Cekin.si
Delavec v skladišču

Zaposleni

Kako postaviti meje v službi?

M.M.
12. 08. 2024 08.40
0

Služba nismo mi. Čeprav imamo svoje delo izjemno radi in ga z veseljem opravljamo, se je treba zavedati, da smo veliko več kot le delo. Kako torej postaviti zdrave meje?

Ko z delodajalcem podpišete pogodbo o zaposlitvi, to ne pomeni, da si vas bo zdaj lastil v celoti. Vi ste še vedno vi in ne le zaposleni. Vi ste veliko več kot le delavec v nekem podjetju. Čeprav imate radi svoje delo, se je treba zavedati, da vas naziv ne opredeljuje kot osebo. Če želite še naprej odlično opravljati delovne naloge, morate biti zadovoljni in izpolnjeni tudi v zasebnem življenju. Postavite meje, s katerimi boste ločili službeno in zasebno življenje. Le zdrav in zadovoljen posameznik je lahko tudi odličen zaposleni. Prav zato številna podjetja vlagajo sredstva v zadovoljstvo svojih delavcev - ponudijo jim brezplačno sadje in zdrave napitke, brezplačne vodene vadbe, masažo in podobno. 

Nekaj nasvetov, kako te meje postaviti in kako jih ohranjati, navajamo v nadaljevanju članka. 

– Vaša vrednost

Če ne boste poznali lastne vrednosti – tako v zasebnem kot v službenem življenju – se lahko hitro zgodi, da se boste na delovnem mestu gnali in od sebe zahtevali praktično nemogoče dosežke. Vse, kar boste s tem dosegli, je to, da boste najverjetneje izgoreli, nesrečni boste in težko boste dosegali tisto, kar od vas pričakujejo. 

Kot zaposleni morate vedeti, koliko lahko postorite. Če boste vsakič, ko bo nekdo od vas nekaj zahteval, le prikimali, čeprav boste vedeli, da ste preobremenjeni in da naloge zato ne boste opravili dobro, se boste hitro znašli v težavah. Bolje je, da odkrito in spoštljivo poveste, koliko dela imate, katere roke "lovite" in da ocenjujete, da dodatne naloge ne boste zmogli dobro opraviti. Še več: lahko se zgodi, da boste tudi druge obveznosti opravili površno. Če nadrejenemu predstavite realno situacijo in mu z argumenti utemeljite, zakaj je bolje, da novo nalogo opravi kdo drug, vas bo videl kot odgovornega delavca, ki se trudi odlično opraviti svoje delo, ki se zna samoorganizirati in ki je odgovoren. 

Ko se boste zavedali lastne vrednosti, boste vedeli, kaj lahko delodajalcu ponudite in česa ne. Postavili boste meje, s katerimi boste jasno pokazali, kaj vse zmorete. 

Ne le delodajalec, tudi delavec naj razkrije lastna pričakovanja.
Ne le delodajalec, tudi delavec naj razkrije lastna pričakovanja. FOTO: Dreamstime

Bodite jasni in dosledni

Naučite se reči "ne" – spoštljivo, jasno in brez opravičevanja. Če ste pred enim letom pristali na to, da boste delali nadure in s tem pomagali podjetju, da zaključi pomemben projekt, to še ne pomeni, da boste tako delali nadaljnjih pet let. Nič ni narobe, če vodji rečete, da je zdaj dovolj in da nadur ne morete več opravljati. 

Če vam poleg vseh obveznosti ponudijo še eno, za katero bi v bistvu morali zaposliti novega delavca, ni nič narobe, če dodatno delo zavrnete. 

Če vam ponudijo napredovanje, s katerim pridejo tudi velike odgovornosti in ogromno dodatnega dela, povišica pa je mizerna, ni nič narobe, če ponudbo zavrnete in postavite lastne plačilne pogoje. 

Bodite jasni, postavite pogoje in se jih tudi dosledno držite. 

– Pričakovanja

Vsak delodajalec pove, kaj pričakuje od zaposlenega. Tako mora ravnati tudi zaposleni. Povejte, kaj pričakujete od delodajalca – dodatna izobraževanja, ki vam jih bo plačalo podjetje, možnost napredovanja, nagrade in bonuse, drugačne pogoje dela in podobno. 

Pričakovanja se s časom tudi spreminjajo, tako da bodite prilagodljivi in se z vodjo vsaj enkrat na leto pogovorite o njih. 

– O čem se ne boste pogajali

Dobro je, da delodajalec že od samega začetka ve, kateri pogoji dela so za vas nesprejemljivi. Morda so to nočno delo, popoldanske izmene, potovanja in podobno. Dobro je, da že takoj poveste, kje so vaše meje in na kaj ne boste pristali oz. ne morete pristati. 

– Postavite meje, četudi delate na daljavo

Delo od doma zveni zelo privlačno, a številni so se znašli v nemogoči situaciji, ko so morali biti dosegljivi 24 ur na dan. Z nadrejenim se pogovorite, kdaj morate biti zanj nujno dosegljivi, skupaj določite ure in od njih ne odstopajte. Če morate biti dosegljivi do 17. ure, potem vas delodajalec ne more klicati ob 19. uri. 

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.

Sorodni članki

Kaj storiti, ko se vrnete na delo bolj izčrpani kot ob odhodu na dopust?

Zaposleni

Kaj storiti, ko se vrnete na delo bolj izčrpani kot ob odhodu na dopust?

Zdrava prehrana na delovnem mestu: Nasveti za pripravo zdravih obrokov in prigrizkov

Zaposleni

Zdrava prehrana na delovnem mestu: Nasveti za pripravo zdravih obrokov in prigrizkov

Zdrava delovna okolja: kako ustvariti prostor, ki spodbuja dobro počutje zaposlenih

Zaposleni

Zdrava delovna okolja: kako ustvariti prostor, ki spodbuja dobro počutje zaposlenih

Preprečevanje sindroma suhih oči pri zaposlenih: Nasveti za zaščito oči pred izsušitvijo

Zaposleni

Preprečevanje sindroma suhih oči pri zaposlenih: Nasveti za zaščito oči pred izsušitvijo

Preprečevanje bolečin v hrbtu na delovnem mestu: Nasveti za ergonomsko delovno okolje

Zaposleni

Preprečevanje bolečin v hrbtu na delovnem mestu: Nasveti za ergonomsko delovno okolje

Hrup na delovnem mestu: tvegan faktor za zdravje delavcev, a podcenjen

Zaposleni

Hrup na delovnem mestu: tvegan faktor za zdravje delavcev, a podcenjen

Obvladovanje depresije na delovnem mestu: Strategije za ohranjanje duševnega zdravja

Zaposleni

Obvladovanje depresije na delovnem mestu: Strategije za ohranjanje duševnega zdravja

Preprečevanje glavobolov na delovnem mestu: Nasveti za zmanjšanje napetosti in utrujenosti

Zaposleni

Preprečevanje glavobolov na delovnem mestu: Nasveti za zmanjšanje napetosti in utrujenosti

Zdrava delovna okolja za delavce z alergijami: ustvarjanje čistih in varnih delovnih prostorov

Zaposleni

Zdrava delovna okolja za delavce z alergijami: ustvarjanje čistih in varnih delovnih prostorov

Obvladovanje stresa pri delu s strankami: Tehnike za obvladovanje konfliktov in težavnih situacij

Zaposleni

Obvladovanje stresa pri delu s strankami: Tehnike za obvladovanje konfliktov in težavnih situacij

Obvladovanje anksioznosti na delovnem mestu: Tehnike sproščanja za zmanjšanje stresa

Zaposleni

Obvladovanje anksioznosti na delovnem mestu: Tehnike sproščanja za zmanjšanje stresa

Zaposleni z ADHD: znaki in kako ravnati?

Zaposleni

Zaposleni z ADHD: znaki in kako ravnati?

Eksoskelet ali kakšna je prihodnost fizičnih delavcev?

Zaposleni

Eksoskelet ali kakšna je prihodnost fizičnih delavcev?

Tik preden zaključite s službo, storite to

Zaposleni

Tik preden zaključite s službo, storite to

Luka Dončić priznal, da zasebne skrbi vplivajo na službeno življenje

Zaposleni

Luka Dončić priznal, da zasebne skrbi vplivajo na službeno življenje

Kdo najbolj trpi zaradi dela od doma?

Kariera

Kdo najbolj trpi zaradi dela od doma?

Nočne, triizmensko delo, nedelje, sobote ...

Kariera

Nočne, triizmensko delo, nedelje, sobote ...

20 znakov stresa, ki se jih morate znebiti, če želite biti uspešni

Kariera

20 znakov stresa, ki se jih morate znebiti, če želite biti uspešni

Bi tudi vi imeli tako v službi?

Zaposleni

Bi tudi vi imeli tako v službi?

Komentarji (0)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV
Oglaševanje Uredništvo PRO PLUS Moderiranje Piškotki Politika zasebnosti Splošni pogoji Pravila ravnanja za zaščito otrok
ISSN 2630-1679 © 2025, Cekin.si, Vse pravice pridržane Verzija: 816