Ustanovitelj učnega sistema NTC Ranko Rajović v podcastu Lood opozarja, da je ključno, da otrokom vrnemo veselje do učenja. To ne pomeni, da naj se igrajo namesto učijo, temveč da se učne metode približajo igri. "Ko se otroci igrajo, so globoko osredotočeni in takrat se resnično učijo," pravi Rajović.
Ta pristop potrjujejo tudi raziskave o igrifikaciji in učenju z igrami (GBL – game-based learning). Po podatkih EPALE igrifikacija vključuje elemente igre (nagrade, izzive, sodelovanje), ki povečujejo motivacijo in angažiranost učencev. GBL pa gre še korak dlje: uporablja igre kot orodje za učenje, kar omogoča aktivno sodelovanje in boljše razumevanje snovi.
Funkcionalno znanje: ključ do prihodnosti
Rajović opozarja, poroča hrvaška spletna stran Index, da pomnjenje podatkov ni več dovolj. Šole morajo razvijati veščine, ki jih računalniki nimajo. To so empatija, timsko delo in čustvena inteligenca. To potrjuje tudi UNICEF, ki poudarja pomen učenja, ki spodbuja ustvarjalnost, socialno vključenost in razumevanje.
Funkcionalno znanje pomeni sposobnost povezovanja informacij, razumevanja konteksta in reševanja problemov. Po World Economic Forum je to znanje, ki omogoča prilagodljivost v svetu, kjer se poklici hitro spreminjajo. Kar 9 od 10 najbolj iskanih poklicev leta 2018 deset let prej sploh ni obstajalo in enako velja danes, je med drugim opozoril Rajović.

Slovenija nad povprečjem, a to ni dovolj
Na testih PISA Slovenija dosega nadpovprečne rezultate, a Rajović opozarja, da to ne pomeni, da smo lahko zadovoljni. Države nekdanje Jugoslavije so večinoma pod povprečjem, medtem ko azijske države, kot so Singapur, Tajvan in Kitajska, že leta prevladujejo na področju matematike, fizike in kemije. Po njegovem mnenju je uspeh teh držav povezan tudi z zgodnjo stimulacijo možganov in uporabo simbolov ter asociacij v učenju.
Kako lahko šole začnejo že danes?
Učitelji lahko že danes začnejo uvajati metode, ki se približajo igri. Po RIC Novo mesto igrifikacija vključuje nagrajevanje, tekmovalnost in jasne cilje, ki učencem omogočajo več avtonomije. Igre za poučevanje pa omogočajo pridobivanje znanja skozi aktivno sodelovanje.
V praksi to pomeni uporabo simulacij, kvizov, jezikovnih iger, projektnega učenja in digitalnih orodij, ki spodbujajo sodelovanje in kreativnost. Tak pristop ne le izboljša razumevanje, temveč tudi motivacijo, kar je ključno za dolgoročni uspeh.
Vir: Index, EPALE, UNICEF, podcast Lood, WEF, RIC Novo mesto
Se vam zdijo informacije pomembne? Vam je članek všeč? Delite ga s prijatelji!
Najbolj brane novice:

















Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV