Tokratna oddaja Delovne akcije nas je spodbudila k razmisleku, kako pomembno je, da se pri delu znamo soočati z nepredvidljivimi situacijami oz. zapleti. Naj spomnimo, da smo bili v soboto zvečer priča dogodku, ki je močno zaznamoval projekt Delovne akcije. Prvič v njeni zgodovini se je namreč zgodilo, da mojstri v petih dneh niso zaključili prenove. Več o tem si lahko preberete na spletni strani Dominvrt.si ...
Na Cekin.si pa smo se osredotočili na ravnanje ekipe mojstrov, ki so bili soočeni z dejstvom, da njihovo delo ne poteka po načrtih. In kaj se lahko naučimo od Bojana Žlebnika, Ane Praznik in celotne ekipe?
► Brez panike!
Panika na delovnem mestu ovira normalen delovni proces in velikokrat povzroči še večjo škodo. Če nekaj ne teče po načrtih, se umirite in razmislite o novem, kriznem načrtu. Če boste kričali, jokali, iskali krivca za nastalo situacijo v drugih in sebe skušali oprati krivde, boste najverjetneje v slabo voljo spravili celoten kolektiv. Dragoceni čas boste porabili za popolnoma neproduktivne stvari, da o tem, da boste izpadli popolnoma neprofesionalni, sploh ne govorimo.
► Priznajte, da ne gre
Dejstvo je, da lahko vsak med nami v rekordno kratkem času pripravi kakšen projekt. Zavedati pa se je treba, da bo kakovost opravljenega dela vprašljiva. Se res želite podpisati pod zmazek? Ko ne gre, to tudi priznajte. Določite nov cilj in časovni okvir, v katerem ga boste dosegli. Naročnik oz. nadrejeni bosta bolj zadovoljna, če bosta dobila odlično opravljen projekt, ki je zahteval malo več časa od načrtovanega, ne pa slab projekt, ki je bil pripravljen v roku. Ne pozabite, da morate nadrejene o podaljšanju rokov obvestiti pravočasno, oborožite pa se tudi z dobrimi argumenti, zakaj potrebujete več časa.
► Obdajte se s pozitivnimi sodelavci, ki iščejo rešitve
Ste že kdaj imeli v kolektivu nekoga, ki se ves čas pritožuje ... Nekoga, ki v vsaki situaciji išče le napake in pomanjkljivosti, in sicer z namenom, da jih bo še dneve in tedne javno premleval in v ekipo vnašal negativno energijo, slabo voljo in tudi obup.
Kaj mislite, kaj bi se zgodilo v primeru Delovne akcije, če bi bil v ekipi mojstrov nergač? Ki bi se ves čas osredotočal le na težave, ko bi se tudi v trenutkih, ko se te začnejo odpravljati, poudarjal, da je to čisto brez veze, saj se bodo pojavile nove. Ekipa začne zaradi ene osebe, ki se osredotoča na negativo, izgubljati motivacijo za delo. To postane muka, dvomi se širijo še na druge zaposlene. Kolektiv se obda z negativnimi čustvi in stresom, zato je produktivnost manjša. Ja, vse to lahko stori le ena oseba, zato je dobro, da jo vodja pozove k drugačnemu pristopu.
► Osredotočite se na rešitve, ne na težave
Pomembno je torej, da se osredotočate na rešitve težav in ne na same težave. Kot smo že zapisali v enem članku: "Bi kot nekadilec recimo več ur sedeli zraven kadilca in vdihovali dim, ki prihaja od njega? Najbrž ne. Med vama bi ohranili distanco, ki vam ne bi škodovala. Prav to bi morali storiti tudi pri ljudeh, ki se ves čas samo pritožujejo. Meje bi lahko denimo dobro postavili tako, da tistega, ki se pritožuje, vprašate, če je že začel razmišljati o tem, kako bi rešil težavo. Ob tem vprašanju bo ta namreč bodisi utihnil, bodisi usmeril pogovor na kakšno drugo temo."
► Učite se na napakah
Ko zaključite z delom, opravite pregled celotne situacije. Razmislite, kje se je zalomilo in kaj se lahko iz tega naučite. Na dogodek ne glejte kot na neuspeh, temveč kot na dogodek, ki vas bo nekaj naučil.
Ekipa Delovne akcije je pokazala, kako deluje dobro uigran kolektiv. Delovni proces mora biti jasen in transparenten. Naloge morajo biti skomunicirane in do potankosti dorečene. V primeru nenačrtovanih motenj kolektiv išče rešitve in se ne osredotoča na težave. Ko se zadeve umirijo, se opravi pregled, tako da se kolektiv lahko iz dogodka nauči čim več koristnega. Kolektiv mora sodelovati, nergače pa vodja pozove, naj se pridružijo iskanju rešitev in izboljšav.
Delovno akcijo lahko spremljate tudi na Facebook strani Dominvrt.si. Hvala za vse čudovite komentarje in besede podpore predani ekipi Delovne akcije.
Komentarji (1)
Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV