
Anders Bouvin, Šved, ki se je rodil v Afriki, v isti banki dela že od svoje prve zaposlitve. "V tistem trenutku nisem vedel, kakšen je njihov poslovni model. Bil sem le vesel, da sem dobil službo," pove v intervjuju za BBC. Toda imel je velikansko srečo. Zaposlil se je pri delodajalcu, ki se je zavzemal za vrednote, ki jih je izjemno cenil tudi sam.
Bouvin nima ogromne plače, ne dobi letnega bonusa, dobiček njegova banka deli z vsemi zaposlenimi, ki so ji že dlje časa zvesti. Poslovanje na dolgi rok, decentralizacija (vsaka poslovalnica je pravzaprav svoja banka), dober odnos s strankami – to so njihova vodila, ki so preprečila, da bi v zadnjih letih utrpeli ogromne izgube. Nasprotno – poslujejo pozitivno. In obvarovala jih je preudarnost, načelo, da se ne spuščajo v prevelika tveganja. Kot jih je označil eden izmed delničarjev: "so vznemirljivo dolgočasni."
Medtem ko so v zadnjih letih veliko večji rivali bili prisiljeni obseg poslovanja zmanjševati, sami še vedno rastejo. V zadnjih petih letih bolj kot kdaj koli. "Drugi morajo pokrivati ogromne izgube," pravi Bouvin. Še posebej se mu zdi žalostno, kako je zmanjševanje njihovega poslovanja vplivalo na manjša in srednja podjetja. Njegova banka je nasprotno vedno rasla le počasi. Za svojo rast pa so uporabljali dobiček, ne dolgove. Poleg tega nikoli niso poslovali avtomatizirano. Vsak vodja poslovalnice ima veliko večjo odgovornost kot pri ostalih bankah. Na njegovih plečih je odgovornost, da bo kredite podeljeval preudarno, enako velja za investiranje. Prav tako banka ne vlaga nobenega denarja v svoje reklamiranje. "Mislim, da se naše stranke ne počutijo nič bolje, če ime svoje banke preberejo na nogometni majici ali stranici avtobusa," pove Bouvin. Namesto tega se mu zdi pomembneje, da se njegovi zaposleni z njimi vedno pogovorijo povsem iskreno.
Komentarji (1)
Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV