Ana Gavia v resnici ni nikoli imela namena postati podjetnica za poln delovni čas. Med izobraževanjem na univerzi Deakon, kjer je študirala biotehniko in prehrano, je želela nekaj malega zaslužiti s spletno prodajo kopalk. Odraščala je v obmorskem avstralskem mestu in spominja se, kako težko je kot najstnica našla kopalke, ki bi jih z veseljem nosila. Zato je kot odrasla oblikovala svoje, po svojih željah. Skico je poslala na Kitajsko, nazaj so ji poslali prve vzorce. Na spletu je objavila njihove fotografije in plačala prvi oglas. "Mislim, da sem na začetku za oglase na Facebooku vsega skupaj porabila sedem avstralskih dolarjev (4,5 evra)," je dejala za Forbes.
Začela je torej z malim. Ustanovila je podjetje Pinkcolada in prve kopalke prodala po tednu dni. Nato je vložila še nekaj denarja v spletne oglase in začela sprejemati prva večja naročila za bikinije. Vmes je odletela na Kitajsko, da bi se prepričala, ali v tovarni pravilno šivajo kopalke. Naročila je 100 kosov in na srečo so se vsi prodali. To je bilo leta 2017. V pol leta je imela za milijon avstralskih dolarjev (616.000 evrov) prometa. Danes se njeni bikiniji še vedno dobro prodajajo in podjetje ji letno prinese okoli 1,5 milijona avstralskih dolarjev (924.000 evrov), piše Forbes.
Zadeve se je lotila pametno in premišljeno. Na začetku je imela zelo malo denarja na razpolago – 300 avstralskih dolarjev – in zavedala se je, da ne more na veliko prodajati in da se ne more na primer lotiti šivanja oblačil. Izdelava ene same kakovostne obleke lahko stane približno 70 avstralskih dolarjev (45 evrov), zato je razmišljala, kaj ji še drugega preostane. Domislila se je bikinijev, katerih izdelava je lahko relativno poceni zaradi malo blaga. Osredotočila se je na oblikovanje modnega in kakovostnega kosa ter našla tovarno na Kitajskem, ki je bila pripravljena izdelati naročilo v skupni vrednosti manj kot 1500 avstralskih dolarjev (900 evrov), je razložila za Forbes.
Nato se je držala preizkušenega. Po prvotnem uspehu je oblikovala še tri bikinije, jih dala nekaj izdelati in fotografije objavila na spletu, da bi dobila odziv kupcev. Šele zatem je naročila več kosov, s čimer se je izognila vlaganju v izdelek, ki se morda pozneje ne bi prodajal. "Ne želite po nepotrebnem zapravljati za nekaj, česar ne boste mogli prodati. Še posebno če nimate veliko denarja. Zato preverite, kateri izdelek dobi največ všečkov, komentarjev in pohval," svetuje. Sprva je posel vodila kar od doma v Melbournu, šele pozneje je najela pisarno in skladišče. Za Forbes je še povedala, da je v spletnih oglasih vedno ciljala na ene in iste uporabnike. Sprva je bila namreč prepričana, da bodo najstnice njene glavne kupke, vendar se je nato otresla predsodkov in se danes osredotoča na ženske med 18. in 45. letom starosti. Ponuja več modelov za različne postave. Želi si, da bi njene kopalke lahko nosile ženske vse starosti, zato na Instagramu objavlja fotografije resničnih žensk z različnimi postavami in ne samo manekenk.
Zelo pomembno se ji zdi tudi, da so njene kopalke dobro izdelane in kakovostne, saj ve, kako nerodno zna biti, če vas bikini pusti na cedilu sredi plaže. "Nikoli ne bi prodajala kopalk, ki jih ne bi tudi sama nosila," je poudarila za Forbes. In učila se je na napakah. Sprva je kopalke prodajala pod ceno, zato ji niso prinašale dobička. "Nekaj časa sem delala zastonj," se spominja. "Ampak pravzaprav so stranke takrat spoznale mojo blagovno znamko in sem jo lahko ponesla na širše tržišče," je dodala.
Imela je tudi srečo – prve kupke so tako navdušile njene kopalke, da se znova in znova vračajo po več. Posel hitro raste – pred nekaj meseci je začela pošiljati kopalke tudi v ZDA in drugod po svetu. Dolgo je bila edina zaposlena in šele po več kot letu dni je začela razmišljati tudi o zaposlovanju drugih, predvsem ekipe za pomoč kupcem. "Vse leto sem bila kot robot. Vodenje podjetja je tisočkrat težje kot hoditi v šolo, čeprav sem uspešna," je dejala. Opravljala je vse – tiskala naslove, jih lepila na pakete, odgovarjala na klice, sprejemala naročila in jih oddajala. Zdaj ima kar lepo število zaposlenih in pred nedavnim je prejela prestižno nagrado za mlado podjetnico leta:
Ani Gavii je uspelo – v zadnjem letu je imela 225-odstotno rast. Postala je del vse večjega "gibanja", ko samostojni podjetniki najprej sami iz nič ustvarijo milijonski posel, šele nato se morda odločijo koga zaposliti ali oblikovati tim. In še zdaleč ni edina – po podatkih ameriškega statističnega urada je bilo leta 2017 v ZDA skoraj 37.000 start upov samo z enim zaposlenim – lastnikom, ki so letno prinesli od milijon do 2,49 milijona ameriških dolarjev (od 900.000 do 2,2 milijona evrov). V zadnjih letih se je številka drastično dvignila – leta 2011 je bilo tako dobičkonosnih zagonskih podjetij samo 26.800, kar je 38 odstotkov manj.
Za Business News Australia je razkrila, da sta za uspeh zaslužni njena logika matematičnega razmišljanja in stroga vzgoja. Njeni starši so Makedonci, ki niso znali besede angleško, ko so prvič stopili na avstralsko grudo. Mamo in očeta opisuje kot zelo stroga. "Vzgojila sta me v resno, odgovorno, motivirano in odločno osebo, ki zna ceniti male stvari. Zame je veliko že, da imam priložnost ustanoviti podjetje, in ni mi težko trdo delati za nekaj, kar me veseli. Hvaležna sem že za priložnosti," je poudarila. Obenem opozarja, da se je treba v poslu stalno prilagajati, "sicer boste propadli. Morate biti motivirani in treba je logično razmišljati."
Upoštevajte njene zlata vredne nasvete in morda uspe tudi vam. Držimo pesti!
Si želite aktualne novice prejemati tudi na elektronski naslov? Potem se prijavite na Cekinove e-novice!
Komentarji (2)
Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV