– Med delovnikom si privoščite krajše odmore
Krajši, petminutni odmori delujejo blagodejno na počutje delavca. Tako se boste sprostili, napetost bo popustila, vaše misli pa zbistrile.
– Po službi se odpravite na trening
Na vaše počutje bo tudi blagodejno vplivalo to, da se takoj po zaključku delovnega dne odpravite na trening. Morda radi tečete, igrate košarko, izvajate jogo ali kaj drugega. Tako se boste takoj sprostili. Znano je namreč, da številni ob zaključku delovnega dne še naprej živčno premlevajo, kaj se je v službi zgodilo, kaj vse morajo še postoriti ... Te misli, če jih ne ustavite, vas lahko obremenjujejo še vse do večera.
– Pametno razporedite delo
Najbolje bi bilo, da takoj, ko zjutraj pridete na delovno mesto, opravite najtežje in najzahtevnejše naloge. Takrat boste imeli največ energije in koncentracije. Ti bosta tekom dneva padali, tako da je smiselno, da si za konec delovnega dne pustite manj zahtevne naloge.
– Poslušanje glasbe
Med opravljanjem delovnih nalog lahko poslušate glasbo – če vam delo dopušča in če zaradi tega ne boste padli v nemilost nadrejenega. V tujini je to kar pogosta praksa in vodje oddelkov poslušanja glasbe ne preprečujejo. Seveda mora biti delo kakovostno opravljeno, prav tako ne smete zapostaviti komunikacije znotraj kolektiva. Pri tem uporabljajte slušalke, jakost glasbe pa naj bo tolikšna, da boste še slišali, če vas nekdo pokliče.
– Vsaj enkrat na teden pridite v službo prej ali pa malce podaljšajte
Sliši se nenavadno, a res deluje. Tako razbijete rutino, ki vas morda utruja. Predstavljajte si, da delate v pisarni, v kateri morate biti vsak dan ob 8. uri. Le en dan na teden pridite vsaj pol ure prej, opravite prve delovne obveznosti, in sicer v miru in tišini, ko še nikogar ni. Takšne malenkosti oz. spremembe vas lahko spravijo v boljšo voljo.
– Spremljajte svoj napredek
Če ste nesamozavestni in menite, da ste obtičali v rutini, bi bilo dobro, da budno spremljate svoj razvoj. Redno beležite nove veščine in znanja, ki jih pridobivate. Zapisujte tudi, katere so vaše prednosti in kako ste opravili določene naloge. Tako boste spremljali osebni razvoj in vam bo lažje, saj boste videli, da niste ujeti v dolgočasni rutini.
– Odmislite govorice
Slišali ste sodelavca, kako govori o tem, da gre podjetju slabo in da bodo vsi zaposleni ostali brez dela. Panika! Ves čas ste zaskrbljeni, ne morete razmišljati, ne morete delati ... Teh govoric niste zasledili nikjer drugje ... Če so govorice resnične, potem jih boste najverjetneje slišali tudi iz drugih virov. Če ne boste, potem odmislite paničnega sodelavca ter se posvetite svojemu delu. Na skoraj vsakem delovnem mestu je namreč vsaj en zaposleni, ki ves čas z govoricami dviguje napetosti med zaposlenimi.
– Razmislite, kako dvigniti moralo zaposlenih
Seveda je vsak zaposleni odgovoren za lastno počutje, a tudi vodja oddelka mora razmisliti, kako lahko poskrbi za dobro počutje v kolektivu. Ponavadi so to malenkosti, ki pa delavcem veliko pomenijo. Na primer: poskrbite, da so delovni prostori prijetni za opravljanje dela, presenetite zaposlene s torto ali pico, dovolite jim, da kakšen petek, če jim delo dopušča, delo zaključijo prej, spomnite se na njihov rojstni dan, ko gredo otroci zaposlenih v prvi razred, jim podarite kaj za spomin – majico, barvice, zvezek in svinčnik ... Gre za malenkosti, ki delavcem pomenijo veliko, saj jim s tem pošiljate sporočilo, da njih in njihovo delo cenite.
Komentarji (0)
Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV