Številni starši se namreč sprašujejo, ali naj otroke za uspeh nagradijo z denarjem in kako se odzvati, ko njihove ocene niso najboljše? Na ta vprašanja odgovarjata družinska psihologinja Nina Grimm in otroški psiholog dr. Niko Hüllemann, poroča Bild.
Ali naj otroke nagradimo z denarjem?
Po mnenju dr. Hüllemann so ocene predvsem povratna informacija za otroka, ne za starše. Prvo vprašanje, ki si ga morajo zastaviti starši, je, ali je otrok zadovoljen s svojim uspehom? Nina Grimm se s Hüllemannom strinja. Pojasnjuje, da imajo nagrade enako načelo kot kazni, lahko delujejo kratkoročno, vendar le redko vodijo do želene, trajne motivacije za učenje. Nagrada v obliki denarja morda prinese takojšnje veselje, vendar ne spodbuja notranje želje po znanju. Zato se osebno zavzema proti nagrajevanju ocen z denarjem.
Koliko je primerno?
Če otrok izrazi željo po nagrajevanju uspeha z denarjem, psihologinja meni, da je tudi to sprejemljivo. Pomembno je, da se otrok sam odloči, kako želi praznovati dobre rezultate. Višina nagrade je odvisna od družinskih sredstev in otrokove starosti. Grimm predlaga približne zneske:
Nižji razredi osnovne šole: od 2 do 5 evrov za petko, od 1 do 3 evre za štirico.
Učenci od 5. do 7. razreda: od 5 do 10 evrov za petko, od 3 do 5 evrov za štirico.
Od 8. razreda naprej: od 15 do 30 evrov za petko, od 7 do 20 evrov za štirico.
Za slovenske razmere je to kar veliko denarja, tako da lahko zneske prilagodite.
Ali obstajajo boljše nagrade kot denar?
Strokovnjaki se strinjajo, da je skupno praznovanje uspeha boljša možnost kot denar. Dr. Hüllemann svetuje, da starši nudijo podporo tako, da iskreno poslušajo, postavljajo vprašanja in skupaj izvajajo dejavnosti.
Nina Grimm poudarja pomen pogovora. Ko pride čas ocenjevanja, si morajo starši vzeti čas in postaviti vprašanja, kot so: "S katero oceno si najbolj zadovoljen?" ali "Kaj bi rada izboljšala?" in "Kako ti lahko pomagamo?". Na ta način se spodbuja otrokova ambicija.
Kako se odzvati na slabe ocene?
Če ocenjevanje prinese razočaranje, je najpomembneje, da ostanete mirni. Starši naj nadzorujejo svoja čustva, otroka vprašajo, kako se počuti, in ga pozorno poslušajo. Kritiziranje ocen, opozarja dr. Hüllemann, ni koristno; v tem primeru se bo otrok učil le zato, da bi ugajal staršem, in ne iz želje po razumevanju in uporabi znanja.
Nina Grimm nas opominja, da šolske ocene ne določajo otrokove inteligence ali prihodnjega poklicnega uspeha. Otroci lahko disciplino in predanost pokažejo tudi na drugih področjih, kot sta šport ali umetnost. Napake in neuspehi niso prijetni, so pa priložnost, da jih usmerimo k novim ciljem. Ključno je, zaključuje, ustvariti spodbudno okolje, jasno opredeliti čas za učenje, omejiti čas, preživet pred elektronskimi napravami, in zagotoviti podporo, ki bo otroka spodbujala.
Vir: Index
Se vam zdijo informacije pomembne? Vam je članek všeč? Delite ga s prijatelji!
Najbolj brane novice:
Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV