Čeprav so električni avtomobili običajno dražji od vozil na notranje izgorevanje, se tudi v Sloveniji čedalje več voznikov odloča zanje. Razlogi so večplastni in jih lahko pripišemo predvsem vse večji okoljski ozaveščenosti, nižjim stroškom uporabe ter seveda tudi možnosti pridobitve državnih subvencij in ugodnih kreditov Eko sklada. Obenem veljajo za zelo varna in zavarovalnice nudijo enaka zavarovanja zanje kot za vozila na ostale vrste pogona, tako da je tudi obseg zavarovalnega kritja enak.
Vsi lastniki morajo ne glede na vrsto pogona obvezno skleniti zavarovanje avtomobilske odgovornosti za kritje škode, ki jih voznik povzroči na drugih stvareh oziroma osebah, pri čemer na zavarovalnicah hkrati priporočajo tudi sklenitev zavarovanja voznika povzročitelja nesreče za primer telesnih poškodb ali smrti.
Za povračilo škode na lastnem vozilu pa je na voljo kasko zavarovanje, ki ima veliko različic in kombinacij. Zavarovanje splošnega kaska krije škodo zaradi uničenja ali poškodovanja zavarovanih stvari, ki je posledica presenetljivih in od voznikove volje neodvisnih dogodkov. Med drugim tako krije škodo v primeru prometne nesreče, trčenja, prevrnitve, zdrsa ali padca vozila, udarca ali padca kakega predmeta, snega ter ledenih sveč ali ledenih tvorb, so nanizali pri zavarovalnici Triglav. Poleg splošnega kaska pa je mogoče izbrati tudi različne kombinacije delnega kaska, kar je dodatno koristno v primeru uveljavljanja škode, saj se načeloma ne upošteva dogovorjena odbitna franšiza in zavarovanec ne izgubi že pridobljenega bonusa. Tovrstna zavarovanja obenem krijejo še škode, ki jih povzročijo požar, potres, udar strele, eksplozija, vihar, toča, snežni ali zemeljski plaz, poplava, hudourniška ali visoka voda, živali ... ter ob morebitnem razbitju ali poškodovanju stekel, vlomu, tatvini in izgubi avtomobilskih ključev.

Zavarovalne premije pa so odvisne od več dejavnikov, med drugim od izbire zavarovalnih kritij in tehničnih podatkov vozila, in se – kot zgoraj omenjeno – v osnovi ne razlikujejo od premij za avtomobile z notranjim izgorevanjem. A treba je poudariti, da so pri določanju in izračunu višine premije bistveni podatki moč motorja(kW) in vrednost novega vozila ter da zavarovalnice spremljajo tudi škodno pogostnost in stroške že izplačanih škod. Ker je premija za zavarovanje odvisna od novonabavne vrednosti vozila ter ker je nakupna cena e-vozila v povprečju višja in se hkrati tudi odprava škode na e-vozilih odraža v višjem strošku, je posledično primerno višja tudi končna zavarovalna premija. E-vozila imajo številne prednosti in tudi zavarovanje se v osnovi ne razlikuje od zavarovanja drugih vozil. A je vseeno specifično in je treba biti dodatno pozoren pri izbiri primernih zavarovalnih polic za kritje določene škode.
Dodatno je dobro vedeti, da zavarovalnice kot prednost jemljejo dobro opremo z varnostno-asistenčnimi sistemi in za vozila z učinkovitimi varnostnimi sistemi pogosto nudijo dodatne popuste. Sicer pa v povezavi z e-vozili ne zaznavajo več škodnih dogodkov in tudi poškodbe zaradi trčenja ali naravnih nesreč so podobne kot pri primerljivo opremljenih vozilih z motorjem z notranjim izgorevanjem. Potencialno višjo nevarnost vseeno lahko predstavlja visokonapetostna baterija v vozilih na električni pogon, in sicer zaradi visokih napetosti in možnosti vžiga poškodovane baterije, zato pri Triglavu priporočajo lastnikom kasko zavarovanje za tveganje požara.
Tudi pri zavarovalnici Generali je pri električnih podobna škodna pogostost kot pri vozilih na druge vrste pogona. So pa nekoliko višje izplačane škode, "saj so višje že nabavna cena avtomobilov ter nato tudi cena rezervnih delov in popravil". Lastnikom ob zavarovanju vseh vozil priporočajo, naj bodo prvenstveno pozorni, kako uporabljajo vozilo, čemur naj tudi prilagodijo zavarovanje. Na odločitev lahko hkrati precej vpliva tudi dejavnik, ali je vozilo na lizing, saj lizingoodajalci običajno zahtevajo kar široko paleto sklenjenih zavarovanj. Medtem ko dejstvo, da ima vozilo električni pogon, bistveno ne vpliva na odločitev, kakšna zavarovanja potrebuje lastnik, so obrazložili.

Pri zavarovanju e-vozil je treba posebej poudariti, da vsebuje zavarovanje avtomobilskega kaska poleg drugih kritij tudi direktni udar strele, ne pa tudi indirektnega udara strele, pa so še posebej izpostavili pri zavarovalnici Sava. Če torej v času polnjenja e-vozila pride do prenapetosti v omrežju zaradi vpliva indirektnega udara strele in posledično nastane škoda na vozilu, z običajnim kasko zavarovanjem ni krita. Zato lastnikom električnih vozil in priključnih hibridov toplo priporočajo vključitev posebnega kritja e-vozilo, ki zagotavlja tudi kritje tovrstne škode.
Na vseh zavarovalnicah svetujejo zavarovancem, naj skupaj z zavarovalnim zastopnikom skrbno izberejo paket avtomobilskega zavarovanja in naj zavarovalna kritja prilagodijo glede na potrebe, vozne navade, značilnosti in dnevno izpostavljenost avtomobila. Zagotovo pa se bo z razvojem tehnologije in čedalje večjega števila e-vozilna cestah razvijalo tudi področje njihovega zavarovanja, pri čemer bodo zavarovalnice prilagajale tarife glede na tveganja in po potrebi ponujale dodatna kritja.
Komentarji (0)
Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV