Neprofesionalnost je dokaj mila beseda za to, kar nekateri delavci doživljajo na delovnih mestih. Skoraj v vsakem kolektivu je vsaj ena oseba, ki povzroča težave. Kako ravnati s tako toksičnim posameznikom, ki vnaša nejevoljo med sodelavci?
Če gre le za sodelavca, ki je v svojih dejanjih osamljen, boste imeli dokaj lahko nalogo. Če gre za osebo, ki ima podporo še nekaj sodelavcev, je že težje. Če pa gre za sodelavca, ki ima podporo nekaj sodelavcev in še nadrejenega, gre že za zahtevno nalogo.
Če ste na primer med delovnim procesom ali na kavi tarča žaljivk ali posmeha, je dobro, da obdržite trezno glavo in mirne živce. Ne pustite se sprovocirati, saj je takšen scenarij najhujši. Obtožili vas bodo, da ste preobčutljivi, da se ne znate šaliti, da zadeve jemljete preveč osebno ali pa da jih poveličujete. Hitro bodo ustvarili sliko, da ste v bistvu vi tisti, ki ste problematični.
Če čutite, da vam bo počil film, se osredotočite na dihanje. Štejte, če je treba, se le nasmehnite in umaknite proč. Nikar ne eksplodirajte, pa čeprav gre za direkten napad na vas kot osebo.
Kaj svetujeta strokovnjaka? Joan C. Williams in Alexander Czopp priporočata, da se izognete takojšnjemu obtoževanju. Nasprotna stran bo šla v obrambo in se bo predstavila kot žrtev napada.
Pozabite, da vam bo kdo stopil v bran, saj večina na delovnem mestu ne želi konfliktov. Še posebej, če gre za sodelavca, ki ima za seboj nadrejenega ali skupino podobnih posameznikov.
Strokovnjaka priporočata, da mirno poveste, kako se počutite zaradi neprimerne izjave ali konkretne žaljivke.
"Lahko rečete: Vem, da to ni bil tvoj namen, toda ob tvojih besedah sem se počutil neprijetno. Lahko tudi rečete: Ob tvoji izjavi sem zmeden," je dejal Czopp. Opozoril je, da to ni umik, temveč profesionalen in zrel pristop reševanja konfliktnih situacij. S takšnim pristopom imate več možnosti, da se bo sodelavec počutil nemočnega in ostaja večja verjetnost, da v prihodnosti ne bo več provociral z neprimernimi izjavami.
Ko poveste, kako se ob njihovih neprimernih besedah počutite, nadaljujte z vprašanjem, svetujeta strokovnjaka. Vprašajte, kaj so mislili s to izjavo. Bodite mirni in pokažite vsem, da želite mir in ne konflikt. Napadalec se bo najverjetneje počutil nelagodno in ne bo imel več materiala, saj mu ga ne boste dali, za nadaljnje napade in obtoževanja, da pretiravate.
Morda res niso vedeli, da je njihova izjava žaljiva in se bodo nemudoma opravičili. Razlika je tudi, ali gre za osebo, ki je drugače spoštljiva in je morda v tistem trenutku ravnala nepremišljeno. Če pa gre za osebo, ki se ji to dogaja skoraj vsak dan, pa je nekaj drugega. Pazite na to razliko.
Zavedajte se, da boste s takšnim pristopom prevzeli nadzor nad situacijo. zadevo zapeljite v razpravo z namenom poboljšanja odnosov v kolektivu in ne v nov spopad. Tako boste iz grozljive situacije odkorakali kot profesionalec.

Kaj je mobing?
Morate razlikovati med konfliktom in mobingom. Slednji je proces, ki se odvija kontinuirano, in sicer z namenom odstranitve posameznika z delovnega mesta.
Poteka v različnih fazah: začetni dogodek (konflikt, reorganizacija, napredovanje ...), začetek trpinčenja, napadalec vključi tudi druge (sodelavce, nadrejene, ki se ne odzivajo na dogajanja in žrtvi obračajo hrbet, zatiskajo oči, žrtev se izolira), žrtve označijo za problematične in jih še dodatno izolirajo ali odpustijo, popolna izločitev (žrtev zboli, obupa, da odpoved, dobi odpoved, doživlja hude stiske, nevarnost popolnega zloma in samomora).
Konkretno
Žrtev doživlja: nenehno kritiziranje, kričanje ali tihe maše, agresivna komunikacija, zavijanje z očmi, razvrednotenje njihovega dela. Lahko se jim tudi omejuje delo, tako da se ne more dokazati in napredovati. Potem to delo dodelijo nekomu drugemu in ga hvalijo. Za žrtev ne najdejo dela, ne vedo kaj bi z njo, čeprav je v bistvu dober delavec, ki je morda celo boljši od tistih, ki izvajajo mobing. Dajejo jim manj pomembno delo, za njihovo delovno mesto neustrezno delo. Nadrejenim pa pravijo, da je neodziven, da noče delat, da ne zna delat, da ni samoiniciativen ...
Konkretne žalitve in poniževanja, kršenje pravic, napadi na osebno dostojanstvo in integriteto zaposlenega. Grožnje, širjenje laži, posmehovanje (videz, obnašanje, zasebno življenje), žaljenje družinskih članov.
Pojavi se tudi stalno prekinjanje pri komunikaciji, oviranje druženja s sodelavci. Dogaja se tudi načrtno preobremenjevanje z nalogami, pa tudi diskriminacija na podlagi spola, materinstva, vere, prepričanj ...
Kako ravnati?
Trpinčenje na delovnem mestu že od leta 2008 velja za kaznivo dejanje. Če menite, da ste žrtev mobinga, si vse napade zapišite - datum, uro, kraj, kaj se je zgodilo, kdo je bil prisoten. Shranite vse dokumente in dokaze, ki bodo potrdile vaše navedbe.
Komentarji (0)
Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV