Ljudje smo različni - v načinu razmišljanja, delovanja, pa tudi po osebnostnih značilnostih. Z nekaterimi se ujamemo takoj, spet z drugimi se šele učimo delovati, potem pa so tu še tisti, s katerimi nočemo imeti opravka. In velikokrat se zgodi, da imamo v službi opravka z vsemi, zato, hočemo ali nočemo, moramo sodelovati, ampak kako? Več o tem si lahko preberete v nadaljevanju.

Kako vzpostaviti dobre odnose?
Dobri poslovni odnosi so osnova vsakega uspešnega podjetja, še posebej, če je v ospredju ekipno delo, kjer je vsak od zaposlenih dragocen in prispeva svoj delček k celotnemu uspehu. Vsak posameznik bi se moral zavedati, da je tudi njegova soodgovornost, da vzpostavi dobre odnose, tako z nadrejenimi kot s sodelavci.
Ključno je sodelovanje
Pogosto se pozablja, da je uspeh posledica skupine in ne posameznika, zato je ekipni duh izjemnega pomena. V doseganju uspeha je treba dati vsa nesoglasja na stran in preprosto sodelovati. To pomeni, da morate vedeti, da ne delate le zase, ampak za podjetje. V prvi vrsti je torej treba upoštevati mnenje vseh, ki sodelujejo pri dani nalogi. Kompromisi zahtevajo zrelo vedenje, zato ne vztrajate pri svojem predlogu samo zato, ker je vaš. Prisluhnite drug drugemu, upoštevajte argumente, mnenja in na koncu izberite najboljšo rešitev. Vsak ima svoje znanje in če to znanje združite, lahko nastane nekaj resnično dobrega, saj je mogoče vašemu predlogu manjkal kakšen del, ki ga je prispeval vaš sodelavec ali obratno. Bodite odprti za vse ideje in ne glejte samo iz sebe, ampak si dovolite napredovati in pridobivati širino, ki vam jo lahko dajo drugi sodelavci s svojim znanjem. Na tak način boste pridobili tudi sami, saj nihče ni popoln, popolnega ga lahko naredi samo ekipa.

Vzpostavljanje zaupanja
Zaupanje ogromno prispeva k dobremu sodelovanju, zato bodite tudi sami vredni zaupanja. To pomeni, da o službenih zadevah ne govorite naokoli in ne obrekujte lastnih sodelavcev, saj bo to le narušilo vaše odnose. Izognite se norčevanju in blatenju, še posebej zato, ker ste mogoče užaljeni ali vam je tisti dan nekdo stopil na žulj, saj boste kasneje to lahko močno obžalovali. Vzpostavite odkrite in iskrene odnose vsaj s tistimi, ki jih lahko, saj bodo to vaši zaupniki, ki vam bodo stali ob strani, tako kot vi njim. Nikoli ne izdajte njihovega zaupanja, namesto metanja polen pod noge pa si raje pomagajte. Če si boste resnično stali ob strani, boste spletli zelo močne poslovne vezi, zaradi katerih boste skupaj še bolj uspešni. Bolj kot se boste povezali, večje možnosti boste imeli, da postanete ekipa, ki bo kos vsem izzivom.
Reševanje konfliktov
Ne delajte iz muhe slona in ne vstopajte v nepotrebne vojne. Če ste se znašli v konfliktu, ga poskusite rešiti na štiri oči s sodelavcem, ki vam povzroča težave. Kadar to ni možno, pa je pomembno, da veste, da niste vi tisti, ki ga boste spremenili. V teh primerih se naučite z njim ravnati tako, da mu stopite naproti, poskušajte se prilagoditi in sprejeti njegov način delovanja. Ne jemljite osebno njegovih lastnosti, na primer, če je vaš sodelavec kolerik, lahko pričakujete, da bo imel tak način komuniciranja z vsemi, zato ostanite mirni in se zavedajte, da tako deluje, ne ker bi imel kaj proti vam, ampak ker tak pač je. Če ste postali tudi dobri prijatelji, se morate zavedati, da v globljih odnosih večkrat celo prej pride do konfliktov in v tem primeru morate to znati ločevati. V službi ste še vedno v prvi vrsti sodelavci, ki morajo izpeljati svoje obveznosti in naloge, medtem ko reševanje svojih zasebnih zadev prihranite za čas, ki je za to primeren, nikakor pa ne v službenem okolju.

Torej, imejte vedno v mislih, da imate v resnici enak cilj, ki ga boste prej dosegli, če boste imeli jasno postavljene prioritete, kot so na primer tudi dobri poslovni odnosi.
Komentarji (0)
Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV