Cekin.si
Matej Feguš - 5
Glasniki uspeha

Slovenska zgodba o uspehu – podjetju se je pridružil kot študent, danes je njegov lastnik

Ž.K.
23. 01. 2013 16.49
46

Matej Feguš se je podjetju Donar pridružil leta 1999 kot študent. Sčasoma je podjetje odkupil in ga s sodobnimi podjetniškimi prijemi popeljal med bolj uspešna in mednarodno uveljavljena slovenska podjetja.

Matej Feguš
Matej FegušFOTO: Aljoša Kravanja

Ko sva s fotografom Aljošo prišla v podjetje Donar, je bila mogoče najtežja naloga poiskati direktorja oziroma lastnika Mateja Feguša. Običajno je pač tako, da ima direktor svojo pisarno, če že te ne, pa zagotovo največjo mizo in poseben direktorski stol in tako ob prihodu takoj veš, na koga se obrniti, oziroma s kom se boš pogovarjal. A tokrat sva se znašla v delovnem okolju, v katerem je direktor več kot očitno prvi med enakimi. Nikakršnih posebnih pisarn, velikih miz in direktorskega stola. To zadnje sicer ne drži, ker če je česa v podjetju, ki smo ga obiskali, veliko, so to stoli. Tudi direktorski.

Matej Feguš svoje podjetniške začetke opiše takole: 'Podjetju sem se pridružil leta 1999, ko sem še kot študent spoznaval podjetje skozi proizvodnjo, posel nabave in logistiko. Kmalu sem predlagal, da bi bil začetek proizvodnje bolj inovativen, da bi bilo več vlaganja v razvoj in smo prvo serijo lastnega dizajna tako začeli še isto leto. Predstavili smo se tudi na pohištvenem sejmu in dobili nagrado Društva oblikovalcev Slovenije za najboljši dizajn. Model tega stola je postal popolna uspešnica in z njim smo se prebili tudi na najbolj zahtevni trg, to je v Italijo.'

Matej Feguš - 2
Matej Feguš - 2FOTO: Aljoša Kravanja

A njihov pohod na tuje trge se je z vstopom na italijanski trg šele začel: 'Z vstopom v Evropsko unijo so se meje odprle in začeli smo osvajati tudi druge trge, predvsem francoskega. Širili smo se tudi na Balkan, čeprav so bili naša prioriteta vedno zahodni trgi. Vedno smo veliko vlagali v razvoj, v nove izdelke, predvsem na področju ergonomskih delovnih stolov. Torej v raziskovanje, kako se pravilno sedi, kako stol prilagoditi uporabniku s čim več nastavitvami.'

'Mogoče je treba poudariti, da smo v letih od 2002 do 2007 osvojili kar nekaj zlatih nagrad Gospodarske zbornice Slovenije ter številna priznanja na mednarodnih sejmih. Za največji uspeh pa si zagotovo štejemo, da smo lansko leto uspeli dobiti eno največjih pogodb v pohištveni industriji na Danskem, na najbolj zahtevnem skandinavskem trgu, kjer bomo za tamkajšnjo vlado z ergonomskimi delovnimi stoli opremili celotno javno upravo. Sicer imamo danskega kooperanta, ki pa nastopa zgolj v vlogi prodajalca, stoli pa so razviti v Sloveniji z danskim oblikovalcem. Izdelani pa bodo v celoti pri nas.'

Matej Feguš - 5
Matej Feguš - 5FOTO: Aljoša Kravanja

Leta 2011 so predstavili Sound Station chair, ki je skupek interaktivnosti, videa, glasbe v stolu. Prva verzija je nosila ime iChair, druga, ki so jo uspešno predstavili tudi na sejmu v Kölnu, pa nosi ime BEATNIK. Prodajali ga bodo tudi na Švedskem in Nizozemskem. Stol omogoča predvajanje multimedijskih vsebin, ki so na mobilnih napravah.
Podjetje ima lastno proizvodnjo, kar jim omogoča, da so vedno pravočasno na trgu, saj nekateri kupci želijo zelo kratke dobavne roke in unikatne izdelke: 'V času krize je to zagotovo naša konkurenčna prednost, saj smo se lahko hitro prilagodili razmeram na trgu. Tudi nam je namreč promet močno upadel. Skupaj kar za 40 odstotkov, v Sloveniji pa kar za 80. Če ne bi našli novih zunanjih trgov, nas najbrž ne bi bilo več tukaj.'

