Cekin.si
Glamping je vse bolj razširjena oblika kampiranja.

Kariera

Jaka Ažman: Naše hišice so hitro opazili v tujini

Špela Zupan
16. 01. 2020 08.33
2

Začeli so s 7500 evrov začetnega kapitala in v letu 2019 so imeli približno 850.000 evrov prometa in 40.000 evrov dobička. "A nismo še zadovoljni," pravi Jaka Ažman, tretjinski lastnik uspešnega slovenskega start upa, ki se ukvarja z glampingom.

Diplomirani komunikolog Jaka Ažman je rad v naravi in rad potuje, zlasti na lokacije z ugodnimi pogoji za kajtanje, ki je poleg glasbe njegova strast. "Preko užitkarskega športa sem preizkusil mnogo hišk, hostlov in resortov na različnih koncih sveta ter spoznaval turistični posel," je razložil. Združil je ljubezen do narave, športa, pristnosti in danes 41-letnik z dvema poslovnima partnerjema vodi uspešen rastoč slovenski start up.

Kako in kdaj ste prišli na idejo, da bi se ukvarjali z glamping kampiranjem?

Ideja, da bi se začeli ukvarjati z oblikovanjem glamping turističnih destinacij in hišic, je prišla po projektu Gozdne vile v kampu Zaka na Bledu. Londonski Times je leta 2011 lokacijo uvrstil med 20 najboljših glamping destinacij in šele takrat smo v Sloveniji izvedeli za izraz glamping.

V tem času sva se o glampingu precej pogovarjala s kolegom Petrom Ličnom, ki je bil arhitekt pri zgoraj omenjenem prvem glampingu v Sloveniji. Nekega sončnega dne marca 2012 smo se skupaj s sveže priseljenim španskim bio arhitektom Ignacijem Lópezom Solo dobili v Tivoliju. Strinjali smo se, da uspešna glamping destinacija potrebuje več kot le privlačne nastanitvene objekte. Odločili smo se, da se povežemo ter da združimo znanje z različnih področij – marketinga, arhitekture, lesnega oblikovanja in turizma – v enem podjetju, da lahko ponudimo celosten razvoj uspešnih glamping turističnih destinacij. Ustanovili smo podjetje Lushna in si razdelili deleže na tretjine.

Jaka Ažman s sodelavcem med sestavljanjem hiške
Jaka Ažman s sodelavcem med sestavljanjem hiškeFOTO: Lushna

Kakšen je bil vaš začetni kapital ter kakšen promet in dobiček imate danes?

Začetni kapital je bil 7500 evrov, ki smo ga v tretjinskih deležih investirali trije lastniki. Obenem smo seveda vložili tudi lastno znanje in reference. Lani smo imeli približno 850.000 evrov prometa in 40.000 evrov dobička. A nismo še zadovoljni.

Kaj je po vašem mnenju ključno za uspeh v poslovnem svetu?

Ključno je, da na neki način ostaneš zvest lastni viziji in prepričanjem, a da se hkrati znaš prilagajati trgu. Ravnovesje je težko loviti, zlasti če delaš na področju oblikovanja in če želiš ponuditi neko drugačno izkušnjo bivanja. Ključen je dober odnos s strankami, čim več komunikacije in usklajevanja, saj je bistveno, da smo na koncu projekta vsi zadovoljni in se lahko vzajemno promoviramo.

Kdo vam je najbolj pomagal na poslovni poti? Koga bi izpostavili, brez koga vam ne bi uspelo?

Izpostavil bi Matjaža Petriča, ki nam svetuje pri financah in poslovanju ter nam ves čas omogoča "vpogled od zunaj". Del uspeha start upa je vedno tudi podpora družine in prijateljev. Podobno je pri nas, saj ne bi zmogli brez mojega očeta, ki je pomagal z začasnimi posojili.

Kakšne so bile in so še morebitne ovire pri poslovanju?

Naš poslovni izziv je dolg prodajni cikel. Eden od razlogov so dolgi postopki pridobivanja raznih dovoljenj. Tu je še sezonskost našega posla, saj vsi želijo imeti destinacijo zgrajeno, zaključeno in polno delujočo ob začetku sezone. Potrebno je veliko načrtovanja.

Kakšna je danes vaša ekipa? Koliko zaposlenih vas je, kdo skrbi za kaj?

V zadnjih letih smo doživeli veliko rast povpraševanja po naših glamping hišicah in manj po razvoju celostnih destinacij. Zato smo razširili ekipo z arhitekti, strokovnjaki za lesno gradnjo in sestavljavci v proizvodnji ter monterji na terenu. Še vedno je vodenje ključnih področij razdeljeno med nas, lastnike – Ignacio je direktor proizvodnje, Peter je direktor oblikovanja produktov, jaz vodim področje marketinga in organizacije v podjetju. Imamo pogodbene prodajne zastopnike za ameriški, španski in hrvaški trg. Skupaj nas je zaposlenih 10, veliko je pogodbenikov in zunanjih sodelavcev.

Ekipa
EkipaFOTO: Lushna

Kakšna je starostna in izobrazbena struktura v podjetju?

Menedžerji smo v zgodnjih 40. letih, povprečna starost sodelavcev v proizvodnji pa je pod 30 let. Menedžerji imamo univerzitetno izobrazbo, v proizvodnji pa je izobrazba večinoma strokovna srednja šola.

Ali morda tudi zaposlujete, iščete nove kadre? Če da, koliko, kakšne?

Veliko smo se širili in zaposlovali v letu 2019. Iskali smo vodjo proizvodnje, arhitekta konstruktorja in sestavljavce hišic v proizvodnji. Z malo kampanjo na Facebooku smo dobili velik odziv in novi ljudje so že del naše ekipe. Zaposlili smo tudi nekaj sodelavcev, ki so bili prej s. p.

Kaj vse nudite in s katerimi državami največ sodelujete? Kje je največ zanimanja za vaše hiške, za vaše storitve? Kje vse ste prisotni?

V Lushni se ukvarjamo s celostnim razvojem naravnih resortov in dizajnom ter izdelavo glamping hišic. Našo linijo Lushna hišic želimo bolj približati konceptu resorta v naravi oziroma hotelskim sobam v naravi. Hišice so oblikovane z mislijo na udobje in pristno izkušnjo narave.

Na trgu glampinga smo bili relativno zgodaj in tako so nas hitro opazili v tujini, kjer je povpraševanje po drugačnih doživetjih oddiha in bivanja večje. Zato smo se že takoj bolj usmerili v izvoz. Naš glavni trg trenutno je ZDA, saj lahko tam dosegamo višjo dodano vrednost, in trenutno izvajamo že tretji projekt v državi New York. Enote izdelamo pri nas, pošljemo razstavljene v ladijskih kontejnerjih in jih postavimo na lokaciji. Zelo smo ponosni na naš lanskoletni projekt, ko smo postavili 12 naših enot na južni obali Anglije, v rojstni in hkrati najbolj razviti deželi glampinga. Osredotočamo se še na Španijo, ki vseskozi širi ponudbo kot država z največjim številom letnih turistov v Evropski uniji, in na Portugalsko.

Izredno pa smo veseli, da smo lani dobili naročilo spet v Sloveniji ter dokončali naš trenutno največji in najbolj eleganten projekt Chocolate Village v Mariboru. Pripravljamo pa že nov projekt v Kobaridu, ki bo zaključen pomladi.

Vse več je zanimanja in povpraševanja po glamping kampiranju, vsaj v modernem svetu. Kakšen je trend po vaših podatkih in zakaj se po vašem mnenju vse več ljudi vrača v naravo po sprostitev in mir?

Trend preživljanja oddiha na glamping lokacijah po svetu gotovo narašča. Čedalje več ljudi išče kakovosten oddih od vedno bolj napornega življenja, pričakovanj, pritiskov in stresa. Ljudje zato na kratkem oddihu iščejo nova ali drugačna doživetja, naj bo to izkušnja bivanja v neki posebni hišici v naravi, medosebnega povezovanja, sprostitve, razvajanja, kulinaričnih užitkov ali samo malo miru za spremembo.

Ljudje cenijo, da si lahko v podaljšanem vikendu napolnijo baterije. Vedno več poslušamo o težavah z izgorelostjo in moj nasvet bi bil – privoščite si "detox glamping". Odklopite se od interneta in si privoščite kakovosten oddih v naravi z razvajanjem sebe in najbližjih.

Po svetu je glaping precej uveljavljen, v Sloveniji ga poznamo v zadnjih nekaj letih. Kaj več ponujate v Lushna v primerjavi s konkurenco? Po čem izstopate?

Glamping oziroma glamurozni kamping se v različnih državah po svetu razume drugače. Pri nas se z glampingom največkrat označuje lokacije, ki ponujajo specifičen tip razkošnih šotorskih namestitev z leseno strukturo in platneno streho. Mi verjamemo v bolj kakovostno gradnjo, ki omogoča bivanje v vseh letnih časih, kar je bistveno za možnost podaljšanja sezone in potencialno večjo poslovno uspešnost glamping lokacije.

Glamping je vse bolj razširjena oblika kampiranja.
Glamping je vse bolj razširjena oblika kampiranja.FOTO: Lushna

Naša ključna prednost se gotovo kaže v oblikovni dovršenosti in visoki kakovosti hišic ter naši zmožnosti, da jih lahko serijsko izdelujemo po znani ceni z možnostjo personalizacije v materialih in opremi. Ali povedano drugače – na spletu lahko najdete na tisoče čudovitih dizajnov turističnih hišic, vendar so večinoma idejni projekti in lepe slike. Mi pa jih tudi izdelujemo po znani ceni in jih postavljamo po vsem svetu.

Prednosti so gotovo trajnostna gradnja na podlagi lesene strukture, kakovosti vgrajenih materialov in eko izolacije iz lesnih vlaken, kar lahko predstavlja dodano vrednost za vedno bolj trajnostno ozaveščene goste.

Na kaj ste najbolj ponosni v zgodbi podjetja Lushna? Kateri projekt bi izpostavili in zakaj?

V naših začetnih projektih smo nastopali le kot oblikovalci in vodje glamping projektov, za samo izdelavo pa smo najemali druga podjetja. Najbolj sem ponosen, da smo zbrali pogum in se odločili, da bomo postavili lastno proizvodnjo na Jesenicah. Postaviti lastno proizvodnjo ni lahko, a se je odločitev pokazala kot prava, saj lahko lažje odgovarjamo na potrebe na trgu ter vsako leto širimo in optimiziramo proizvodnjo.

Najbolj sem bil vesel zaključka projekta Lee Wick Farm cottages and glamping na angleških južnih obalah. Ko smo zaključili postavitev 12 hišic, sem zadnjo noč z bližnjega polja delal nočne posnetke zaključene destinacije in čutil, da smo naredili velik korak kot podjetje.

Kako si vi predstavljate idealen dopust in koliko pogosto si ga dejansko vzamete?

Če bi izbiral kratek oddih, bi se s partnerico gotovo odločila za kakšen italijanski eko-turizem ali tudi glamping, recimo v naši Lushni Suite v Arena One 99 v Pulju, največjem glampingu na Hrvaškem. Hišica ima fantastično teraso in razgled. Čeprav smo jo mi postavili, je še nisem preizkusil. Na daljši dopust bi seveda šel s celo družino na lokacijo, kjer bolj prevladuje narava in ne infrastruktura. Ne potrebujemo veliko, za nas je bolje preprosto in pristno.

Kakšni so načrti za prihodnost? Kje se vidite čez 10, 15 let?

Naša začetna ideja je bila postaviti tudi lastno glamping destinacijo in mogoče še več, če bo uspešna. Dejansko se vidim tudi v vlogi gospodarja neke butične turistične lokacije, nekaj posebnega, nekaj z okusom. Rad poskrbim, da so ljudje zadovoljni, da dobro jedo in pijejo ter da uživajo. Upam, da nam uspe v okviru podjetja ali pa v lastni režiji.

Si želite aktualne novice prejemati tudi na elektronski naslov? Potem se prijavite na Cekinove e-novice!

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.

Komentarji (2)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV
Oglaševanje Uredništvo PRO PLUS Moderiranje Piškotki Politika zasebnosti Splošni pogoji Pravila ravnanja za zaščito otrok
ISSN 2630-1679 © 2025, Cekin.si, Vse pravice pridržane Verzija: 856