju covid-19, učinek na višino izplačanih škod pa ima – kot že omenjeno – tudi inflacija, ker vpliva na cene materiala, storitev, energentov in drugih stroškov pri popravilih." 

Obenem so spomnili, da je "država oktobra 2022 s pet na devet odstotkov povišala višino požarne takse, ki se obračunava pri zavarovanjih, ki krijejo nevarnost požara (zavarovanje nepremičnin in vozil). Pretežni del tako zbranih sredstev država namenja za izobraževanje in usposabljanje gasilcev ter izvajanje gasilske dejavnosti." 

Pri sestavi premije moramo upoštevati vse okoliščine in naštete dejavnike, na katere zavarovalnice v marsikaterem primeru nimamo vpliva. Obenem moramo zagotavljati obveznosti, ki izhajajo iz zavarovalnih pogodb. —Zavarovalnica Generali

Premije so zaradi istih razlogov višje tudi pri zavarovalnici Triglav. "V lanskem letu smo prilagodili premije na področju avtomobilskih zavarovanj zlasti zaradi visoke rasti cen nadomestnih delov in cen storitev pogodbenih partnerjev, ki presegajo indeks splošne inflacije (ki se je lani na letni ravni gibala okoli 10 odstotkov). To se je odrazilo v nekaj manj kot 10-odstotni podražitvi zavarovanj v drugi polovici lanskega leta in nekoliko več kot osemodstotni letošnji podražitvi, saj so se prej omenjeni inflacijski pritiski nadaljevali. Cene urnih postavk partnerjev tudi zaradi vse višjih plač ličarjev in kleparjev še vedno naraščajo," so opisali. 

Vse je torej dražje na številnih povezanih področjih, ki posredno ali neposredno vplivajo na zavarovanja. "Cene nadomestnih delov so se samo v zadnjem letu v povprečju povečale za več kot 10 odstotkov, v zadnjih petih letih pa celo za več kot 40 odstotkov. Hkrati se povečuje tudi število delov/kosov, ki so v posameznih zavarovalnih primerih poškodovani ali uničeni, in deli so tudi cenovno precej višjega ranga, kot so bili v preteklosti. Tudi vozila so vedno dražja, opremljena z dražjimi in težje popravljivimi materiali (aluminij, karbon)," so obrazložili. Obenem proizvajalci "predpisujejo vse več menjav namesto popravil, kar pa je bistveno dražje in nenazadnje manj ekološko in tudi za stranko je manj ugodno, saj na menjavo rezervnega dela zaradi podaljšanih dobavnih verig čaka bistveno dlje, kot bi trajalo popravilo." 

Pri Zavarovalnici Triglav so kot primer podali gibanje povprečne cene "košarice" izbranih nadomestnih delov po letih. Izračuni kažejo, da je leta 2018 vrednost "košarice" nekaj manj kot 6900, leta 2020 skoraj 8000, leta 2022 9610 in marca leta 2023 že skoraj 10.300 evrov. 

Tudi v zavarovalnici Grawe so poudarili, da so premije zadnja leta kar padale, najbolj v času korone, in pojasnili, da se sedaj dražijo zaradi inflacije. "Cene so se zvišale na vseh področjih avtomobilskega zavarovanja, tudi ker nove police ne vsebujejo več določenih popustov, ki smo jih imeli v času korone. Prav tako smo zmanjšali nekatere popuste, ki imajo vpliv na celotno premijo in ne na posamezen produkt avtomobilskega zavarovanja," so sporočili. 

Opozorili so, da "trenutno doživljamo visoko škodno inflacijo, ki je okoli 25-odstotna. Zvišali so se stroški popravil vozil, torej delovnih ur, v največji meri pa tudi cene nadomestnih delov in samih vrednosti vozil ... Prav tako beležimo več škodnih primerov, k čemur prispeva veliko tudi narava – samo lani smo imeli za okoli pol milijona več izplačil iz naslova toče kot pa v letu poprej. Ker smo po zakonu dolžni imeti dovolj sredstev za pokrivanje škod iz avtomobilskih zavarovanj, mora takšnemu škodnemu povišanju slediti tudi dvig premije." 

"Podražitev avtomobilskih zavarovanj je posledica škodne inflacije. Ugotavljamo, da se nam je precej povišala povprečna škoda, tako materialna kot nematerialna. Samo pri kasko zavarovanjih se je povprečna škoda lani dvignila za 17 odstotkov, prav tako so se v zadnjem letu in pol večkrat dvignile urne postavke kleparjev, ličarjev, avto serviserjev in seveda vleke," so izpostavili pri zavarovalnici Sava. Poudarili so, da so dolžni izpolniti pogodbene zaveze do zavarovancev, "zato je bilo na posameznem segmentu potrebno prilagoditi tudi cene. Tako smo pri avtomobilskih zavarovanjih premijo v lanskem letu v povprečju povišali za 9,7 odstotka."  

Vsako registrirano vozilo mora biti zavarovano in namen je zavarovanje pred finančno izgubo ob škodi. Zavarovanje namreč sklepamo za večjo finančno varnost v primeru škode, sploh če gre za večjo škodo, ki je ne bi zmogli poravnati iz lastnega žepa.
Vsako registrirano vozilo mora biti zavarovano in namen je zavarovanje pred finančno izgubo ob škodi. Zavarovanje namreč sklepamo za večjo finančno varnost v primeru škode, sploh če gre za večjo škodo, ki je ne bi zmogli poravnati iz lastnega žepa. FOTO: Adobe Stock

Kako pa kaže za naprej? 

Časi so še vedno negotovi in nihče ne zna, ne zmore, niti si ne upa z gotovostjo napovedati, kaj prinaša prihodnost. "Ne moremo napovedati, kako se bodo gibali trendi. Lahko na primer omenimo višjo stopnjo letne inflacije, ki je v Sloveniji za april znašala 9,4 odstotka v primerjavi s stopnjo v evro-območju, ki je bila 6,9 odstotka. Zato bomo še naprej skrbno spremljali gospodarsko makrookolje in dogajanje na trgu (na primer vnovično naraščanje cen rezervnih delov) za zagotavljanje ustreznih kritij ob določeni premiji," so poudarili pri Generali. 

V Graweju so izpostavili, da je "cena zavarovanj zelo dinamična postavka. Zavarovalnice moramo zagotavljati ustrezno premijo glede na škodno dogajanje, saj moramo zagotoviti ves čas dovolj sredstev za izplačilo odškodnin oziroma zavarovalnin. Že same vremenske ujme in škode iz tega naslova lahko povzročijo dvig cen, zato težko napovedujemo podražitve ali cenitve v prihodnosti.

Pri Triglavu dodajajo, da bo vse zgoraj nanizano tudi v prihodnje vplivalo na višino zavarovalnih premij, "in sicer z namenom zagotavljanja enakega nivoja storitev in zavarovalnih kritij". Cenovno politiko sicer oblikujejo "v skladu z dinamiko razvoja in prevzemanja tveganj ter glede na pričakovane trende gibanja stroškov, ki nastanejo v sklopu sanacije škod v posamezni zavarovalni dejavnosti, in stranka na področju avtomobilskih zavarovanj plača premijo glede na obseg in profil tveganj, ki jim je izpostavljena v odnosu do sebe, ostalih udeležencev v prometu in posledično do zavarovalnice." 

Premije pa se obenem določajo za zavarovalno obdobje, ki sledi. "V skladu z napovedmi pristojnih institucij (Banka Slovenije, Evropska centralna banka, Evropska komisija) in glede na razmere na trgu ocenimo tveganja in trende oziroma gibanja škod ter z njimi povezane dejavnike. Poleg že realiziranih podražitev storitev in rezervnih delov na področju avtomobilskih zavarovanj je potrebno upoštevati tovrstne napovedi tudi za prihodnja leta (inflacija, pričakovana rast cen nadomestnih delov) in škodno dogajanje. Škode se v zadnjih letih povečujejo tudi zaradi naravnih nesreč, kot je na primer toča, obenem pa je na cesti vse večje število vozil, kar prav tako povečuje obseg škod," so razložili. 

Po pojasnilih slovenskih zavarovalnic je več razlogov in so premije višje zaradi inflacije, dražjih nadomestnih delov, višjih cen storitev pogodbenih partnerjev ...
Po pojasnilih slovenskih zavarovalnic je več razlogov in so premije višje zaradi inflacije, dražjih nadomestnih delov, višjih cen storitev pogodbenih partnerjev ... FOTO: Adobe Stock

Na kaj je treba biti pozoren pri sklepanju avtomobilskih zavarovanj? Tudi, da bo čim ceneje in s čim več ugodnostmi 

Prihranek je možen denimo z ugodnostmi za lojalnost ob sklenitvi več zavarovanj pri eni zavarovalnici ter ob več avtomobilskih zavarovanjih v družini (družinski popusti) in/ali pri eni in isti zavarovalnici (paketni popusti). 

A "najbolj pomembno pri sklepanju zavarovanj je, da zavarovanec ve, kaj je kupil, in da ni skritih izključitev. Ni toliko pomemben popust kot ustrezna storitev v primeru škodnega dogodka," so poudarili pri Graweju. 

Pri zavarovalnici Generali svetujejo sklepanje zavarovanj, ki jih potrebujete, in priporočajo, da upoštevajte nasvet zastopnika in da vzamete v ozir tudi dejanski način uporabe vozila (recimo, če ga vozite pretežno v mestu ali po vaških poteh, kjer je več tveganja za trk z divjadjo, kje je vozilo parkirano (ali je garažirano) ...). 

Pri Triglavu so ponovili, da so zavarovalne premije odvisne od več dejavnikov, med drugim recimo od izbire zavarovalnih kritij in tehničnih podatkov vozila, in zavarovancem svetujejo, naj skrbno izberejo paket avtomobilskega zavarovanja oziroma zavarovalna kritja glede na vozne navade in dnevno izpostavljenost avtomobila. Ob morebitni škodi pa bolj priporočajo popravilo in ne menjave, saj je ugodnejše, hitrejše in tudi okolju prijaznejše. 

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.

Komentarji (0)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV
Oglaševanje Uredništvo PRO PLUS Moderiranje Piškotki Politika zasebnosti Splošni pogoji Pravila ravnanja za zaščito otrok
ISSN 2630-1679 © 2025, Cekin.si, Vse pravice pridržane Verzija: 861