Pove nam tudi, da so se ob nastopu krize znotraj podjetja pogovorili in se skupaj odločili, da odpuščali ne bodo, so si pa zmanjšali plače, oziroma del njih vezali na delovno uspešnost. Zdaj zopet zaposlujejo in so krizo izkoristili tudi zato, da so pridobili nekaj kakovostnega kadra, saj so njihovi konkurenti odpuščali.

Sound Station chair
Sound Station chairFOTO: Aljoša Kravanja

O krizi doda še: 'Če povem po pravici, sem bil leta 2002 eden tistih, ki sem za revijo Podjetnik dejal, da nas kriza ne more prizadeti. Bil sem prepričan, da manjša podjetja ne bodo trpela, ker lahko hitreje reagirajo. A to je dokaz, da se vsi lahko zmotimo. A glede na to, kakšen je obseg krize in na kakšen način se je zgodila, smo bili prizadeti vsi. Nam se je zmanjšal italijanski, hrvaški in slovenski trg, ponekod tudi za 90 odstotkov. Tudi cene so se bistveno znižale. Ljudje zahtevajo bolj kakovostne izdelke za manj denarja. Mi smo pravočasno spoznali, da Slovenija ni več trg in da se je treba tržiti povsod. Zadnjih šest let aktivno nastopamo na sejmih v Evropi. Sami direktno ali pa preko naših partnerjev v Evropi, tako da smo bili opaženi predvsem zaradi svežih, novih, inovativnih in cenovno ugodnih izdelkov. In mislim, da je to prava pot: vlagati v inovacije, v razvoj in zavedanje. Naša vloga ni zgolj prodaja izdelkov, ampak predvsem svetovanje. Tako je moja glavna vloga pogovarjanje s partnerji o tem, kaj potrebujejo: ali je to izdelek v določenem cenovnem segmentu, ali nekaj, kar bo povečalo njihovo prepoznavnost, ali želijo zgolj zapolniti neko tržno nišo. Možnosti je ogromno, treba pa je biti kreativen, iznajdljiv in sodelovati z drugimi partnerji in prepoznati priložnosti, ki se na trgu ponujajo.'

Kljub temu da je večina dela opravljena znotraj podjetja, imajo tudi zanesljivo mrežo partnerjev: 'Imamo tudi zunanje kooperante. Sodelujemo večinoma s slovenskimi podjetji, je pa res, da se določenih izdelkov pri nas ne da dobiti, predvsem govorimo o mehanizmih, ki jih dobimo od pogodbenih partnerjev v tujini. Stole v glavnem v celoti razvijamo sami. Ali v sodelovanju z zunanjim oblikovalcem ali z lastno razvojno skupino ugotovimo, kaj trg potrebuje in mu to ponudimo. Razvojni čas pri nas je zelo kratek, saj tudi zelo zahtevne izdelke razvijemo v največ pol leta. Lastna proizvodnja nam omogoča, da tudi morebitne spremembe uvedemo zelo hitro ali pa izdelke celo personaliziramo, saj v glavnem delamo za znane kupce.'

V podjetju nagrajujejo inovativnost, zato so predlogi izboljšav s strani zaposlenih pogosti.
V podjetju nagrajujejo inovativnost, zato so predlogi izboljšav s strani zaposlenih pogosti.FOTO: Aljoša Kravanja

Kot izvemo, ima podjetje posebno prodajno filozofijo, ki kaže na to, da si želijo ostati zvesti kakovosti in se na svoj način boriti proti velikim pritiskom na cene, ki so prišle s krizo: 'Naše delo je v veliki meri tudi svetovanje. Mi se z našimi partnerji najprej pogovorimo, koliko časa sedijo, kako sedijo in kako delajo. Kajti velika razlika je, če nekdo za računalnikom sedi osem ur in na njem programira, povsem drugače pa je, če nekdo sedi za mizo in opravlja sestanke, razgovore, telefonske pogovore. Tu je velika razlika v tem, kako mora stol podpirati pravilno in kakšni so pravilni položaji sedenja. Tu je naša dodana vrednost, ki jo kupci znajo prepoznati.'

Zgodbo o uspešnem prodoru na najzahtevnejši pohištveni trg v Italijo opiše z anekdoto: 'Z enim od naših izdelkov smo se prijavili na pohištveni sejem, na tekmovanje. Kot smo izvedeli kasneje, se je komisija GZS o zmagovalcu odločala med nami in našo konkurenco, pri kateri je stol oblikoval takratni predsednik Društva oblikovalcev Slovenije. V tej tipični slovenski zgodbi na koncu nagrade niso podelili nikomur. A do nas je pristopil član komisije, direktor enega izmed takrat največjih slovenskih pohištvenih podjetij, in nam obljubil, da bo poskrbel, da se bodo naši izdelki znašli v njegovih prodajnih prostorih. In obljubljeno je tudi izpolnil. V enem izmed salonov pa so nato naše stole opazili njihovi poslovni partnerji iz Italije, ki so nas nato kontaktirali in z nami sklenili posel, in že prvo leto smo nato na ta zahtevni trg izvozili za pol milijona evrov naših stolov. Ker je to podjetje izvažalo v kar 83 držav sveta, lahko naše stole tako najdete tudi v izredno eksotičnih državah, kar je nam v velik ponos.'

Matej Feguš - 4
Matej Feguš - 4FOTO: Aljoša Kravanja

Zagotavljajo tudi reden servis. Življenjska doba njihovega stola je približno deset let, a če ga obnovijo, kar predstavlja 20–30 odstotkov cene novega, je stol uporaben še za vsaj en tak ciklus. Tega naj bi se njihove stranke v zadnjem obdobju posluževale vedno več. V ponudbi imajo 27 družin stolov, v družino pa sodijo direktorski, operativni in konferenčni stol. Zadnja leta naj bi se ta 'definicija' malce podrla, saj so vedno bolj zaželeni ergonomski delovni stoli.

'Mi moramo izdelke prilagoditi glede na trg. Skandinavci precej drugače razmišljajo oziroma sedijo, kot na primer Italijani ali pa Francozi. Zato pogosto uporabljamo enako platformo, na katero pa dodajamo drugačne materiale. Pri nas se pogosto več pozornosti in denarja namenja dizajnu, izgledu in ceni kot pa ergonomiji, kateri dajejo prednost na severu Evrope. Tam so sicer tudi dani neki cenovni okviri, vendar so standardi tako visoki, da jih Slovenci zagotovo ne bomo dosegli še naslednjih deset let. V Skandinaviji ne moreš prodati pisarniške mize, če ni nastavljiva po višini in tudi stoli se morajo dvigniti kar za 65 centimetrov ali več. Standard je tudi, da morajo biti stoli prilagodljivi po globini, saj imamo ljudje različno dolge noge. A so za to pripravljeni plačati več. Mi se po teh zahtevah zgledujemo in se iz njih tudi učimo. Poskušamo jih implementirati tudi pri nas, predvsem pri zasebnih podjetjih, ki jim je pomembno tudi to, da se njihovi zaposleni počutijo dobro v delovnem okolju.'

S predstavitvijo nemške raziskave, ki je ugotovila, da je delavec zaradi bolečin v hrbtenici, ki so posledica nepravilnega sedišča oziroma sedenja, v povprečju na bolniški kar pet delovnih dni, nam Matej poda tudi ekonomsko utemeljitev, zakaj bi morala podjetja bolj misliti na kakovostne stole za svoje zaposlene. Izračunali so namreč, da je za delodajalca strošek, ki nastane z odsotnostjo delavca, veliko večji kot pa nakup ergonomskega stola.

Matej Feguš - 9
Matej Feguš - 9FOTO: Aljoša Kravanja

Ko govori o Nemčiji, izredno priljubljenem trgu za slovenske izvoznike, se spomni tudi zanimive anekdote: 'Prvi razpis v Nemčiji smo izgubili, ker smo bili prepoceni. Bili smo namreč trikrat cenejši od naslednjega ponudnika. In so nas enostavno črtali.'

Nemškega trga še niso osvojili, a upajo, da jim bo prav uspeh v skandinavskih državah odprl vrata tudi v to državo. Na slovenskih razpisih praktično ne sodelujejo, razen če jih k temu izrecno ne povabijo. Zavedajo se namreč, da so njihovi stoli zaradi kakovosti malce višjega cenovnega razreda in da na razpisih, kjer je edini pogoj cena, ne morejo uspeti. Slovenska podjetja, ki kupujejo pri njih, so večinoma taka, ki cenijo delovno okolje, v katerem so njihovi zaposleni. Dober stol je namreč lahko tudi nagrada ali pa spodbuda zaposlenemu in dokaz, da podjetju ni vseeno, v kakšnih pogojih dela.

Matej Feguš - 1
Matej Feguš - 1FOTO: Aljoša Kravanja

V podjetju je trenutno 15 redno zaposlenih in dva honorarna sodelavca. Stalno skrbijo za strokovno izobraževanje in izpopolnjevanje, prav Matejeva zahteva pa je, da se vsi redno udeležujejo sejmov, na katerih spoznavajo trende in novosti, občasno pa obiščejo tudi tuje partnerje, predvsem zato, da spoznajo njihovo delo in da z njimi vzpostavijo pristne odnose. Kot pravi Matej: 'Uspeh v našem podjetju je v veliki meri bolj odvisen od partnerstva, od odnosov kot pa od cene. Mi smo prvi posel v Italiji dobili izključno na srečo, prav tako drugega v Franciji. Filozofija je zelo enostavna: 75 odstotkov je trdega dela, 20 odstotkov je znanja in 5 odstotkov je sreče, a če te sreče nimaš, ti ne bo uspelo.'

Kot kaže, odstotki za zdaj Mateju in njegovim sodelavcem kar dobro kažejo. In zagotovo je lepo biti del podjetja, kjer se noben stolček ne maje.
 

Komentarji (46)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV
User998221 09. 02. 2013 10.36
-1
tako frizuro ma pa tud Sion
JOHNa 06. 02. 2013 16.14
+3
Bravo Matej...VELJA...Vsi ki služijo zunaj in nosijo zaslužek v domačo porabo so žlahtni del našega naroda in te velja PODPIRATI, POSNEMATI IN MULTIPLICIRATI. Rabimo vsaj 50000 takih podjetnikov pa ne bo krize...
Jimi1 27. 01. 2013 15.36
+8
He,he... sem delal v podjetju, kjer je bilo popoldansko delo neplačano, za inovacijo pa žeton za kavico... He, he, kavo sem si vedno SAM plačeval.
kiko 19 27. 01. 2013 11.01
+21
Čestitke za uspeh in sanje ,uresničene študentu upam ,da so tudi delavci tako ponosni na svojega šefa finančno ali drugače kot na osebo ;)
KONEC VAŠEGA SVETA POHLEPA 27. 01. 2013 11.52
+13
Ce so delavci v podjetju spostovani bo taksno podjetje uspelo zagotovo kljub padcem saj je ves tru na koncu poplacan.Ce pa direktor podjetja zastrasuje delavce in misli le na svojo korist kar je se vedno praksa v Sloveniji je vsako taksno podjetje obsojeno na propad .Matej Feguš kot je razvidno iz clanka spostuje delavce in jih tudi nagradi kar je v Sloveniji spostovanja vredno zasluzi si vso sreco da jim vsem skupaj v podjetju uspe .Enotnost in spostovanje vedno vodita do uspeha kakrsen koli je ze trud je na koncu poplacan tu bi se morala zamisliti celotna politika Slovenije ki dajejo slab vzgled za vse tuje drzave posebej pa podjetja saj delujejo proti njim in delujejo proti drzavljanom Slovenije ki delajo posteno.Sram vas bodi vsi politiki Slovenije .Skratka Matej Feguš vse pohvale zares.
SAME KLOBASE 27. 01. 2013 10.01
+27
vse super in lepo toda radi bi zgodbo kako je prišel do denarja od študenta ki dela v firmi pa jo kupi......seveda to je recept od jankoviča,turka,janše......
tali?ni tom 27. 01. 2013 09.56
-2
šal pa laski na špičke! tipičen "podjetnik" na puf ! ni tle foušije ampak še en primer podoben iz naših krajev! skratka !
User688560 27. 01. 2013 08.40
+18
jest,ko vidim enega s šalom.......
tali?ni tom 27. 01. 2013 09.56
+1
+++
Kr en tm 24. 01. 2013 15.23
+2
no ja... ravn nekej hudo in ubijalsko perspetkivnega tole ni... od leta 2007 jim je promet padel za 40% in je na 1,4mio€, dobiček pa je v istem obdobju strmoglavil za 96% in znaša po zadnjih javno dostopnih podatkih neverjetnih 4.930€. Zapufani so tudi čisto po slovensko... več kot si bi lahko privoščili... itd... kje je tle zgodba o uspehu?
User1002267 25. 01. 2013 17.07
+51
"hudo in ubijalsko perspektivno" je vsako podjetje, ki je pod danim režimom še živo. Dejmo slovenceljni te zelene uhlje malo brzdat.
alenka.NN 26. 01. 2013 18.43
+16
kaj je Jaka, a ti je pametna, zavistna prijateljica pogledala v Bonitete in tole prebrala, kar si prepisal ?...če se motim, si pa verjetno bivši zaposleni in ne veš, kak bi se maščeval...kot rečeno, uhlji zeleni od zavisti....
asgard 27. 01. 2013 15.25
+2
* Bonitete. Naša firma ni hotela plačat 500€ za certifikat pa smo padli ven kot neplačniki. Ampak naše stranke vedo kako pa kaj in delamo naprej. Bonitete je ena velika blamaža !!
User758957 27. 01. 2013 15.43
-2
res je
bondxyz 04. 02. 2013 10.02
+2
Zdaj sem ugotovila, da imamo mi ful uspešno podjetje :))) Nimamo dolgov do nikogar, smo v plusu, dobiček raste, za plače je še vedno, pa niso minimalne... Prej sem bila prepričana, da nekako komaj lezemo :))
Buco - 23. 01. 2013 18.36
-15
a ja? in kva dela pjep? ...pocen stole iz kitajske uvaža? tuki pa svoje papirje da gor, pa ajmo naši... tak k nekteri štirikolesnike in vse ostalo kramo iz kontejnarjev... pametno! folk pa naivn pa kr kupuje
Cofar 23. 01. 2013 12.58
+37
moje mnenje je da je odvisno vse od tega kaj kdo pocne! Lahko si uspesen tudi ce ne obrnes gore denarja in nimas zaposlenih. Uspeh je relativna stvar. Pac ta covek je na svoj nacin uspesen ker je ocitno imel vizijo narest nekaj. Ce imas se malce srece in veliko sposobnosti ti lahko resnicno uspe!
User973156 23. 01. 2013 11.57
+63
Evo in zdaj podjetja ne bodo več zaposlovala študentov, ker se bodo nekateri direktorji bali, da jim šudent spelje položaj ;-). Drugače pa bravo, v mladih je potencial!
Vulje 23. 01. 2013 11.53
-4
Peto sliko si oglejte kako gleda zaposlenega, in kajo je prestrašen zaposlen. Brez te slike bi verjel vse ZDAJ PA NE ker se vidi kaj je strah..
User600666 23. 01. 2013 14.08
+8
neumnost.
MEDIORAZ 23. 01. 2013 14.43
+6
Lahko pa tudi.. Delavec mu razlaga kako mehanizem deluje, njemu pa ne gre in ne gre v glavo.. Ker je ekonomist :D
User969044 27. 01. 2013 08.59
-3
Grizli9.... strinjam se s tabo... s slike se jasno vidi strah, tega se ne da prikriti
stella83 27. 01. 2013 09.34
+2
Jao jao, te fotke ne nastajajo sam škljoc škljoc, ko fotograf šiba sem in tja... fotograf predlaga kako naj se postavijo, kako naj se držijo, ipd. tko, da nobena od teh slik ni slučajna...
Pandemia 23. 01. 2013 11.53
+4
podjetje je lahko uspesno samo z dovolj dobrim razvojem!!!! In to se potem vidi!! borkov: maš čist prav, ampak raje reklamo SLO proizvajalca z razvojem in nekaj ideje, pa tudi ce zamuja za 120 dni pri placilu, kot pa pumpanje reklame licence za xfactor tudi na WCjih.!!!
User521906 24. 01. 2013 20.35
-8
Kakšni sodelavci a pol imata enake delovne naloge in plače !!Bučke prodajaj na tržnici!!
User647812 23. 01. 2013 10.55
+49
Pozdravljam podjetnike z idejami...vendar pa nisem siguren da je članek kaj druga kot reklama. Gvin kaže da je podjetje tik nad vodo, plačilni indeks 27 kar pomeni da plačujejo s skoraj 120 dnevno zamudo, boniteta C2, prodaja padla v zadnjih letih......... nisem nevoščljiv sam treba je bit mal realen
User436719 23. 01. 2013 11.15
+17
vsi ki bi bili boljši zakaj ne probate ??
Explainator 23. 01. 2013 12.17
+18
za to, da si dobr (hitr) plačnik, ni treba bit dobr, ampak pošten!
User568246 24. 01. 2013 14.28
+1
Se pridružujem mnenju
User521906 24. 01. 2013 20.37
+1
kaj potem imata iste delovne naloge in obveznosti in plačo tudi,kakšni sodelavci neki !!Te psihološke buče naj prodaja na tržnici,ne pa medijem!
User1002267 25. 01. 2013 17.13
+5
... ako je hvala, potlej je reklama, ... ako je graja, potlej je res!
tequila 6969 23. 01. 2013 10.39
+22
BRAVO.Mislim,da bi lahko ta firma ne samo izdelovala stole,ampak tudi izobrazevala druge firme o odnosu v podjetjiu
User451891 23. 01. 2013 10.38
+14
take rabimo! le tako naprej!
Bozji 23. 01. 2013 10.25
+29
Čestitam! Iz srca!
142 23. 01. 2013 10.13
+35
Tak prispevek me razveseli kot zmaga naših športnikov. Enkratno!
smehec 23. 01. 2013 10.00
+37
Članek nujno potreben lektoriranja. Drugače pa svaka čast takim ljudem. Še en dokaz, da velja, da kjer je volja, tam je moč.
extradeluxe 23. 01. 2013 09.58
+14
bravo. ampak mi ni jasno kdo kupi tisti zelen stol na katerem sedi?
smehec 23. 01. 2013 10.00
+16
Sej pravi da se je prebil tudi na Italianski trg.
Oglaševanje Uredništvo PRO PLUS Moderiranje Piškotki Spremeni nastavitve piškotkov Politika zasebnosti Splošni pogoji Pravila ravnanja za zaščito otrok
ISSN 2630-1679 © 2025, Cekin.si, Vse pravice pridržane Verzija: 1087