Cekin.si
Nakupovanje

Kariera

Slovenski trgovci in bencinski servisi sporočajo: Sprejemamo ustrezne ukrepe!

Mira Matković
13. 03. 2020 10.42
1

Trgovine, bencinski servisi ... Ročaj nakupovalne košare ali vozička, gneča na blagajni ... Kako se na razmere pripravljajo slovenski trgovci in kako na bencinskih servisih? Kako bodo zaščitili stranke in kako zaposlene? Ali imajo krizne načrte, če bo zbolelo večje število njihovih zaposlenih? Vse to v nadaljevanju članka!

Številni so se včeraj odpravili v trgovine, da bi si kupili najnujnejše stvari, saj jih je strah. Nekateri z nakupi pretiravajo, a to ni potrebno, mirijo oblasti. 

Dobro je, da si vsak kupi nekaj zaloge, da mu ne bi bilo treba ravno vsak dan hoditi v trgovino. Pretiravati pa vsekakor ni potrebno. 

Treba se je tudi spomniti na tiste skupine ljudi, ki so v tej situaciji ranljivejše. Če lahko, bi bilo dobro, da se v trgovino odpravite namesto njih - seveda brez otrok. Torej opravite nakup tudi za babice in dedke, bolne in kronično bolne sorodnike in prijatelje, sosede ...

Ob tem pa bodite pozorni na ljudi okoli sebe in zaposlene v trgovinah! Ravnajte odgovorno in se v nakupovanje ne odpravite, če se počutite slabo ali imate kakršne koli znake bolezni Covid-19. 

Ves čas ohranjajte distanco, ne rinite v ljudi, pri nakupu uporabljajte rokavice. 

Veliko lahko postorimo sami, da bi zajezili hitro širjenje virusa. Pri tem ne mislite le na sebe, temveč tudi na ljudi okoli sebe in zaposlene v trgovinah. 

Zanimalo nas je tudi, kako bodo v času epidemije trgovci zaščitili svoje zaposlene - prodajalce, blagajničarje in podobno. Prav tako, kaj slovenski trgovci svetujejo kupcem?

Vprašanja smo naslovili na: Tuš, Lidl, Mercator, Hofer, Spar, Petrol, OMV in na Tobačno Ljubljana - Imperial brands PLC. Njihove odgovore, ki se tičejo tako strank kot zaposlenih, objavljamo v celoti! 

Poslali smo vprašanja: 

- kako ste v vaših trgovinah oz. prodajnih mestih poskrbeli za varnost in zaščito zaposlenih, ki delajo s strankami?

- kakšne ukrepe ste uvedli na blagajnah?

- ali razmišljate o tem, da zaposleni v trgovinah uporabljajo zaščitne maske in rokavice - tudi zaposleni na blagajnah?

- ali morda razmišljate o tem, da bi pozvali stranke, da čim več plačujejo s plačilnimi karticami in ne z gotovino?

- ali imate pripravljene kakšne krizne načrte, če se morda med vašimi zaposlenimi, ki delajo s strankami, pojavi večje število obolelih?

- kakšna navodila bi sporočili kupcem?

Nakupovanje
NakupovanjeFOTO: Shutterstock

HOFER

Odgovornost do naših kupcev je izrednega pomena, zato smo v trgovinah uvedli številne preventivne ukrepe. Vsakih nekaj ur tako vse površine, ki se jih kupci dotikajo pogosteje (ročaji vrat, področje blagajne, oddelek pekarne, zlagalne police in podobno) temeljito razkužimo. Posebno pozornost namenjamo tudi ročajem nakupovalnih vozičkov in košar, ki jih temeljito razkužujemo vsakodnevno. Kmalu bodo v trgovinah na voljo tudi postaje za razkuževanje rok, med tem časom pa si lahko kupci roke razkužijo ob blagajni, kjer imajo zaposleni na razpolago ustrezna razkužila.

Kupce opominjamo tudi na spoštovanje higienskih standardov z obveščevalnimi tablami. Posebno pozornost namenjamo ustreznemu ravnanju s pekovskimi izdelki, ki si jih kupci izberejo in postrežejo sami, pri čemer so jim na voljo prijemalke in higienske rokavice. Vodilo postrežbe je opazno označeno z informativnimi nalepkami na prodajnih regalih in poziva k odgovornemu ravnanju, pripravljamo pa še dodatna opozorila. Dodajamo tudi dodatne informativne table, ki bodo kupce pozivale, da ohranjajo ustrezno medsebojno razdaljo.

Pri podjetju HOFER je že skoraj 2000 zaposlenih, od tega približno 1400 v naših 87 trgovinah HOFER po Sloveniji, ostalo pa v upravno-logističnem centru v Lukovici. Ravno naše sodelavke in sodelavci v trgovinah po Sloveniji so v vsakodnevnem stiku z večjim številom ljudi, zato njim namenjamo največ pozornosti. Ustanovljena je krizna ekipa podjetja HOFER, ki se sestaja redno (mednarodno dobre prakse znotraj skupin ALDI SÜD si večkrat dnevno izmenjujemo prek videokonferenc) in sprejema ustrezne ukrepe.

Razkužila za roke so sodelavcem na voljo na ključnih točkah, med drugim na blagajni, na oddelku pekarne in v toaletnih prostorih. Okrepili smo tudi posredovanje informacij o splošnih preventivnih ukrepih, med katerimi velik poudarek namenjamo predvsem ustrezni skrbi za splošno higieno (higiena kašlja, umivanje rok, ohranjanje medosebne razdalje itd.). Številne preventivne ukrepe smo uvedli tudi na področju uprave in skladišča, do nadaljnjega pa smo prilagodili tudi nekatera organizacijska vodila (zmanjšali smo število sestankov, preložili vse ne nujne poti, izobraževanja itd.) in vsem našim sodelavkam ter sodelavcem že pred časom tudi svetovali, kaj storiti v primeru, da so bili pred kratkim na kateremkoli kritičnem območju, če pri sebi opazijo kakršne koli bolezenske znake itd. Prav tako smo še dodatno okrepili preventivne ukrepe pri dobavi/dostavi izdelkov v naš logistični center v Lukovici. Razmišljamo pa tudi o izmenskem delu oziroma delu od doma za zaposlene v upravi, kjer je to le mogoče.

Tudi v nadaljevanju bomo sledili situaciji in navodilom pristojnih organov. Vsekakor pa obenem naše kupce pozivamo k strpnosti in upoštevanju ukrepov, s katerimi bomo lahko s skupnimi močmi tako res poskrbeli za varnost vseh - tako njih, kot naših sodelavk in sodelavcev v trgovinah.

LIDL 

Naša najpomembnejša cilja sta zaščititi zaposlene in kupce ter zagotoviti razpoložljivost blaga. Zaradi napovedanega zaprtja šol in vrtcev se v Lidlu Slovenija trenutno prednostno osredotočamo na pripravo ukrepov, ki bodo našim zaposlenim omogočili, da poskrbijo za svoje družine, obenem pa zagotovili stabilnost podjetja, kolikor je to v dani situaciji mogoče.

Posebna krizna skupina, ki deluje že od konca februarja, je vseskozi aktivna in pripravlja ukrepe, s katerimi odgovarjamo na trenutno dogajanje. V vsem pa bomo sledili navodilo NIJZ ter drugih pristojnih inštitucij, ki jih stalno spremljamo.

Že ob prvih primerih okužbe v drugih evropskih državah smo uvedli nekaj ukrepov za večjo varnost naših zaposlenih v vseh poslovnih enotah podjetja. Še pred prvimi potrjenimi primeri v Sloveniji, smo vzpostavili posebno skupino, ki redno spremlja stanje in se ukvarja z vzpostavitvijo ukrepov za zaščito zaposlenih, kupcev in zagotavljanje neprekinjenega poslovanja.

Za naše zaposlene smo poskrbeli v skladu z navodili pristojnih organov. Intenzivneje jih obveščamo o zaščitnih ukrepih – še dodatno smo poudarili pomen upoštevanja higienskih predpisov, ki veljajo za primere nalezljivih bolezni, in pravočasnem zdravniškem posvetovanju v primeru simptomov bolezni. Nemudoma smo poskrbeli tudi, da so naši zaposleni v trgovini in skladišču opremljeni z zadostno količino razkužil, da si lahko redno razkužujejo roke med delom.  Vseskozi sledimo navodilom pristojnih služb in bomo v primeru zahteve po dodatnih ukrepih te tudi takoj uvedli v naše poslovne enote.

Prav tako smo že naročili dodatna razkužila za kupce, ki jih bomo postavili takoj, ko bo to mogoče. Kupce stalno opozarjamo na dosledno uporabo rokavic pri izbiri pekovskih izdelkov iz samopostrežnih regalov. Uvedli smo tudi dodatno razkuževanje ročk na vozičku in košarah ter površine na blagajni, ki so bolj izpostavljene kupcem.

MERCATOR

V Mercatorju imamo vedno pripravljen načrt ukrepov in navodila za zaposlene vsako sezono v obdobju povečanja kapljično prenosljivih okužb. Vedno tudi sledimo priporočilom in navodilom pristojnih strokovnih služb, ki so najbolj kompetentne za dajanje strokovnih priporočil, in za zdaj sporočajo, da trenutna epidemiološka situacija ne narekuje izrednih ukrepov, kot je splošno nošenje mask, in ni posebnih omejitev pri opravljanju vsakodnevnih aktivnosti, tako v delovnem okolju kot vsakdanjem življenju. Vsekakor pa se priporoča dosledno izvajanje higienskih preventivnih ukrepov. 

Za zaposlene smo pripravili podrobna navodila o preventivnih ukrepih, še posebej za zaposlene, ki majo več stika z ljudmi in živili, saj zanje vedno veljajo navodila o ukrepih za preventivno delovanje proti kapljičnim okužbam (pogosto umivanje rok, razkuževanje površin in rok). Na blagajnah imajo zaposleni možnost uporabe rokavic. Za vse zaposlene pa tudi sicer veljajo navodila v primeru, ko zbolijo oz. se slabo počutijo sami ali kdo od bližjih družinskih članov. Pripravili pa smo tudi ukrepe v zvezi z dogodki, ki jih organiziramo, službenimi potovanji in delovnimi sestanki.

Za kupce veljajo priporočila pristojnih organov, da čim bolj dosledno upoštevajo splošne higienske ukrepe, posebej higieno rok in higieno kašlja, v trgovinah pa pri stiku s svežimi živili priporočamo uporabo rokavic za enkratno uporabo. V vseh trgovinah pa tudi razkužujemo delovne površine in opremo, ki jo uporabljajo kupci (vozički, košare, Tik-tak blagajne, blagajniške pulte itd.). 

Kupci že zdaj veliko uporabljajo brezgotovinska plačilna sredstva, saj je plačevanje tako hitrejše, večina jih ima kartico Pika, ki omogoča dodatne ugodnosti. 

V Mercatorju se sproti prilagajamo nastalim razmeram in smo pripravljeni tudi za možnost stopnjevanja ukrepov.

OMV

Z zaposlenimi na naših bencinskih servisih smo v kontaktu in jih v realnem času obveščamo o trenutnem stanju okuženosti in možnih ukrepih na nacionalnem nivoju. Tako zaposlene na servisih kakor tudi na upravi pozivamo k striktnemu upoštevanju priporočil Svetovne zdravstvene organizacije (WHO) in Nacionalnega inštituta za javno zdravje (NIJZ). Oblikovali smo tudi skupino za krizni menedžment, ki se dnevno sestaja in ocenjuje postopke ter delovne procese z ozirom na širitev okužb v Sloveniji in soseščini.

Sprejeli smo sledeče ukrepe:

- Za zaposlene na bencinskih servisih smo priskrbeli zaščitno opremo - rokavice in dezinfekcijska sredstva. Uporaba rokavic in dezinfekcijskih sredstev je pri delu obvezna! 

- Do začetka naslednjega tedna bodo na bencinskih servisih nameščene tudi pregrade na blagajnah, s čimer želimo ločiti oziroma preprečiti fizični kontakt zaposlenih in gostov.

- Goste pozivamo k uporabi kartičnega načina plačevanja.

- Na več mestih na bencinskih servisih obveščamo o varnostnih ukrepih proti širjenju okužb.

- Vzpostavljen je sistem posamičnega vstopa vsakega gosta tako v trgovino kot tudi toaletne prostore.

- Na vseh bencinskih servisih zapiramo iz delovanja predele, kjer sicer goste postrežemo. Ne izvajamo torej strežbe na mizah temveč vse pripravljamo za s seboj.

- Ob tem čakamo tudi dodatno dostavo razkužil, ki jih bomo ob prejemu dodali na vseh vstopnih točkah za goste.

Prizadevamo si, da omogočimo nemoteno oskrbo in obisk naših bencinskih servisov naredimo varen tudi v teh zahtevnih časih.

PETROL

V Petrolu spremljamo situacijo širjenja koronavirusa že vse od njegovega pojava in sproti sprejemamo ustrezne ukrepe na ravni organizacije dela in neprekinjenega poslovanja, v prvi vrsti skrbimo za naše zdravje. Osrednji fokus koordinacijskega tima za koronavirus, ki skrbi za vse potrebne zaščitne ukrepe za zaposlene ter pripravlja načrte, politike, protokole, navodila in obvestila, ki jih uvaja in izvaja glede na faze razvoja širjenja okužbe že od 24. februarja 2020, je skrb za varnost in zdravje zaposlenih in strank. Ob tem je naša prioriteta zagotavljati nemoteno poslovanje.

V zagotavljanju varnega dela bo koordinacijski tim še naprej sproti prilagajal ukrepe na ravni organizacije dela, pri čemer bo vseskozi upošteval naravo dela, delovne procese in razvojno delo. Posebna skrb je posvečena prodajnim mestom, kjer v skrbi za zmanjševanje stikov v prenosu virusa pospešeno postavljamo zaščitne pregrade na prodajne pulte. V skrbi za nekontaminacijo svežih živil smo ukinili samopostrežbo, stranke so od sedaj s svežimi živili postrežene iz strani prodajalca preko prodajnega pulta. Glede na upad cestnega prometa bomo glede na situacije prilagajali tudi delovni čas posameznih prodajnih mest, v krepitvi socialne izolacije ponekod zapirali tudi bare.

Za dodatno varnost na prodajnih mestih v času koronavirusa s prodajnega mesta umikamo vse pokrovčke, začimbe, omake in serviete, ki se nahajajo na konzumacijskih kotičkih, vitrinah ipd. Do nadaljnjega le-teh niti na zahtevo stranke ne dajemo v uporabo. Izjema so le servieti, ki jih hranimo za prodajnim pultom.

Zavedamo se, da rokavice in maske delujejo pomirjujoče, a nas žal nikakor ne zaščitijo pred okužbo. Ključna zaščita je higiena rok in kašlja (brez dotikov sluznic – usta, nos, oči) ter izogibanje fizičnim stikom (rokovanje, objemanje …) skupaj z ohranjenem najmanj 1,5 metra razdalje.

Prodajna mesta so stičišča na katerih se odvija pretok ljudi od vsepovsod. Za stranke smo zato pripravili poseben plakat, nameščen na pultih prodajnih mest in LCD ekranih, ki tudi njih osvešča kako ravnati v skrbi za zdravje v preprečevanju širjenja okužb. Osveščamo jih o higieni kašlja ter ohranjanju razdalje, in jim na ta način prijazno dajemo vedeti, da imamo v skrbi za zdravje vseh v preprečevanju širjenja okužb v mislih tudi njih.

SPAR SLOVENIJA

V podjetju Spar Slovenija dosledno sledimo navodilom Nacionalnega inštituta za javno zdravje (NIJZ), poleg tega pa smo v vseh naših poslovalnicah sprejeli še dodatne preventivne ukrepe, kot so dodatno razkuževanje prodajnih pultov, blagajniških trakov in kljuk, na vhode v trgovine ter na postrežne oddelke, oddelek sadja in zelenjave ter oddelek kruha ter pekovskih izdelkov smo namestili razkužila, zaposlenim v trgovinah pa smo razdelili osebna razkužila za roke.

Dodatno v vseh trgovinah izvajamo redno in temeljito razkuževanje nakupovalnih vozičkov in košar zjutraj pred odprtjem trgovin in potem tudi kasneje redno tekom celega dne. V vseh trgovinah, kjer imamo možnost, smo delovanje prezračevalnih sistemov za zajem svežega zraka nastavili na maksimum. Z informativnimi plakati v poslovalnicah opozarjamo kupce na pomembnost samopreventivnih ukrepov.

