Cekin.si
Razmislite, preden odprete usta.

Kariera

Kako se obnašati do sodelavcev, ki jih ne marate?

M.M.
07. 04. 2017 06.36
0

Vsi imajo vsaj eno osebo na delovnem mestu, ki jim ni preveč blizu, morda je celo ne marajo. Kaj sedaj?

Človeško je, da se na delovnem mestu ne morete z vsemi razumeti fantastično. Tam ste zaradi dela in ne zaradi prijateljstva. Kljub temu se morate do vseh sodelavcev obnašati primerno. Kako se torej obnašati do nekoga, ki vam gre celo na živce?

Zavedajte se, da ni nihče perfekten. To velja tudi za vas. Avtor Deep Patel je predstavil nekaj trikov, ki jih uporabljajo uspešni poslovneži, ko imajo opravka z ljudmi, ki jim niso preveč všeč. Sam pravi, da se boste omejevali, če boste te ljudi izključili iz svojega delovnega kroga. Skupaj s spletno stranjo Psychology Today so pripravili nekaj nasvetov.

Razmislite, preden odprete usta.
Razmislite, preden odprete usta.FOTO: Thinkstock

1. Sprejmite dejstvo, da se ne morete razumeti z vsemi

Patel pravi, da je to popolnoma normalno. Ne morete se super razumeti z vsemi, ki jih srečate na svoji poslovni poti. To ne pomeni, da je z vami kaj narobe ali da ste slaba oseba. Zavedajte pa se, da to velja tudi za osebo, ki vam ni všeč.
Morate vložiti določeno stopnjo energije v tak odnos, saj so lahko v nasprotnem posledice uničujoče. V odnosu se lahko pojavi tudi prezir, kar pa ni dobro za delovno okolje.

2. Povlecite najboljše iz odnosa

Tudi, če imate opravka z nekom, ki vas namerno sabotira na delovnem mestu, skušajte delovati mirno in premišljeno. Če boste "znoreli" in se skregali, boste delovali neprofesionalno. Če ne gre drugače, se nasmejte in pred vsemi sodelavci vprašajte, kaj je s to pripombo mislil/-a, saj da ne razumete namigovanj.

3. Zavedajte se svojih čustev

Zaradi nekoga boste znoreli le v primeru, da mu to dopustite. In takrat boste tej osebi storili uslugo in se bo zadovoljno muzala, ko boste vi v pisarni kričali, da je imate dovolj. Nikar ne počnite tega. Jezo skušajte predihati. Zavedajte se čustev, ki se porajajo v vas zaradi te osebe. Številni predlagajo, da se v teh trenutkih le smehljate in prikimavate. Ne pustite se sprovocirati. Obnašajte se kulturno in spoštljivo, tako da vam ne bo nihče mogel očitati, da ste koga napadli.

4. Ne jemljite stvari osebno in vzemite si pravico do svojega prostora

Številni spori na delovnem mestu izbruhnejo zaradi nesporazuma. Če temu ni tako in se z nekom res ne strinjate, potem skušajte zadevo videti z njihovega zornega kota. Če se odpre debata o spornem vprašanju, delujte mirno, tudi če se vaš sodelavec obnaša nesramno in neracionalno. Osredotočite se na temo, ne na osebo.

Če potrebujete svoj prostor, da se umirite, to tudi storite. Če nekdo preveč skače v vas, imate pravico zahtevati, da spoštuje vaše meje. Lahko tudi zahtevate, da se pogovor prekine, saj vam ni prijetno in bi ga nadaljevali drugič, ko se strasti umirijo.

5. Mirno izrazite svoje občutke in razmislite, da bi uporabili razsodnika

Ponavadi je način komunikacije pomembnejši od samih besed. Če nekdo ves čas dreza v vas in vam gre to na živce, je morda pravi čas, da mu to tudi poveste. A ni treba, da je soočenje agresivno. Povejte, da vas moti, kar počne in da ga prosite, naj preneha. Morda na koncu res ne bosta prijatelja, toda bolje se boste počutili, če boste rekli to, kar vam leži na srcu. Morda se bo tudi vajin odnos popravil do te mere, da vam bo ta oseba postala prijeten sodelavec.

Nekateri predlagajo, da pri teh pogovorih uporabite razsodnika, ki bo vnesel določeno mero objektivnosti v pogovor.

6. Izberite svoje bitke

So trenutki, ko je bolje pustiti zadeve stati, kot pa dregniti v osje gnezdo. Ocenite, ali je pogovor s sodelavcem sploh smiseln. Če gre za nekaj, iz česar lahko nastane še hujši problem, potem pravočasno vzemite stvari v svoje roke. Če pa ocenite, da je nesporazum nastal zaradi spleta različnih nesrečnih okoliščin, potem je morda bolje, da zadevo pustite pri miru.

7. Ne branite se

Če vas nekdo ves čas kritizira in daje v nič, se nikar ne branite. Tako jim boste dali le še več moči nad vami. Kaj lahko storite? Usmerite reflektorje v njih in jih mirno vprašajte, kje vidijo težave v vašem delu. Opozorite, da vas vsak dan kritizirajo, tako da bi radi od njih slišali tudi mnenje, kako naj bi bilo bolje in kako rešiti nastalo situacijo.

Če vas začnejo bombardirati s kritikami, jih na to opozorite in dodajte, da želite z njihove strani slišati rešitve. Če vam rečejo, da jih morate spoštovati in prenašati njihove kritike, jim odgovorite, da tudi sami želite spoštovanje in rešitve.

Na spletni strani Psychology Today opozarjajo, da je izživljanje na delovnem mestu, ko vas nekdo ves čas kritizira in pri tem ne nudi nikakršnih rešitev, odličen prikaz tega, da ta oseba igra igro moči in vas želi podrediti. Tako ustrahuje tudi druge, ki to "igro" le opazujejo. Ker ne želijo biti tudi sami direktna žrtev, se ustrahovalcu podredijo.

Če ste žrtev, potem uporabite naslednji trik: govorite hitreje, če se z nekom ne strinjate. Tako bo imel manj časa za razmislek, kako vas bo zatrl.

Igra moči in podrejanje: številni na to pristanejo, saj ne želijo tudi sami postati žrtev.
Igra moči in podrejanje: številni na to pristanejo, saj ne želijo tudi sami postati žrtev.FOTO: Thinkstock

8. Vi ste šef svoje sreče

Če vam gre kdo na delovnem mestu res na živce, potem pomislite na to, da imate svojo srečo in zadovoljstvo v svojih rokah. Ne dopustite, da vam nekdo stopi na pot uspeha.

Če vam gredo njegovi neumestni komentarji res na živce in vas tudi prizadenejo, potem razmislite, zakaj je temu tako. Delajte na slednjem, komentarje sodelavcev pa preživite s smehljanjem. Ne dovolite, da vas nekdo vzame za talca in da se izživlja nad vami.

 

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.

Komentarji (0)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV
Oglaševanje Uredništvo PRO PLUS Moderiranje Piškotki Politika zasebnosti Splošni pogoji Pravila ravnanja za zaščito otrok
ISSN 2630-1679 © 2025, Cekin.si, Vse pravice pridržane Verzija: 795