
Telo naj govori samo zase
Seveda se pri takšni temi ne moremo izogniti govorici telesa, ki je pri javnem in zasebnem nastopu velikega pomena. A če vsi razmišljajo o svojem nastopu znotraj pisarne, kjer se intervju dogaja, pa je treba poudariti, da razmišljajte o svojem nastopu že, ko stopite pred stavbo podjetja.
Nekateri namreč svoje bodoče zaposlene opazujejo še preden vstopijo, saj se takrat, ko mislijo, da jih nihče ne gleda, precej izkaže, kakšni v resnici so. So dolgo časa sedeli v avtomobilu? So pri avtomobilu kadili? So se nervozno prestopali in negotovo stopili skozi vhod? Ko se naslednjič pripeljete na intervju, ne pozabite, da se vaš ’nastop’ začne že na parkirišču oziroma pred vhodom v podjetje.
Vaša drža naj bo samozavestna in odločna, glavo imejte dvignjeno, pogled naj bo osredotočen. Ob rokovanju bodite pozitivno naravnani, stisk naj bo srednje močan in kratek, brez nepotrebnega stresanja. Usedite se, ko vam to ponudijo in se zahvalite.
’Elevator pitch’ ali govor v dvigalu
Če še niste slišali za ta kratek in udarni govor, v katerem skušamo prepričati sogovornika z bistvenimi informacijami, potem je skrajni čas, da ga sestavite.
Včasih na intervjujih ni veliko časa, ali pa se vam bo zgodilo, da boste nekoga res morali prepričati zelo na hitro. V takšnih primerih je takšen govor nujen.
Kako se ga lotiti? Za začetek zberite o sebi čim več bistvenih informacij, za katere menite, da bi lahko prepričale poslušalca. Govor naj bo brez nepotrebnega uvoda in naj izpostavi resnično zanimive stvari o vaših profesionalnih dosežkih in izobrazbi. Za vajo lahko govor vadite z nekom, ki vam bo znal podati konstruktivno mnenje. Bistvo seveda je, da sogovornika prepričate v kratkem času (30 sekundah).

Na intervju bodite dobro pripravljeni
Bodite pripravljeni, da vas bodo na intervjuju spraševali tudi stvari, ki so vezane na podjetje, zato se najprej dobro pozanimajte, kam se prijavljate. Preberite spletno stran in si skušajte zapomniti bistvene informacije o njihovem delovanju, storitvah, produktih. Lahko vas na primer vprašajo, če poznate njihove produkte. Suvereno boste odgovorili da ja, oni pa vas bodo preverili z vprašanjem, kateri so ti produkti.
Če v določene stvari niste prepričani, ne dajajte lažnih odgovorov ali informacij, saj lahko kaj hitro povlečete kratko. V takšnih primerih je veliko boljša izbira resnica, tudi če vaši odgovori niso ravno vam v prid. Bistveno je, da dokažete, da se niste prijavili na delovno mesto zato, ker nimate druge možnosti, ampak, ker si dela v njihovem podjetju zares želite.
Poudarki na najboljšem, kar ste
Še pred intervjujem razmislite, katere so veščine, ki vas najbolj poosebljajo. Izpostavljajte vse tisto, kar vas odlikuje in ima vsaj malo povezave z delovnim mestom. Ne obljubljate stvari, ki jih ne znate in zmorete, predvsem pa tiste, ob katerih bi se hitro izkazalo, da ste na intervjuju želeli le ugajati.
Nič ni narobe, če določenih stvari še ne znate. Zaposlovalci nikoli ne dobijo popolnega kandidata, ampak se na koncu vedno odločajo med tistimi, ki so pustili najboljši osebni vtis, kljub temu, da jim morda manjka nekaj izkušenj. Vsa podjetja, ki se resno lotevajo zaposlitev omogočajo začetnikom delo pod mentorstvom in postopno uvajanje v delovno okolje.

Soočanje z drznimi vprašanji
Na intervjuju lahko naletimo tudi na vprašanja, ki preizkušajo vašo iznajdljivost, način razmišljanja, kreativnost. Naj vas ne zmedejo. Sledite sebi in svojim občutkom ter odgovarjajte tako, kot zares mislite. Le tako se boste delodajalcu predstavili takšne, kot zares ste.
Morda vas bodo na intervjuju testirali tudi s tišino in preverjali, ali boste zdržali pritisk. Ne polnite tišine z nepotrebnimi komentarji le zato, da bi ’zapolnili praznino’. Bodite mirni in počakajte na nadaljevanje pogovora. Prav tako ohranjajte svojo profesionalno držo pri provokativnih in grobih vprašanjih.
Pokažite zanimanje
Zelo verjetno vas bo na koncu intervjuja delodajalec vprašal, če imate tudi vi kakšno vprašanje oziroma če vas kaj zanima, s čimer bo preverjal vas interes za delovno mesto. Če boste odvrnili da ne, bodo morda želeli vedeti, zakaj vas nič ne zanima. Zato imejte že vnaprej pripravljeno kakšno vprašanje o tem, kaj pričakujejo od kandidatov, kakšno je njihovo poslanstvo in vloga na trgu … Morda tudi to, kakšen vtis ste pustili.
Je pa z njihove strani zagotovo korektno, da imate ob koncu intervjuja izoblikovan pogled na to, kaj kot delodajalci pričakujejo in tudi kaj ponujajo, saj so morda vaša in njihova pričakovanja popolnoma nasprotujoča.
Poslušajte svoje občutke
Na zaposlitveni intervju ne glejte enosmerno – tako, kot so oni ocenjevali vas, ste tudi vi njih. Ob koncu se vprašajte, kakšen vtis so pustili na vas? Bi bili pripravljeni dolgoročno delati v tem podjetju? So vam pustili čuden občutek? So se vam zdeli delodajalci pod stresom in izčrpani?
Poslušajte svoje občutke in se ne podajajte na glavo nekam samo zato, da bi prišli do zaposlitve. Bistvo je namreč, da delate v podjetju, kjer ’čutite’ to, kar počnejo, kjer vam je delo izziv in kjer uspešno balansirajo zasebno in poslovno.
Še nekaj ključnih namigov:
- na intervju ne zamujajte,
- poskrbite za urejen videz in se oblecite delovnemu mestu primerno,
- nikoli ne govorite negativno o bivših delodajalcih,
- ne razmišljajte o tem, kaj boste govorili, ampak se prepustite vprašanjem,
- ohranite osredotočenost, samozavest in svojo avtentičnost.
Komentarji (0)
Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV