Ko z delodajalcem podpišete pogodbo o zaposlitvi, to ne pomeni, da si vas bo zdaj lastil v celoti. Vi ste še vedno vi in ne le zaposleni. Vi ste veliko več kot le delavec v nekem podjetju. Čeprav imate radi svoje delo, se je treba zavedati, da vas naziv ne opredeljuje kot osebo. Če želite še naprej odlično opravljati delovne naloge, morate biti zadovoljni in izpolnjeni tudi v zasebnem življenju. Postavite meje, s katerimi boste ločili službeno in zasebno življenje. Le zdrav in zadovoljen posameznik je lahko tudi odličen zaposleni. Prav zato številna podjetja vlagajo sredstva v zadovoljstvo svojih delavcev - ponudijo jim brezplačno sadje in zdrave napitke, brezplačne vodene vadbe, masažo in podobno.
Nekaj nasvetov, kako te meje postaviti in kako jih ohranjati, navajamo v nadaljevanju članka.
– Vaša vrednost
Če ne boste poznali lastne vrednosti – tako v zasebnem kot v službenem življenju – se lahko hitro zgodi, da se boste na delovnem mestu gnali in od sebe zahtevali praktično nemogoče dosežke. Vse, kar boste s tem dosegli, je to, da boste najverjetneje izgoreli, nesrečni boste in težko boste dosegali tisto, kar od vas pričakujejo.
Kot zaposleni morate vedeti, koliko lahko postorite. Če boste vsakič, ko bo nekdo od vas nekaj zahteval, le prikimali, čeprav boste vedeli, da ste preobremenjeni in da naloge zato ne boste opravili dobro, se boste hitro znašli v težavah. Bolje je, da odkrito in spoštljivo poveste, koliko dela imate, katere roke "lovite" in da ocenjujete, da dodatne naloge ne boste zmogli dobro opraviti. Še več: lahko se zgodi, da boste tudi druge obveznosti opravili površno. Če nadrejenemu predstavite realno situacijo in mu z argumenti utemeljite, zakaj je bolje, da novo nalogo opravi kdo drug, vas bo videl kot odgovornega delavca, ki se trudi odlično opraviti svoje delo, ki se zna samoorganizirati in ki je odgovoren.
Ko se boste zavedali lastne vrednosti, boste vedeli, kaj lahko delodajalcu ponudite in česa ne. Postavili boste meje, s katerimi boste jasno pokazali, kaj vse zmorete.

– Bodite jasni in dosledni
Naučite se reči "ne" – spoštljivo, jasno in brez opravičevanja. Če ste pred enim letom pristali na to, da boste delali nadure in s tem pomagali podjetju, da zaključi pomemben projekt, to še ne pomeni, da boste tako delali nadaljnjih pet let. Nič ni narobe, če vodji rečete, da je zdaj dovolj in da nadur ne morete več opravljati.
Če vam poleg vseh obveznosti ponudijo še eno, za katero bi v bistvu morali zaposliti novega delavca, ni nič narobe, če dodatno delo zavrnete.
Če vam ponudijo napredovanje, s katerim pridejo tudi velike odgovornosti in ogromno dodatnega dela, povišica pa je mizerna, ni nič narobe, če ponudbo zavrnete in postavite lastne plačilne pogoje.
Bodite jasni, postavite pogoje in se jih tudi dosledno držite.
– Pričakovanja
Vsak delodajalec pove, kaj pričakuje od zaposlenega. Tako mora ravnati tudi zaposleni. Povejte, kaj pričakujete od delodajalca – dodatna izobraževanja, ki vam jih bo plačalo podjetje, možnost napredovanja, nagrade in bonuse, drugačne pogoje dela in podobno.
Pričakovanja se s časom tudi spreminjajo, tako da bodite prilagodljivi in se z vodjo vsaj enkrat na leto pogovorite o njih.
– O čem se ne boste pogajali
Dobro je, da delodajalec že od samega začetka ve, kateri pogoji dela so za vas nesprejemljivi. Morda so to nočno delo, popoldanske izmene, potovanja in podobno. Dobro je, da že takoj poveste, kje so vaše meje in na kaj ne boste pristali oz. ne morete pristati.
– Postavite meje, četudi delate na daljavo
Delo od doma zveni zelo privlačno, a številni so se znašli v nemogoči situaciji, ko so morali biti dosegljivi 24 ur na dan. Z nadrejenim se pogovorite, kdaj morate biti zanj nujno dosegljivi, skupaj določite ure in od njih ne odstopajte. Če morate biti dosegljivi do 17. ure, potem vas delodajalec ne more klicati ob 19. uri.
Komentarji (0)
Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV