Po dolgem času imajo na trgu dela možnost izbire kandidati in ne delodajalci. Slednji vse bolj opozarjajo, da ne najdejo (primernega) kadra, tako da je to idealna priložnost za vse, ki ali iščejo zaposlitev ali pa bi radi zamenjali delovno mesto. Je pa tudi dober čas za pogajanje o morebitni povišici. Rast plač še vedno ostaja zmerna in krepko zaostaja za rastjo zaposlovanja, čeprav je ta nagla.
Vprašanje, ali bomo dobili dobre delavce, se je spremenilo v vprašanje, ali bomo sploh dobili delavce
"Od lanske pomladi dalje opažamo nenehno povpraševanje po delavcih iz vseh panog, posamezniki pa imajo danes mnogo možnosti za novo službo. Vprašanje za delodajalce pa ni več, ali bodo dobili najprimernejše sodelavce, ampak ali bodo sploh še dobili dovolj sodelavcev, da bodo zadostili potrebam svojih strank," pravi Miro Smrekar, direktor podjetja Adecco Slovenija.
Zaposlovanje se je povečevalo v skoraj vseh panogah
V iztekajočem se letu so podjetja za strokovna in vodstvena delovna mesta iskala predvsem prodajne predstavnike za vsa področja, strokovne sodelavce v farmaciji, elektrotehnike, strojne tehnologe, informacijske tehnologe, računovodje. Med številčno najbolj iskanimi poklici so bili delavci za preprosta dela v proizvodnji, vozniki, varilci, skladiščniki, prodajalci, orodjarji, gradbeni delavci, čistilci, strugarji, natakarji in kuharji. Posebnost slovenskega trga ostaja pomanjkanje kadrov za poklicna dela.
Zaposlijo tudi tiste, ki jih drugače ne bi

Zaradi pomanjkanja ustreznih kandidatov morajo pri zaposlovanju najbolj iskanih profilov podjetja večkrat sklepati kompromise – popuščati pri pričakovanjih glede znanj in izkušenj ter sprejemati tudi kandidate, ki jih je treba še učiti, razviti in s katerimi bodo aktivno gradili odnos.
"Z rastjo gospodarstva in zaradi demografskih trendov se približujemo naravni stopnji brezposelnosti, zato je čas, da začnemo sprejemati ukrepe, ki bodo vključili več ljudi na trg dela. Skupaj moramo ustvarjati pogoje, da bodo lahko podjetja zaposlila sodelavce, ki jih potrebujejo, da bomo spodbudili ljudi, da prej postanejo in kasneje prenehajo biti delovno aktivni, da bodo podjetja s sistemi vajeništva lahko vključevala v svoje procese mlade, ki bodo imeli uporabna znanja in prakso, prilagajati delovna mesta, da bodo zanimiva za kandidate in da bomo privlačno okolje tako za tuje kadre kot mlade, ki se spogledujejo s tujino. Pri tem imajo pomembno vlogo vsi akterji na trgu dela: država, podjetja, kadrovske agencije, osebno odgovornost za svojo zaposljivost pa mora prevzeti tudi vsak sam," pravi Smrekar.
Delavci več ne trpijo nezadovoljstva
Zaradi obilice novih priložnosti za kadre so ljudje odprti za menjavo službe in nimajo potrpljenja, da bi ostali, če so na obstoječem delovnem mestu nezadovoljni, hkrati pa niso pripravljeni pod vsakimi pogoji sprejeti ponudbe za delo, pravijo v Adeccu. Vse več se jih odloča tudi za podjetništvo.
To pa je izziv za kadrovike
Kadroviki se tako morajo vse bolj ukvarjati s tem, kaj lahko ponudijo zaposlenim, da bodo ne samo sprejeli zaposlitev, temveč tudi ostali v podjetju. Ključno vlogo pri privabljanju in ohranjanju najboljših kadrov prevzema ugled podjetja, česar se podjetja vedno bolj zavedajo in zato vlagajo v grajenje blagovne znamke. To področje bo v prihodnje strateška prioriteta vodstva, kadrovske službe in marketinga.
Mehke veščine in povečan pomen odnosov
Zaposlovalci pri kandidatih vse bolj cenijo tudi mehke veščine, kot so sodobni pristopi k vodenju, upravljanju ugleda, rekrutacija s pomočjo družbenih omrežij ipd. Ta sodobna znanja so ključna, da podjetja ostajajo konkurenčna v časih hitrih sprememb, ko je sposobnost prilagajanja in pridobivanja kompetenc prihodnosti in razvoja zaposlenih vedno bolj pomembna. "Tu nam pomaga tehnološka podpora, ki omogoča, da se še bolj osredotočamo na vsakega posameznega kandidata, pa tudi njegove osebnostne lastnosti in potenciale, saj avtomatizacija razbremenjuje kadrovike, rekrutorje in administratorje, ki se lahko tako manj posvečajo obdelavi podatkov in procesom ter v večji meri odnosom," pojasnjuje Smrekar.
Kaj lahko pričakujemo v letu 2018?

V Adeccu napovedujejo: Zaradi pričakovane gospodarske rasti se bo fluktuacija še nekoliko povečala, preden se bo znova ustalila. Brezposelnost bo dodatno upadla in se približala naravni stopnji, podjetja pa bodo še bolj iskala možnosti zaposlovanja tujih delavcev ter spodbujala državo, da omogoči hitrejše in enostavnejše postopke. Če v sodelovanju z vlado podjetja ne bodo uspela zagotoviti dovolj velikega števila sodelavcev v Sloveniji, se bodo zaradi pomanjkanja delovne sile investicije umaknile v druge države. Izziv bo tudi spodbujanje zaposlenih, da ostanejo aktivni in podaljšajo delovno dobo. Izrazito pomanjkanje kadrov na trgu dela že in bo še spodbujalo tudi vprašanje povišanja plač.
Kaj bodo morali storiti delodajalci?
Kot omenjeno, bodo morala podjetja vlagati v svoj ugled, se poglabljati v interese ljudi in prilagajati ponudbe kandidatom, da se jim bodo čim bolj približala. Kako spretno bo vodstvo pri upravljanju odnosov s sodelavci, bo ključno za uspeh, pri čemer bo imela nosilno vlogo kadrovska služba.
Slog vodenja je zelo pomemben!
Vodilni bodo iskali načine, da z zaposlenimi vzpostavijo dialog tako, da se zaposleni dobro počutijo. Temu se bo prilagodil tudi slog vodenja – vse bolj se že razvija avtentično vodenje, ki poudarja enakopravnost, vodja pa zaposlene le usmerja in jim pomaga, da se razvijajo. Tako organizacije postajajo ploščate, saj se stroga hierarhija umika novim organizacijskim modelom.
Pomembno je tudi, kako novega sodelavca uvajajo v delo
Poudarek bo tudi na uvajanju novih sodelavcev v tim. Razvijajo se sistemi mentorstev in "spremljevalcev" na delovnem mestu, saj se novi zaposleni v prvih mesecih odloči, ali bo ostal ali bo iskal novo okolje. Slednje ima za podjetje velik finančni učinek, saj mora vložiti v uvajanje in izobraževanje vsakega novega sodelavca. Za konkurenčnost podjetij bo namreč odločilno, kako hitro znajo prepoznati kompetence, ki so potrebne v prihodnosti, in zanje izobraziti svoje sodelavce.
Komentarji (0)
Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV