
Vodja ali šef? Razlika je ogromna, opazi pa se predvsem v obnašanju človeka, ki je na čelu tima. V svojem sončnem aspektu je vodja nekdo, ki bo popeljal ljudi za seboj in jih navdihoval, v senčnem aspektu pa nekdo, ki bo delal ravno obratno: dušil bo ljudi in jih potiskal ali vlekel pred ali za sabo.
V angleščini ločujejo med nazivoma manager in leader. Med obema je veliko razlik, vsi ste najbrž že kdaj videli infografike, ki nazorno kažejo razlike med enim in drugim:
Vodja leader navdihuje, vodi z vzgledom, motivira, govori "mi", dovoljuje napake, ščiti svoj tim in prevzema odgovornost za napake, združuje tim.
Vodja manager pa zahteva, zanaša se na avtoriteto preko moči, postavlja ultimate, govori "jaz" ali ukazuje "naredi mi", izkorišča ljudi, si pripisuje zasluge, išče krivca, zanj je njegov način edini način.
Razlika je precejšnja, čuti jo predvsem tim.
Ključna razlika med obema poloma je obnašanje in komuniciranje vodje. Vodja, ki resnično vodi tim, timu zaupa, da bo našel najboljše možne rešitve za zadane naloge. Zato ima različne ljudi v svojem timu. Vsi ljudje smo v nečem dobri, naloga vodje pa je, da sposobnosti ljudi usmeri v isti cilj.
Vodenje je veščina
Nekateri jo imajo bolj prirojeno kot drugi, zato zanje pravimo, da so rojeni vodje. Taki ljudje niso nikoli nasilni z besedami niti z obnašanjem. Taki ljudje vodijo z vzgledom, ljudje želijo delati zanje in želijo svoje delo opraviti na najboljši možen način. To je pravi vodja. To ne pomeni, da je stalno samo dober do ljudi in da je to delo lahko. Vodje se v veščinah vodenja stalno izboljšujejo, učijo se novih načinov komuniciranja, delegiranja, motiviranja, predvsem pa spoznavajo sebe in svoje sodelavce iz človeške plati. Upoštevajo, da so vsi ljudje OK in da ni boljših in slabših karakterjev, pač pa da so kot vodje procesa odgovorni za to, da se v njihovem timu ljudje lahko izkažejo, da jim dodelijo delo, ki ga bodo lahko opravljali dobro, da bodo vzpostavljali spoštljiv odnos in odprto komunikacijo. Ta je zelo ključna pri delu.
"Vsak, ki je danes dober vodja (leader), je bil najverjetneje nekoč tudi malo manj dober vodja (manager)."

Če boste govorili z ljudmi, ki so na čelu timov že dlje časa, vam bodo povedali, da so z leti izoblikovali lasten stil vodenja, ki je najbrž danes zelo drugačen od tistega na začetku. Začetki vodenja so vedno povezani z več strahovi, kako nam bo uspelo. Na začetku, ko se še ne poznamo dovolj dobro in ne obvladujemo vseh vidikov svojega karakterja, bomo, še posebej v stresni situaciji, reagirali v svojem "domačem" načinu. Ta je lahko eksploziven, koleričen, lahko umirjen, lahko se oseba popolnoma potegne vase in ne komunicira. Oseba lahko deluje tudi, kot da ji je popolnoma vseeno ...
Sčasoma, ko se vodja kot oseba pozna, ko dela na sebi in premaguje svoje notranje strahove, postaja modrejši, bolj samozavesten in se zaveda svojih prednosti in slabosti. Veliki obrat se zgodi, ko dojame, da mu ljudje v njegovem timu niso konkurenca in da je sam resnično uspešen takrat, kadar njegov tim blesti. Takrat se lahko posveti vodenju z vzgledom sproščeno.
Vsak vodja - leader ima v svojem timu nekaj jasno postavljenih pravil. Ve, kje morata vladati red in disciplina in kje in kdaj je prostor za kreativo. Zaveda se pomena medsebojnih odnosov in komunikacije. Ne samo znotraj tima, pač pa tudi širše. Prav tako se zaveda prepričanj, ki vladajo v njegovem timu. Prepričanja so še kako pomembna, saj o njih običajno nikjer ne govorimo, vidijo pa se v celotnem delovanju podjetja in se odražajo tudi na finančnih rezultatih.
Vodja leader je torej nekdo, ki skrbi za svoj osebni razvoj in za razvoj svojih sodelavcev. Kot pravi Richard Branson, lastnik podjetja Virgin: "Stranke niso prve. Prvi so zaposleni. Če skrbiš za svoje zaposlene, bodo oni poskrbeli za stranke." To je prva naloga vsakega vodje.
Članek odraža stališče avtorja in ne odraža nujno tudi stališča uredništva.
Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV