
Nenehni pritiski nadrejenih, nerealno postavljeni cilji, prekomerna količina dela in mobing na eni strani ter na drugi nerazumevanje s sodelavci, depresivno vzdušje, nevzpodbudni odnosi. Kombinacija naštetih dejavnikov kar kliče k številnih psihofizičnim težavam, ki jih izkuša delavec na takšnem delovnem mestu. Pojavijo se čustveni izbruhi, tesnobne motnje in napadi panike, na somatski ravni pa številne bolezni, ki so posledica dolgotrajne izpostavljenosti težjim pritiskom.
Mnogi posamezniki v takšnem okolju vztrajajo izključno zaradi finančne varnosti, ob čemer je treba poudariti, da za vsako ceno zares ni vredno trpeti, tvegati psihofizične težave in si nižati kakovosti življenja v celoti. A kako zdržati v takšnih razmerah, če vemo, da v danem trenutku ni druge izbire?
Obkrožite se podobno mislečimi: Ne glede na to, kako nevzdržni se vam zdijo ljudje v vaši bližini, pa se zagotovo najde vsaj kdo, s katerim se ujamete. Toksična delovna mesta so polna ljudi, ki radi manipulirajo, prirejajo informacije, vam mečejo polena pod noge, izvajajo pritisk nad vami, širijo lažne govorice ... zato je pomembno, da imate zaveznika ali več njih, ki jim lahko zaupate. Tako postane vse bolj znosno in vam pomaga zdržati tudi v težjih situacijah.
Osredotočenost na cilje: Bolj kot na to, da se obremenjujte z morebitnimi govoricami na delovnem mestu, ki se dotikajo tudi vas, se raje osredotočite na delo in cilje. Prav tako ne sodelujte v obrekovanju ali podobnih pisarniških igricah. Ne glede na to, kako zelo se razumete s nekaterimi posamezniki, pa vedno ohranjajte določeno mero zasebnosti in ne razlagajte vseh podrobnosti o svojem življenju. To je samo vaša stvar, zato ne dovolite, da o vas vedo vse. Več ko bodo vedeli o vašem intimnem življenju, bolj boste ranljivi.

Bodite prijazni tudi do toksičnih sodelavcev: Stopite NAD vedenje in razmišljanje toksičnih sodelavcev, ki samo čakajo na vaše napake. Ne vzpodbujajte konfliktov, ker nima smisla – s tem bi samo pokazali, da ste na enaki ravni kot oni. Najboljša taktika je prijaznost in osredotočenost na svoje delo. Ko morate med seboj sodelovati, ohranjajte pozitivno distanco, saj je to najboljši način, da se izognete zapletanju v nepotrebne konflikte.
Ravnotežje med poklicnim in zasebnim: Sploh v današnjem življenjskem stilu je pomembno, da znamo ohranjati mejo med poklicnim in zasebnim. S tem ne samo da poskrbimo za kakovostne družinske odnose, pač pa tudi skrbimo za svoje lastno zdravje. Z ločnico, ki jo postavimo med tema dvema segmentoma življenja, poskrbimo še za eno pomembno stvar, to je, da ne dovolimo, da bi služba na kakršenkoli način vplivala na ostala področja našega življenja (prosti čas, prijatelje, družino).

Nič ni ’za vedno’: Najboljša rešitev za prekinitev vsakodnevnega ’mučenja’ v takšnih razmerah je enostavna – odpoved. Morda se v tem trenutku sliši kot nočna mora, a zavedati se je potrebno, da ni nič ’za vedno’. Časov naših staršev, ki so celo življenje vztrajali na istem delovnem mestu, že zdavnaj ni več. V današnjem času je možnosti veliko več, kot jih je bilo nekoč, zato je treba zbrati le pravo mero poguma in se podati novim izzivom naproti. Zakaj bi zapravljali zdravje, dobro počutje in kakovosten življenjski slog zaradi nevzdržnih ali slabih razmer na delu? Vse se da, če se hoče, oziroma tam, kjer je volja, tam je pot. Priložnosti je več, kot si predstavljate, vse, kar morate storiti, je, da se enostavno odločite in začnete na novo.
Nekaj namigov, kako se lotiti iskanja nove službe:
- seznanite z željo svoje prijatelje, znance, sorodnike,
- povprašajte za nasvet kakšno od kadrovskih agencij,
- aktivno spremljajte, kaj se dogaja na trgu dela,
- pošiljajte ponudbe, hodite na sestanke, mrežite se,
- proaktivnost je najboljši recept za hitro menjavo delavnega mesta.
Komentarji (0)
Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV