Raziskavo so izvedli na Fakulteti za družbene vede, ta pa je pokazala, da največ študentov (93 odstotkov) ChatGPT uporablja za pridobivanje informacij in pisanje seminarskih nalog. Gre za prvo tovrstno raziskavo v Sloveniji, ki so jo izvedli na vzorcu 292 anketirancev.
Raziskava je pokazala, da se 93 odstotkov študentov na ChatGPT najpogosteje obrne, ko iščejo ideje naslovov seminarskih nalog in ko ne vedo, kako nadaljevati z nalogo. Slabih 90 odstotkov študentov umetno inteligenco uporablja za izboljševanje jezikovnega sloga, jezikovno pravilnost in preverjanje točnosti informacij.
Približno dve tretjini študentov uporablja ChatGPT za odkrivanje oziroma preverjanje novosti, ki jih ponuja umetna inteligenca. Približno polovica študentov se funkcij umetne inteligence poslužuje za preganjanje dolgčasa ali v problematične namene, kot je pisanje dela ali cele seminarske naloge.
Uporaba umetne inteligence je med študenti pogosta tudi v vsakdanjem življenju
Rezultati raziskave so namreč pokazali, da se 41 odstotkov študentov na ChatGPT obrača za pridobivanje nasvetov glede odnosov z drugimi ljudmi. Približno enak delež jih išče pomoč pri pisanju elektronske pošte in izboljševanju nastopanja v javnosti ali na družbenih omrežjih.
Raziskava je pokazala da uporaba umetne inteligence študentom pomaga pri študiju in izboljša njihov uspeh, ni pa jasno v kolikšni meri raba umetne inteligence prispeva h kompetencam.
O boljšem študijskem uspehu so se izrekli tudi študenti, ki ChatGPT uporabljajo v problematične namene
K problematični rabi umetne inteligence so bolj nagnjeni tisti, ki pridobljenih informacij ne ovrednotijo kritično in se ne zavedajo etičnih vprašanj pri uporabi umetne inteligence. ChatGPT bodo zelo verjetno problematično uporabljali tudi tisti, ki dobro poznajo tehnološko ozadje, a hkrati nimajo drugih pismenosti.
Komentarji (0)
Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV