Cekin.si
Testiranja organizacij, kot je Zveza potrošnikov, kažejo, da cena ne odraža vedno kakovosti.

Finančni vodnik

Kako kakovostni so najcenejši izdelki?

L.E.
18. 09. 2014 08.07
10

So proizvodi, ki jih trgovine prodajajo pod svojim imenom, enako kakovostni kot tisti priznanih znamk? Strokovnjaki pojasnjujejo, da so tudi tisti najcenejši lahko zelo kakovostni.

Cena ni več pokazatelj kakovosti?
Cena ni več pokazatelj kakovosti?FOTO: Profimedia

Letos so na univerzi v Chicagu s študijo ugotovili, da tisti, ki imajo več znanja na področju prehranske industrije, v prodajalnah v povprečju pogosteje posegajo po izdelkih, ki so cenejši, torej predvsem po proizvodih, ki jih trgovine prodajajo pod svojim imenom. Enako velja za tiste, ki imajo več znanja o farmaciji. Pogosteje kupujejo najcenejša, torej generična zdravila.

Zaključek ameriških raziskovalcev je bil, da to počnejo zaradi tega, ker se zavedajo, da so lahko cenejši proizvodi ravno tako kakovostni kot tisti najdražji. Kot je za Business Insider to študijo komentiral urednik revije "Consumer Reports" Tod Marks, je to razumljivo, ker danes cena in kakovost nista več povezani, kot naj bi še bili v sedemdesetih letih prejšnjega stoletja. Po njegovo proizvodom, ki se prodajajo pod trgovsko znamko, ne zaupamo ravno zaradi tega, ker je v sedemdesetih, ko so se pojavili, resnično veljalo, da na ta način prodajajo slabše izdelke.

Testiranja organizacij, kot je Zveza potrošnikov, kažejo, da cena ne odraža vedno kakovosti.
Testiranja organizacij, kot je Zveza potrošnikov, kažejo, da cena ne odraža vedno kakovosti.FOTO: Profimedia

Danes pa se na ta način ne prodajajo več izdelki, ki so slabši, kar dokazujejo številni testi, ki jih opravljajo organizacije, kot je denimo naša Zveza potrošnikov. "Danes prodajalci od proizvajalcev zahtevajo, da proizvode, ki jih prodajajo pod svojo znamko, proizvedejo ravno tako kakovostno kot svoje." Cenejši so, ker jih velike prodajalne naročijo v večjih količinah pa tudi, ker ni stroškov raziskav in razvoja novega izdelka, ni stroškov trženja. Tako se je pač razvila industrija, pravi Marks.

In poudarja še nekaj. Kot ni nujno, da so ti proizvodi slabi, ni nujno niti, da so kakovostni. Morali bi jim dati priložnost in oceniti, ali so nam všeč. Je pa študija univerze v Chicagu ugotovila, da prehranski strokovnjaki pogosteje posegajo po naslednjih cenejših proizvodih:

- soli, sladkorju, sodi bikarboni,
- suhem sadju, zmrznjenem in vloženem sadju in zelenjavi,
- marmeladi, sirnih namazih (ne pa tudi maslu!),
- kruhu,
- siru.

Glede na zadnje teste ameriške revije "Consumer Reports" pa bi morali dati priložnost tudi cenejšim robčkom, papirnatim brisačkam, toaletnemu papirju, sredstvom za pomivanje posode, oreščkom, testeninam, začimbam, kečapu in majonezi. Pri nas lahko takšne teste spremljate na spletni strani Zveze potrošnikov. "Test pralnih sredstev za barvasto perilo - izkazalo se je, da so večje razlike v cenah kot pa v ocenah," so denimo zapisali pri enem zadnjih testov.

Preberite si še, kako za 5 do 10 odstotkov znižati račun za elektriko.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.

Komentarji (10)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV
Oglaševanje Uredništvo PRO PLUS Moderiranje Piškotki Politika zasebnosti Splošni pogoji Pravila ravnanja za zaščito otrok
ISSN 2630-1679 © 2025, Cekin.si, Vse pravice pridržane Verzija: 795