Ob tem posebno pozornost namenjamo tudi vsem zaposlenim. NIJZ uporabe rokavic ne priporoča, saj te niso dovolj dobro preventivno sredstvo za preprečitev širjenja bolezni, smo pa vse zaposlene ustrezno informirali, da ravnajo po priporočilih uradnih inštitucij. V prostore za zaposlene (skupni prostori, garderobe, toaletni prostori) smo namestili dodatna razkužila, poleg tega pa jih dnevno opozarjamo na pomembnost rednega razkuževanja. Preventivno imamo izdelane varnostne protokole za zaposlene, dobavitelje in poslovne partnerje.

Našim kupcem zagotavljamo, da smo dobro pripravljeni na dodatno povpraševanje in v naše trgovine nemoteno dobavljamo zadostne količine izdelkov. Trgovine SPAR in INTERSPAR ostajajo odprte in delujejo po nespremenjenem delovnem času, ob tem pa bomo upoštevali vse sprejete vladne ukrepe.

TOBAČNA 3dva

Poslovnim partnerjem 3dva smo poslali navodila za ravnanje in ukrepanje, po priporočilih NIJZ in ostalih pristojnih inštitucij. Razdelili smo razkužila, čistila in zaščitna sredstva - zaenkrat rokavice, saj zaščitnih mask žal ni na trgu. Posredovali smo tudi navodila za uporabo vsega naštetega. V naših trafikah od danes, 13. marca, naprej velja navodilo, da kupci v poslovni prostor vstopajo posamično in je torej ob vsakem trenutku na prodajnem mestu le ena stranka.

Kupce prosimo, naj dosledno upoštevajo navodila, ki jih objavlja Vlada in državne inštitucije ter posledično s svojim vedenjem ne ogrožajo sebe, svojih bližnjih in ostalih prebivalcev Republike Slovenije.

Naše podjetje ima pripravljen krizni načrt za različne primere, tako da ravnamo v skladu s tem načrtom, ki ga seveda dopolnjujemo in prilagajamo glede na navodila pristojnih državnih inštitucij.

Trenutno ne razmišljamo o tem, da stranke pozivamo k plačilu s karticami. Če bo to priporočilo državnih inštitucij, bomo seveda uvedli tudi ta ukrep.

TUŠ

V Tušu smo ob nastali situaciji z vso resnostjo in odgovornostjo do naših kupcev in zaposlenih sprejeli nabor preventivnih ukrepov zaradi možnosti okužb s koronavirusom. Povečali smo število razkužilnih mest v trgovinah, ki so na voljo tako kupcem kot zaposlenim. Dodatno smo okrepili dezinfekcijo delovnih površin, vozičkov, nakupovalnih košar, s posebnimi obvestili pa opozarjamo stranke na uporabo zaščitnih rokavic na oddelkih sadja in zelenjave ter pri samopostrežbi kruha. Zaposlene smo dodatno poučili o priporočilih za preprečevanje okužb. Za zaposlene smo tudi naročili zaščitne rokavice v upanju, da tako še dodatno zaščitimo zdravje naših ljudi in naših kupcev.

Že sedaj se velik odstotek transakcij vrši preko plačilnih kartic. Način plačila je še vedno odločitev kupca.

V trgovinah Tuš imamo dovolj zaloge izdelkov in potrudili se bomo, da bodo naše trgovine tudi v prihodnje ustrezno založene. V Tuš trgovinah je ekipa Tuševcev dovolj velika za kakovostno storitev do strank,  zato uspemo hitro nadomestiti karkoli nam morebiti zmanjka iz polic. V kolikor na prodajnih policah v določenem trenutku katerega od izdelkov zmanjka na sami polici, so še vedno na voljo ostale alternative med katerimi kupci lahko izbirajo.

Blago na dnevni ravni dobavljamo iz lastnega logističnega centra, zato ta trenutek ni potrebe za zaskrbljenost za pomanjkanje živil. Tudi sadje in zelenjava tekoče prihajata na naše prodajne police, saj imamo različne nabave vire, od tega veliko slovenskega sadja in zelenjave.

Komentarji (1)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV
Oglaševanje Uredništvo PRO PLUS Moderiranje Piškotki Spremeni nastavitve piškotkov Politika zasebnosti Splošni pogoji Pravila ravnanja za zaščito otrok
ISSN 2630-1679 © 2025, Cekin.si, Vse pravice pridržane Verzija: 891