
Številni te dni zaradi ukrepov za zajezitev širjenja novega koronavirusa delajo od doma. Ob tem so se pojavila vprašanja, ali bodo prejeli izplačilo stroškov malice.
V Zakonu o delovnih razmerjih je določeno, da ima delavec, ki opravlja delo na svojem domu ali v prostorih po svoji izbiri v dogovoru z delodajalcem, enake pravice – za prehrano, izključujoč stroške poti na delo in iz dela – kot delavec, ki dela v delovnih prostorih delodajalca.
Torej: do potnih stroškov v in iz dela delavci, ki te dni delajo od doma, niso upravičeni, kar je seveda logično. So pa upravičeni do izplačila stroškov za prehrano.
Pojavilo se je tudi vprašanje, kaj se zgodi, če za delo uporabljate svoje osebne računalnike ali druga sredstva? Zakon določa, da ima delavec, ki opravlja delo na domu, pravico do nadomestila za uporabo svojih sredstev pri delu na domu, njegovo višino pa določita delavec in delodajalec s pogodbo o zaposlitvi.
Ker se številni z delom od doma soočajo prvič, smo na Cekin.si pripravili nekaj nasvetov, kako učinkovito opravljati delovne naloge iz domače pisarne. Nekateri, ki ob tem izvajajo tudi poučevanje otrok, so se znašli v stiski s časom. Dobra organizacija je najpomembnejša, a v kritičnih trenutkih vam tudi ta ne bo pomagala. Potrebno se bo ves čas prilagajati in postavljati prioritete.
V stiskah pa so tudi tisti, ki še vedno hodijo v službe, nato pa doma izvajajo še poučevanje otrok. Pomislimo na zdravstvene delavce, zaposlene v trgovinah in podobno. Po službi namreč hitijo domov, kjer izvajajo še šolanje na domu. Nekateri že poročajo, da so zaradi te obveznosti na robu zloma in izgorelosti. Prav ta izčrpanost pa je po godu virusu. Zaradi izčrpanosti in stresa je namreč imunski sistem slabši. Podati nasvet, kako naj ravnajo ti delavci, je težko. Morda se lahko pogovorijo z otrokovim učiteljem, ki bi se odločil za drugačen pristop.
Naj napišem iz lastne izkušnje: v veliko pomoč je bilo, ko je učiteljica mojega prvošolčka, poslala posneto razlago snovi. Učiteljica je pripravila video posnetek, kjer je učencem s konkretnimi nasveti razložila, kako ločujemo odpadke. Otrok je bil zelo vesel, saj je videl učiteljico, ki je konkretno nagovarjala svoje učence. Otrok je sodeloval, odgovarjal na vprašanja, videl je, v katere smetnjake, ki stojijo na učiteljičinem dvorišču, gre kateri odpadek ... Jaz sem v tem času sicer spremljala dogajanje in tudi delno sodelovala, a sem kljub temu lahko opravila delovne obveznosti.

Komentarji (7)
Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV